מחקר: אחד מכל ארבעה ארגונים חווה גניבת נתונים בענן

על פי מק'אפי, 83% מהארגונים המשתמשים בענן חוו לפחות אירוע אחד של אבטחת מידע ● אחת מכל חמש חברות חוותה מתקפה מתקדמת על המערכות שלה בענן

מי גנב לי את הענן? אילוסטרציה: Andrew Rybalko/BigStock

ארגונים נוטים לאמץ במידה הולכת וגדלה מחשוב ענן, אולם לא בטוח שהוא כזה מאובטח. על פי מק'אפי (McAfee), 26% מהארגונים, מעט יותר מרבע מהם, חוו גניבת נתונים שלהם בענן.

המחקר נערך בקרב 1,400 מנהלי אבטחה ומנהלי IT בארגונים. הוא פורסם לקראת כנס RSA. עולה ממנו כי 97% מהחברות משתמשות בשירותי ענן, ציבורי, או פרטי, או שילוב של שניהם. מדובר בנתון המשקף גידול לעומת המחקר שנערך בשנה שעברה, אז 93% מהארגונים עשו כך. 83% מהארגונים מאחסנים בענן נתונים רגישים – אולם רק 69% סומכים כי הנתונים הללו נשמרים באופן מאובטח בענן הציבורי.

83% מהארגונים המשתמשים בענן חוו לפחות אירוע אחד של אבטחת מידע. הבעיות הנפוצות לאחר המעבר למחשוב ענן הן: היעדר ניראות של נתונים ביישומי ענן (30%), גניבה של נתונים מיישומי ענן על ידי שחקן זדוני (26%), שליטה חלקית על הגישה לנתונים רגישים (25%), וצל IT – משמע שימוש במערכות מחשוב שלא הוטמעו על ידי המנמ"ר ואנשי צוותו, אלא באופן עצמאי (23%). עוד עולה מהמחקר כי אחת מכל חמש חברות חוותה מתקפה מתקדמת על המערכות שלה בענן.

חברות עם אסטרטגיית "ענן תחילה" מתכננות להעביר 80% מתקציב ה-IT שלהן לענן ב-12 החודשים הקרובים. זאת, לעומת 18 חודשים עבור חברות שאין להן אסטרטגיה של "ענן תחילה". אבל הגישות כלפי הענן הן מעורבות. כך, מספר הארגונים שלהם יש אסטרטגיה של "ענן תחילה" ירד מ-82% לפני שנה, ל-65% השנה. סיבת ההאטה באימוץ מחשוב ענן, דיווחו 40% ממנהלי ה-IT, היא בשל מחסור באנשי מקצוע המיומנים באבטחת מידע והגנת הסייבר.

זהירות – ענן מתקרב

עוד עולה כי תקנות הגנת הפרטיות האירופיות, GDPR, שצפויות להיכנס לתוקף בחודש הבא, משפיעות אך במעט על תכניות המעבר לענן של ארגונים. פחות מ-10% מהחברות צפויות להקטין את ההשקעות שלהן בענן בשל חוק הפרטיות החדש של האיחוד האירופי. בארגונים המונים עד 1,000 עובדים, המספר הממוצע של שירותי ענן שבשימוש עומד על 25. עבור ארגונים להם יותר מ-5,000 עובדים, מספר שירותי הענן הנצרכים בכל ארגון עומד על 40.

"המחקר של השנה מדגים כי ישנן חברות שמאיצות את קצב האימוץ שלהן את מחשוב הענן, והן אף מגדילות את היקף ההשקעה שלהן בניהול הסיכונים הכרוכים בכך", אמר ראג' סמאני, המדען הראשי של מק'אפי. "ומנגד, יש מספר אשר הולך וגדל, של ארגונים הנוקטים בגישה זהירה יותר ביחסם לענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים