אינטל תרחיב את המפעל בקריית גת – בהשקעה של חמישה מיליארד דולר

החברה לא פרסמה נתונים על התכנית, אולם כבר פורסם שהיא תשקיע בהרחבת המפעל כחמישה מיליארד דולר ותקבל מענק בגובה 7% מהסכום – 350 מיליון דולר

מינתה שישה ישראלים לתפקידים בכירים. אינטל. צילום: StockNinja, BigStock

אינטל (Intel) הודיעה היום (ג') כי הגישה תכנית עסקית להרחבת המפעל שלה בקריית גת, כדי להתכונן לצרכים עתידיים.

החברה לא פרסמה נתונים על ההרחבה, אולם לפני כשבועיים דלף מידע שלפיו משרד הכלכלה סיכם עם אינטל שזו תשקיע כחמישה מיליארד דולר להרחבת המפעל בקריית גת ולצורך כך תקבל מענק של 350 מיליון דולר – כ-7% מסכום ההשקעה.

בהשקעה הקודמת של החברה, שגם היא נועדה להרחבת המפעל בקריית גת, השקיעה אינטל כשישה מיליארד דולר וקיבלה מענק של 300 מיליון דולר. במידה שסכום המענק הנוכחי אכן יגיע ל-350 מיליון דולר, יהיה זה המענק הגדול ביותר שאינטל קיבלה אי פעם מהמדינה.

אינטל היא משקיעה סדרתית בישראל ומאז שהחלה פעילותה בארץ היא צמחה והפכה למעסיק הפרטי הגדול ביותר בהיי-טק הישראלי. החברה "עלתה" לארץ ב-1974 והפעילה מרכז פיתוח שהקים דב פרוהמן. כיום היא מעסיקה בישראל כ-11 אלף עובדים ועוד 1,000 עובדים של מובילאיי (Mobileye), שאותה היא רכשה. לאינטל ישראל שלושה מרכזי פיתוח עיקריים – בחיפה, פתח תקווה וירושלים, ומרכז ייצור בקריית גת.

יצוין כי אינטל היא יצואנית מובילה בתעשיית ההיי-טק של ישראל. ב-2017 בלבד היא ייצאה מוצרים ושירותים בשווי של 3.6 מיליארד דולר. נתון זה מהווה 8% מסך יצוא ההיי-טק מישראל. מאז הקמתה בארץ, ייצאה החברה מוצרים ושירותים בערך מצטבר של 50 מיליארד דולר. אינטל היא גם המשקיעה הגדולה ביותר במגזר ההיי-טק בישראל ומאז שהגיעה לכאן הוציאה 35 מיליארד דולר בהשקעות וברכישות של חברות מקומיות.

יניב גרטי, סגן נשיא אינטל העולמית ומנכ"ל אינטל ישראל, אמר כי "אינטל וישראל הן סיפור של שותפות מופלאה, שהחלה ב-1974. אינטל האמינה בפוטנציאל של המדינה הצעירה והקימה בה את מרכז הפיתוח הראשון שלה מחוץ לארצות הברית. מאז, אינטל צמחה בהתמדה בישראל, תוך שהיא תורמת רבות להישגיה של החברה העולמית".

דניאל בן עטר, סגן נשיא אינטל העולמית ומנכ"ל המפעל בקריית גת (Fab 28), ציין כי "ב-44 השנים האחרונות הסתכם הייצוא של אינטל ב-50 מיליארד דולר, רובו ממפעלי הייצור שלנו בקריית גת ובירושלים. המפעל שהוקם ב-2005 בקרית גת זכה ב-2013 בפרס המצוינות של אינטל, על מצוינותו במימוש ערכי החברה. אנחנו מחויבים להמשיך את ההישגים של המפעל שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים