הממשלה אישרה הקמת שני פארקי היי-טק במגזר הערבי

בשלב הראשון יוקמו פארקים בנצרת ובכפר קאסם, בעלות של 20 מיליון שקלים ● המהלך מבוצע בהובלת עמותת צופן, שפועלת להשמת אקדמאים ערבים בהיי-טק הישראלי

מימין: סאמי סעדי ופז הירשמן, המנכ"לים המשותפים של צופן. צילום: יח"צ

הוועדה לענייני המגזר הערבי של הממשלה אישרה אתמול (ב') להקצות 20 מיליון שקלים לצורך הקמת שני פארקי היי-טק, על מנת לשפר את מצבם הכלכלי והחברתי של יישובים אלה. בראשות הוועדה עומד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשתתפים בה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ושר הכלכלה, אלי כהן.

התקציב שאושר מיועד בשלב הראשון להקמת פארקי היי-טק בנצרת ובכפר קאסם. בישיבה דווח שעד כה, ללא קשר לתקציב זה, הממשלה השקיעה 4.5 מיליארד שקלים בפיתוח כלכלי של המגזר הערבי.

השר כהן אמר בישיבה כי שילוב המגזר הערבי בתעסוקה הוא אינטרס כלכלי של מדינת ישראל ודבר שישפיע גם על תחום החינוך. השרה גמליאל אמרה כי "בשנתיים האחרונות אנחנו עדים לעלייה משמעותית בשיעורי הזכאות לבגרות בחברה הערבית ובשיעורי הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה, וזה מעיד על המחויבות של כל משרדי הממשלה לטפל בנושא הזה".

הצעת ההחלטה שהתגבשה היא פרי עבודת מטה ומהלכים שהובילה עמותת צופן, שעוסקת מזה שנים בשילוב ערבים בתעשיית ההיי-טק הישראלית. פז הירשמן וסאמי סעדי, מנכ"לים משותפים של העמותה, בירכו על ההחלטה ואמרו כי "משמעותה היא הבאת כ-3,000 משרות פיתוח תוכנה למהנדסים ערבים ויהודים, לשני מרכזי הערים הערביות, ואלפי משרות נוספות לגברים ולנשים מכל המגזרים".

עמותת צופן נוסדה ב-2007 במטרה לשלב אקדמאים ערבים בתעשיית ההיי-טק בישראל ומאז שהחלה את פעילותה גדל מספרם במאות אחוזים. במסגרת צופן פועלת מועצה ציבורית (בהתנדבות מלאה), שמונה כ-30 בכירים בהיי-טק ובמשק הישראלי, ובראשה עומדים דדי פרלומטר וזיאד חנא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים