השב"כ פותח אקסלרטור: מעוניין בסטארט-אפים בתחום ה-AI

המאיץ ייפתח בשיתוף אוניברסיטת תל אביב ומיועד לסטארט-אפים בתחילת דרכם ובעלי התכנות טכנולוגית בעיבוד שפה טבעית, רובוטיקה ומדעי הנתונים ● כל סטארט-אפ יקבל 50 אלף דולר, ללא אקוויטי

"מנענו עשרות אלפי הדבקות". השב"כ

הבינה המלאכותית בשירות המודיעין הישראלי: השב"כ וקרן הון-הסיכון TAU Ventures של אוניברסיטת תל אביב הודיעו היום (ד') כי הם פותחים אקסלרטור משותף, שבשלב הראשון יתמקד במציאת טכנולוגיות בינה מלאכותית. התכנית, The Xcelerator, תשים דגש על טכנולוגיות עיבוד שפה טבעית, רובוטיקה ומדעי הנתונים.

השב"כ הוא ארגון מתקדם מבחינה טכנולוגית אולם מטבע הדברים, רוב רובה של הפעילות שלו חסויה – גם בתחום זה. לפני כשנתיים חשפנו, באנשים ומחשבים, טפח מהפעילות הטכנולוגית של ארגון הביון. לפני כשלוש שנים אף זכו אנשי ה-IT של הארגון באות הוקרה בתחרות מצטייני המחשוב.

אחד התחומים הבולטים בפעילות הטכנולוגית של השב"כ הוא הסייבר, והארגון אף חיפש אנשי סייבר לפני כשנה באמצעות חידה מסובכת שהתפרסמה ברשת, אולם במאיץ הנוכחי הוא מבקש להתמקד בתחומים אחרים – ובעיקר, כאמור, בבינה מלאכותית. התכנית מיועדת ליזמים בתחילת דרכם, בעלי הוכחת התכנות טכנולוגית ושאינם מכוונים בהכרח לשוק הביטחוני. במחזור הראשון שלה, שיחל ביוני הקרוב, ישתתפו שישה סטארט-אפים והיא תימשך כארבעה חודשים.

החברות המשתתפות ייבחרו על ידי ועדה משותפת של גורמים מקצועיים בשב"כ וב-TAU Ventures, ויקבלו משירות הביטחון הכללי מענק של 50 אלף דולר, ללא אקוויטי וללא מגבלות. הן יתארחו למשך התכנית בחלל העבודה של TAU Ventures, ייהנו מליווי צמוד של מומחי תוכן וטכנולוגיה של השב"כ, וממנטורינג שוטף וייעוץ של מומחים בתחומים רלוונטיים שונים מטעם האוניברסיטה והתעשייה. באקסלרטור אומרים כי החיבור לשב"כ יפתח בפני היזמים אפשרויות לבחינה משותפת של היכולות החדשות, שיתופי פעולה ומעגלי פידבקים קצרים.

לא גוף המודיעין הישראלי היחיד שמתעניין בסטארט-אפים

יצוין כי השב"כ לא לבד – גם המוסד מתעניין בטכנולוגיה הישראלית ואף הקים ביוני האחרון את קרן ליברטאד לחדשנות טכנולוגית, שבמסגרתה הוא מחפש סטארט-אפים.

לדברי מנהל החדשנות בשב"כ, "שירות הביטחון הכללי מפתח ומפעיל כבר כיום טכנולוגיות מתקדמות במגוון רחב של תחומים. התכנית נפתחת מתוך אמונה בערך האדיר של תעשיית הטכנולוגיה הישראלית, במוחות המבריקים שעובדים בה ומתוך הכרה בפריצות הדרך הטכנולוגיות שאליהן אנחנו חשופים בתחומים שונים בתעשייה. היכולות הטכנולוגיות החדשות שבהן נעשה שימוש בתחומי הפיננסים, הפרסום, החקלאות והרכב הן יכולות גנריות, שיאפשרו בעתיד קפיצות מדרגה גם בתחומי העשייה של השב"כ. מטרת התכנית היא לאפשר למיזמים בתחילת דרכם ממגוון התחומים להתקדם בקצב מואץ אל מול מטרותיהם, ללא כל מחויבות או מגבלות. זאת, מתוך הבנה כי קידום טכנולוגיות אלה והפריית הידע בין השב"כ ליזמים יאפשר בעתיד להמשיך לפרוץ קדימה ולפצח אתגרים".

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, ציין ש-"השילוב בין אתגרי המודיעין והטכנולוגיה של השב"כ והמחקר המדעי והמשאבים שלנו עם היזמים המצוינים יניב טכנולוגיות מנצחות".

ההרשמה לתכנית נפתחה שלשום ותסתיים ב-30 במאי. סטארט-אפים המעוניינים להגיש את מועמדותם יכולים לעשות זאת כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמואל

    לייצר מעל כל גורד שחקים , כדורי רשת שימנעו ממטוס להמשיך לטוס. וכך עוד לפני שמטוס , חטוף יטוס לעבר גורד שחקים , ירוט כדורי רשת לעבר מטוס , יעצור את המטוס , ולפחות המטוס לא יכנס בגורד שחקים , ולחייב כל בעלי גורדי שחקים במערכת התרעה , לכדורי רשת .

אירועים קרובים