ג'ק מא הגיע לישראל; ייפגש עם סטארט-אפים ועם נתניהו

המיליארדר הסיני, מייסד עליבאבא, צפוי להיפגש עם בכירים בממשלה ועם נציגי סטארט-אפים ישראליים, ולקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב

לאן הוא נעלם? ג'ק מא, מייסד ויו"ר עליבאבא הפורש. צילום: ממשלת רוסיה, www.kremlin.ru

ג'ק מא, המייסד של אחת מחברות האינטרנט הגדולות בעולם – עליבאבא (Alibaba) – נחת היום (ב') בישראל. דבר ביקורו של מא נשמר על אש נמוכה, אולם ידוע שהוא יקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב. בנוסף, הוא ייפגש עם גורמי ממשל, ובראשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הכלכלה, אלי כהן, אנשי קרן JVP וסטארט-אפים שעליבאבא משקיעה בהם, או צפויה להשקיע בהם, בישראל. הוא יקיים בנוסף פורום עסקי במוזיאון ישראל ויסייר באתרי תיירות שונים בארץ.

במסגרת ביקורו באוניברסיטת תל אביב, שיתקיים ביום ה', ייפגש מא עם בוגרים של הפקולטה לניהול ועם סטודנטים באוניברסיטה, וצפוי לקיים מפגש של שאלות ותשובות.

כאמור, כחלק מהביקור צפוי מא להיפגש עם ראש הממשלה. נתניהו מרבה להיפגש עם בכירי ההיי-טק בעולם ורק באחרונה נפגש עם אילון מאסק, מייסד טסלה (Tesla) ו-SpaceX. זוהי אינה הפגישה הראשונה בינו לבין מא: השניים נפגשו במפגש הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ובביקורו האחרון של נתניהו בסין.

ענקית המסחר הסינית בונה מרכז מו"פ בישראל, שמבוסס על רכישת ויז'ואליד (Visualid) – חברה שפיתחה תוכנה שמנפיקה קודי QR צבעוניים. המרכז הישראלי הוא אחד משמונה מרכזי מו"פ שעליבאבא צפויה לפתוח בשנים הקרובות מחוץ לסין, בהשקעה כוללת של כ-15 מיליארד דולר, ויהוו חלק מתכנית המחקר של החברה, שקרויה DAMO.

חברות ישראליות נוספות שבהן השקיעה עליבאבא הן אינפיניטי ולומוס, שפועלות בעולם המציאות הרבודה, ומנוע החיפוש לאתרי קניות טוויגל.

עליבאבא היא אחת החברות הצומחות בעולם והציגה ברבעון השלישי של שנתה הכספית – שתוצאותיו פורסמו בפברואר האחרון – זינוק של 56% בהכנסות ושל 36% ברווח הנקי. הונו של מא מוערך, נכון להיום, ב-39.1 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים