"גבורת לוחמי הקשר בעלת תרומה להקמת המדינה ולשגשוגה"

564 אנשי חיל הקשר והתקשוב נפלו במלחמות ישראל ● אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב: "נזכור ונמשיך לזכור את החללים - העמותה עושה את כל המאמצים על מנת לשמר את זכרם, כיום - וגם בעתיד"

אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב

564 אנשי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התקשוב נפלו מאז שנות ה-40 ועד היום – כך נמסר מצה"ל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שמתחיל הערב (ג').

ספירת החללים החלה עוד בטרם הקמת המדינה, והיא כוללת 74 לוחמים-קשרים שפעלו ולחמו בשורות ההגנה, האצ"ל והלח"י. הנופלים הללו הם חלק מ-23,645 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שנהרגו מאז 1860 ועד היום. מניין חללי מערכות ישראל כוללת את חללי צה"ל, השב"כ, המוסד, המשטרה, שירות בתי הסוהר ונופלי המחתרות והבריגדה היהודית.

אתר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב נמצא במרכז יהוד, שמאמצת את אגף התקשוב. האתר הוקם ב-1989 ומונצחים בו גם חללים שהיו בני יהוד אולם אינם מהחיל. מדי שנה נערך בו טקס זיכרון, בהשתתפות נציגי המשפחות השכולות, אנשי העמותה ונציגי עיריית יהוד.

אלוף (מיל') שלמה ענבר, משמש נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב. ענבר שימש כקשר"ר (קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי) בתקופת מלחמת יום הכיפורים, ולפני כן היה מפקד יחידה 848, לימים 8200. לאחר מכן הועלה לדרגת אלוף, כראש המו"פ במשרד הביטחון.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ענבר כי "גם השנה, כבכל שנה, ליבנו עם המשפחות השכולות. אין כל מרפא לאובדן אהוב יקר. עלינו לזכור כי מעשיהם ההירואיים של החללים והחברים שלהם, הם שהביאו להקמת המדינה, וליכולת שלנו להביא לשגשוגה ופריחתה".

חיל הקשר, אמר ענבר, "חוגג שמונה עשורים להקמתו. הוא החל לפעול פורמלית בשנת 1937. המדינה צמחה ופרחה, ממדינה קטנה בשטח ובאוכלוסייה, למדינה ענקית בעשייה בהישגים. ללוחמי חיל הקשר לדורותיהם היה בכך חלק".

"אנו מהווים חלק משדה הקרב"

בחלוף השנים, אמר האלוף (מיל') ענבר, "החיל שינה את מצבו ומיצובו: אנו לא רק מאפשרי לחימה, אנו מהווים חלק משדה הקרב. אגף התקשוב וההגנה בסייבר הוא שותף מרכזי למהפכה הדיגיטלית שצה"ל עובר".

"תחום פעילות חדש של האגף והחיל", אמר נשיא העמותה, "הוא הסייבר. אנשי האגף והחיל מעורבים בלחימה שחלקה הוא סמוי – במרחב הקיברנטי. יש לאגף ולחיל תפקיד מרכזי במערכה חדשה זו. יש לזכור, איש אחד, עם מחשב אחד, עלול להסב נזק גדול יותר מפגיעת מטוס. האגף והחיל שלנו עושה מאמצים אדירים בתחום ההגנה בסייבר, וככל הידוע לי – בהצלחה רבה. זהו חיל מתקדם, עם כוח אדם איכותי, דבקות במשימה וקידמה טכנולוגית. ככזה, הוא מעורב בכל משימה. החיל מכשיר אנשים בכל המקצועות הטכנולוגיים, ותרומתו אינה רק למערכת הביטחון, אלא גם למדע ולתעשייה".

"חיל הקשר והתקשוב נמצא בעלייה מתמדת", אמר אלוף (מיל') ענבר. "זאת, כי הקשר אינו עוצר בעלייה. הוא כל הזמן מקבל יעדים חדשים, וכך פסגת ההר עולה מעלה, והאופק מתרחב, עם החלל, הלוויינים והמרחב הקיברנטי. אין סוף לטכנולוגיה וליכולות של חיל הקשר, ואלו הן הערובה להצלחתו של צה"ל. הבה נקווה שזה ימשיך כך".

"משפחת חיל הקשר תמשיך להיות ערבה זו לזו", סיכם נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב. "נזכור, נמשיך לזכור את החללים. העמותה עושה את כל המאמצים על מנת לשמר את זכרם, כיום – וגם בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים