מחקר: רוב הארגונים באירופה הגדילו את תקציבי ה-IT שלהם

על פי מחקר שנערך ביוזמת טושיבה, דפוסי העבודה הגמישים מעלים את רף ההוצאות וההשקעות בטכנולוגיות חדשות באירופה ● ההשקעה מתמקדת בלספק לעובדי השטח את הטכנולוגיה והאבטחה הנדרשות לעבודה מרחוק

יש איך לסיים את היום. אילוסטרציה: Andrew Berezovskiy/BigStock

יותר משלושה רבעים מהעסקים ברחבי אירופה (76%) הגדילו במהלך 2017 את תקציבי ההשקעות שלהם בטכנולוגיה וב-IT.

המחקר נערך ביוזמת טושיבה (Toshiba), ובוצע על ידי Walnut Unlimited. הוא הקיף יותר מ-1,000 מקבלי החלטות בכירים בתעשיית ה-IT ברחבי אירופה, מארגונים גדולים ובינונים. טושיבה מיוצגת בישראל על ידי מפעיל.

על פי החוקרים, לנתונים יש קשר ישיר לקפיצה במספר העובדים הפועלים מחוץ לארגון, מרחוק. בארגונים בהם נרשמו מספרים גדולים יותר של עובדים שעברו לעבודה מרחוק, נרשמה הצמיחה הגדולה ביותר בהשקעות בטכנולוגיות ובפתרונות חדשים שיכולים לסייע להתמודד עם המצב החדש.

המחקר גילה כי הגידול בהשקעות מתמקד באבטחת מידע (עלייה של 62%), פתרונות ממוקדי ענן (58%) ופתרונות לשיפור יעילות העבודה (54%). בהשוואה לסקר דומה שנערך בשנת 2016 בקרב מנהלים בעלי רקע דומה, תחום אבטחת המידע קיבל כעת חשיבות רבה יותר (54% בשנת 2016). קפיצה דומה נרשמה גם בפתרונות ממוקדי הענן (58% כיום לעומת 52% בשנת 2016).

מבין המדינות שנסקרו, ספרד רשמה את העלייה החדה ביותר בהשקעות חדשות בטכנולוגיה – 86% מהארגונים העידו על קפיצה בהוצאות בתחום. בחתך התעשייה, חברות לוגיסטיקה ותחבורה היו אלו שרשמו את העלייה הגדולה ביותר בהגדלת התקציב (89%), בזמן שרק 52% מגופי ממשל וציבור דיווחו על הגדלת תקציבים והוצאות על טכנולוגיה ו-IT.

אבטחה במרכז העניינים

ההצעה לעובדים להגדלת הניידות והגמישות בעבודה, ממשיכה לתפוס מקום חשוב בקרב ארגונים וחברות ברחבי אירופה. על פי המחקר, 68% מהארגונים דיווחו כי לפחות עשירית מכוח העבודה שלהם אינו עובד מהמשרד, כי הוא בדרכים, או בלא מיקום קבוע.

על פי המחקר, הקפיצה ברף הגמישות התעסוקתית בקרב החברות מהווה נתון רב השפעה מאחורי התעדוף של ההשקעות – בין אם מדובר באבטחת מידע, השקעה בפתרונות ענן, או שיפור הפרודוקטיביות. 47% מהנשאלים דיווחו כי חשוב ביותר להשקיע בלימוד וברענון העובדים, כחלק מההשקעה בעידוד הפרודוקטיביות. 43% מהם ציינו כי הם מיקמו בקדימות ראשונה את השימוש הנכון בכלים דיגיטליים חדשים.

הטכנולוגיה תומכת בעבודה מרחוק

כדי להבטיח את פרודוקטיביות העובדים, ולא משנה מהיכן הם עובדים, מקבלי ההחלטות בארגונים באירופה מעבירים יותר תקציבים לכיוון רכישת פתרונות IT המתאימים לעבודה מרחוק. 61% דיווחו כי הם סיפקו מחשבים ניידים לצוותים שעובדים מרחוק. 55% מהם הציעו להם טלפונים חכמים. כשהם נשאלו באילו מערכות ישתמשו העובדים יותר בשנים הקרובות, 38% טענו כי מדובר בטלפונים ניידים ומחשביים ניידים. 10% העריכו כי מדובר במערכות edge ניידות ואילו 9% העריכו שמדובר בפתרונות Zero Client.

בארגונים הגדולים, המונים יותר מ-500 עובדים, נרשמה תפנית מעניינת ברצון לאימוץ מחשבים לבישים: 24% מהמשתתפים העריכו כי פתרונות של משקפיים חכמים ישולבו בארגונים במהלך 12 החודשים הקרובים, זאת בהשוואה ל-16% שהעריכו כך בקרב הארגונים הקטנים יותר, המונים בין 100 ל-499 עובדים. בסך הכל, 82% העריכו כי בשלוש השנים הקרובות משקפיים חכמים ישולבו בעסקים בהם הם פועלים. בין הסיבות לקפיצה: הכניסה הצפויה של תקשורת דור חמישי והאפשרות לעבודה בלא להחזיק את המשקפיים ביד.

מקי ימאשיטה, סגן נשיא, B2B PC, טושיבה אירופה, אמר כי "בעוד ישנה צמיחה קבועה בטכנולוגיות שזמינות לעובדים, מעניין לראות כי האתגרים בפניהם ניצבים כיום מקבלי ההחלטות נשארו די יציבים בהשוואה לסקר דומה שנערך על ידינו ב-2016".

לדבריו, "בארגונים ממשיכים להתלבט כיצד שומרים על האיזון, בין שמירת תפוקה גבוהה אצל העובדים מרחוק – ובין הרצון להגן על המידע ותשתיות ה-IT בהן הם משתמשים. פתרונות חדשים נכנסים כיום לארגונים ומסייעים להשיג את המטרות הללו. המנמ"ר וצוות ה-IT חייבים להמשיך ולהתמקד באתגרים השונים וביתרונות בכל מגזר, כשהם באים לבחון את ההיצע בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים