בית המשפט נעתר לבקשת הבנקים – והורה על פירוק יורוקום

השופט איתן אורנשטיין נתן את הצו, שייכנס לתוקף בעוד 10 ימים ● עורכי הדין של הבנקים מונו למנהלים מיוחדים בחברה ויגישו דו"ח מצב שלה עד סוף מאי ● בנוסף, הורה בית המשפט על צו כינוס ליורוקום נדל"ן

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילום: יח"צ

קבוצת יורוקום תפורק עקב חובותיה לבנקים – כך הורה היום (א') נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין. בכך הוא קיבל את עמדת הבנקים ונתן את הצו, שייכנס לתוקף בעוד 10 ימים, כלומר – עד 3 במאי. בנוסף, הוציא השופט צו כינוס ליורוקום נדל"ן.

בית המשפט מינה את כונס הנכסים הרשמי למפרק זמני של יורוקום ועורכי הדין של הבנקים הנושים מונו למנהלים מיוחדים של החברה. אלה יגישו דו"ח ראשון על המצב שלה עד לסוף מאי.

ההחלטה לא התקבלה בהפתעה, לאור הקשיים שעוברים על יורוקום. החברה חייבת כ-1.5 מיליארד שקלים, מתוכם כמיליארד לבנקים – 480 מיליון לדיסקונט, 359 מיליון לפועלים ו-145 מיליון לבינלאומי. שאול אלוביץ', בעל השליטה ביורוקום, החל במשא ומתן עם הנושים בקיץ שעבר, אלא שבנובמבר פנה בנק הפועלים להליכים משפטיים נגד הקבוצה. לאחר מכן הצטרפו יתר הבנקים הנושים והם ביקשו את בקשת הפירוק לפני כארבעה חודשים. מאז הסתבך העניין בגלל פרשת בזק, המכונה גם תיק 4,000, שאלוביץ' הוא המעורב המרכזי בה.

עוד החליט בית המשפט למנות את עו"ד חגי אולמן ככונס הנכסים של יורוקום נדל"ן. עו"ד אולמן מייצג את קונסורציום הנושים של החברה, ובראשם בנק מזרחי-טפחות. אחת המשימות המרכזיות שעומדות בפניו היא לטפל במניות פרויקט מידטאון וחלל תקשורת, שבידי החברה.

יצוין כי יומיים לפני הדיון, ביום ו' האחרון, הגישו קבוצת סיידוף והאחים נוימן הצעה לרכוש את אינטרנט זהב, שנמצאת בשליטת יורוקום. עם זאת, הבנקים לא נענו להצעה והעדיפו להמשיך בהליכי הפירוק של החברה האם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים