צ'ק פוינט עקפה את התחזיות; ההכנסות גדלו ב-4% והרווח – ב-3%

החברה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות בסך 452 מיליון דולר ורווח נקי של 187 מיליון ● גיל שויד: "האתגר המשמעותי שלנו - להקפיץ את הארגונים להגנה מפני איומי הדור החמישי"

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

צ'ק פוינט (Check Point) מציגה רבעון של עליות: ענקית אבטחת המידע הישראלית סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 4% בהכנסות ושל כ-3% ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה היום (ד').

ההכנסות הרבעוניות של צ'ק פוינט עמדו על 452.3 מיליון דולר, שמרביתם – 245.4 מיליון – הגיעו ממכירות רישיונות מוצרים ואבטחה. החברה הציגה בתחום זה עלייה של כ-3%. היתר, 207 מיליון דולר, הגיעו מעדכוני ותחזוקת תוכנה. גם כאן רשמה החברה עלייה דומה.

הרווח הנקי של צ'ק פוינט לפי GAAP הגיע ל-187.1 מיליון דולר, לאחר שכאמור עלה בכ-3%, ושלא לפי חישוב זה הוא גדל ב-4% ל-210 מיליון. הרווח למנייה רשם עלייה בולטת יותר – של 7% – ועמד על 1.16 דולר. שלא לפי GAAP, הוא עלה אף יותר – ב-9% – ל-1.3 דולר. הרווח התפעולי עמד על 239 מיליון דולר.

צ'ק פוינט צופה כי ההכנסות שלה ברבעון השני של השנה ינועו בין 445 ל-475 מיליון דולר והרווח למנייה Non-GAAP – בין 1.25 ל-1.34 דולר. החברה מורידה את התחזיות שלה לכל השנה בכ-3% לעומת מה שחזתה בסוף הרבעון הקודם, וצופה כעת שההכנסות השנתיות שלה יהיו בטווח שבין 1.85 ל-1.93 מיליארד דולר והרווח למנייה Non-GAAP – בין 5.45 ל-5.75 דולר.

"פרס ישראל – הכרה של המדינה בהיי-טק"

בסך הכל, הרבעון של צ'ק פוינט עבר ללא אירועים מטלטלים במיוחד מבחינה פיננסית. המנייה שלה בוול-סטריט עלתה בחודש האחרון בכשלושה דולר וסגרה את המסחר אתמול על 105 דולר.

אחד האירועים העיקריים שעברה החברה ברבעון האחרון הוא זכייתו של גיל שויד, ממייסדי ומנכ"ל החברה, בפרס ישראל, בפעם הראשונה שזה מוענק בתחום ההיי-טק. שויד אמר במסיבת עיתונאים שנערכה היום בתל אביב כי "הטקס היה מאוד מרגש, התרגשתי יותר ממה שחשבתי ובעיקר מהמשמעות של קבלת הפרס לעובדים שמסביבי ולכלל תעשיית ההיי-טק והחדשנות בישראל. הפרס מוכיח שהמדינה מכירה בתעשייה הזו כנכס חשוב לה ושהיא דוחפת את ישראל קדימה, מייצרת הזדמנויות לכל ילד וילדה להשתלב בעולם". עם זאת, לדבריו, ההשפעה של הזכייה על ההכנסות והרווחים של צ'ק פוינט צפויה להיות חיובית אבל נמוכה, מאחר שהשוק הישראלי מהווה כ-2% מהמכירות של החברה.

אירוע בולט נוסף שקרה ברבעון הראשון הוא השקת מוצר Infinity total protection, שעל פי צ'ק פוינט מהווה הגנה כוללת לארגונים מפני הדור החמישי של האיומים. זאת, בעוד שלפי מחקרים, מרבית הארגונים נמצאים בדור השלישי בלבד, ועל פי מחקר שביצעה החברה, רק 3% מהם בדור החמישי, כלומר – מוגנים מפני מתקפה כוללת.

לדברי שויד, הסיבה לכך היא חסמים בארגונים, בהם התקציבי. "האתגר הכי משמעותי שלנו הוא איך מקפיצים את הארגונים להתמודד עם מתקפות הדור החמישי", אמר. הוא ציין כי הדבר מאלץ את אנשי המכירות של החברה להגיע לגורמים בארגונים שהם פחות הגיעו אליהם עד כה, ובכלל זה למנמ"רים.

שויד ציין כי פתרון ה-Infinity "מגן על ארגונים בכל החזיתות בצורה פשוטה וברורה, עם חוזה למספר שנים. הוא כולל הגנה לענן, לרבות לתוכנה כשירות (SaaS), לרשת, למובייל ולתחנות הקצה". לדבריו, המוצר מתחיל לנחול הצלחה, אולם ייקחו עוד כמה רבעונים עד שזה יבוא לידי ביטוי בהכנסות וברווחים של צ'ק פוינט.

בתשובה לשאלת כתב אנשים ומחשבים התייחס שויד גם לפרשת דליפת המידע לפייסבוק (Facebook) ואמר כי "היא מסמלת אתגר לא פשוט עבור ארגונים ומזכירה שההגנה על הפרטיות והמידע ברשת היא נושא חשוב, שארגונים צריכים לדאוג לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים