"הסיפור של צ׳ק פוינט הוא סיפורו של ההיי-טק הישראלי כולו"

גיל שויד, מנכ"ל וממייסדי החברה, יקבל מחר (ה') את פרס ישראל - בפעם הראשונה שהוא ניתן בתחום ההיי-טק ● בראיון לאנשים ומחשבים לרגל המעמד הוא מספר על ההרגשה שלו, על צ'ק פוינט ועל מצב הענף בישראל

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

גיל שויד הוא ללא ספק אחד האנשים הבולטים ביותר בהיי-טק הישראלי. הוא היה ממייסדיה ב-1993 של צ'ק פוינט (Check Point), מהחברות הבולטות בתחום אבטחת המידע והגדולות ביותר בארץ, ומנהל אותה עד היום. מחר (ה'), במוצאי יום העצמאות, הוא יקבל גושפנקא ממלכתית לכך, כשיקבל את פרס ישראל.

ממשלת ישראל הבינה, גם אם קצת באיחור, שהגדרת המדינה כאומת הסטארט-אפ והחדשנות מחייבת להוקיר את האנשים שהביאו אותה להיות כזאת. שויד, ובמידה רבה מאוד של צדק, הוא הראשון שבהם.

איך הרגשת כשהודיעו לך שזכית בפרס ישראל?
"ההודעה הייתה מפתיעה וכמובן מרגשת. שמחתי על עצם העובדה שניתנת הוקרה חשובה שכזו לתעשייה שלנו, שבפעם הראשונה מקבלת את הכבוד במסגרת הפרס, וכמובן שמחתי על הבחירה של המדינה בנו, בצק פוינט, שמציינת השנה 25 שנים להיווסדה. אני רואה בבחירה הזו תעודת כבוד לעובדי ועובדות צ׳ק פוינט לאורך השנים וביטוי ראוי מאוד לתרומתה של תעשיית ההיי-טק למדינת ישראל".

מה מיוחד בצ'ק פוינט שהביא אותה ואותך למעמד הזה?
"הסיפור של צ׳ק פוינט הוא, במידה רבה, סיפורה של תעשיית ההיי-טק המקומית כולה. התחלנו את המסע שלנו לפני 25 שנים בחדר קטן ברמת גן, שלושה אנשים עם רעיון וטכנולוגיה שפיתחו ושהרגישו שהיא פורצת דרך. לימים היא הפכה לחברה גלובלית, שמעסיקה יותר מ-4,700 עובדים ומובילה את תעשיית הגנת הסייבר בעולם.

ההיי-טק הישראלי הצליח לאורך השנים לספק פתרונות טכנולוגיים ששינו את העולם והפכו אותו לטוב יותר מבחינות רבות, ואני שמח על כך שגם אנחנו לקחנו חלק בכך והצלחנו לייצר מכאן מוצר שעוזר לאנשים לשמור על הדבר החשוב להם ביותר – המידע שלהם.

אני מודע לכך שסיפורה של צ'ק פוינט היווה השראה ליזמים וליזמיות לאורך השנים, ואני מקווה שההכרה בנו במסגרת פרס ישראל תמשיך לעודד ולרתום יזמים ויזמיות נוספים לצאת למסע ולייצר את סיפור ההצלחה האישי שלהם".

איך מצליחים במשך 25 שנים לנוע באופן עקבי קדימה, בטכנולוגיה שמתחדשת כל הזמן ותוך כדי מרוץ של חתול ועכבר בין התוקפים למותקפים?
"תחום הגנת הסייבר השתנה לבלי הכר ב-25 השנים האחרונות. כשהתחלנו עם צ׳ק פוינט, אבטחת המידע הייתה בחיתוליה, כשם שהאינטרנט היה בחיתוליו, והשימוש המרכזי בו היה לעסקים מאוד מסוימים ובמידע מסוג מסוים. ברבות הימים, כאשר כל חיינו הפכו להיות קשורים קשר ישיר לאינטרנט, גם השימוש במידע, החיבוריות שלו לפלטפורמות שונות והצורך להגן עליו הפכו להכרח המציאות.

איומי הסייבר התקדמו והם מורכבים ,מרובי וקטורים, מסוכנים מאוד ואפילו הרסניים. למרות זאת, אנחנו רואים שמרבית הארגונים והחברות בעולם מחזיקים ביכולת התגוננות אל מול איומי הדור השני או השלישי, ולא החמישי – שבו אנחנו נמצאים כיום.

אנחנו נותנים לאורך השנים מענה לאתגר ההולך וגובר בכך שאנחנו פועלים תמיד להיות צעד אחד קדימה, לצפות את האיומים הבאים ולספק להם פתרון טכנולוגי מבעוד מועד. אנשי צ'ק פוינט חוקרים כל התפתחות וכל חולשה, מתאימים את המוצרים שלה לעידן הנוכחי ולעידן הבא, וכך מספקים את שכבת ההגנה הטובה. אנחנו קוראים לזה ננו הגנת סייבר וכבר מתכוננים לדור השישי של המתקפות".

מה דעתך על מצב תעשיית ההיי-טק הישראלית? מדוע אין כאן הרבה צ'ק פוינטים?
"תעשיית ההיי טק הישראלית היא הישגית ופורצת דרך, ויש לנו באמת במה להתגאות. ההצלחה קיימת בכל השלבים בשרשרת הערך שלה – מהסטארט-אפים ועד לחברות הגדולות, כמונו. המטרה לא חייבת להיות להקים עוד צ׳ק פוינט, אם כי הייתי שמח לראות הרבה חברות ישראליות שהופכות להיות גלובליות, גדולות ומצליחות".

מה דעתך לגבי אקזיטים?
"זה תלוי במה מניע את היזמים. אנחנו סירבנו להימכר בשלבים שונים לאורך הדרך, כי רצינו להיות מי ומה שאנחנו. לאנשים שונים יש מוטיבציות שונות והאקו-סיסטם של התעשייה יכול להכיל את הכל. אשמח מאוד אם תהיינה עוד חברות שיקומו ויתבססו כאן, יפרצו לעולם אבל יישארו בישראל".

מהי מידת האחריות, או התרומה, של מערכת החינוך, כולל ההשכלה הגבוהה, למצב ההיי-טק הישראלי? כיצד היא צריכה להתמודד עם המחסור בכוח אדם?
"החינוך הוא התשתית הלאומית המרכזית, שדרכה נוכל להבטיח את המשך הצלחת התעשייה גם שנים קדימה. השקעה בחינוך כיום תביא להישגים בדור הבא.

החינוך של הדור הזה ושל הדורות הבאים לא מגיע ממקור אחד, ממערכת אחת, ולא הכל בידי המדינה. לכן, אני מאמין שיש אחריות משותפת להשקיע בחינוך, לספק כמה שיותר כלים לכמה שיותר אוכלוסיות בחברה הישראלית ולאפשר למי שמסוגל, מבחינת כישורים אישיים, להשיג את ההשכלה המתאימה ולפרוץ. צ׳ק פוינט לקחה על עצמה לחזק באופן משמעותי מספר פרויקטים חינוכיים שנוגעים בדיוק בנושאים האלה – הן באמצעות תמיכה באוכלוסיות שזקוקות להנגשה לחינוך איכותי וטוב והן בפתיחת הדלתות בשלבים מוקדמים להשכלה הכי טובה שניתן לתת. שילוב הזרועות של הגופים השונים, כולל מתוך התעשייה, למאמץ הזה יבטיח את העתיד של ההיי-טק הישראלי, ומכאן – גם של המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים