תלמידים בר"ג פיתחו פתרונות לעיר חכמה במסגרת HUB שפועל בעיר

בין המיזמים שפותחו על ידי 450 תלמידי בית הספר: מראה חכמה שתאפשר לבדוק אם הבגד שקניתם מתאים מבלי להכנס לתא המדידה ● הפרויקט בשיתוף מכללת אוהלו בקצרין

אתי אלפנדרי, מנהלת מחלקת תקשוב במחלקת החינוך. צילום: עצמי

עגלת סופר חכמה המסייעת לצרכן בבדיקה אם מוצר כלשהו קיים על המדף והיכן הוא ממוקם בסופר; "פח פקח" שיעודד אנשים לזרוק לתוכו את האשפה; מראה חכמה שתאפשר לבדוק איך הבגד נראה על הקונה מבלי שייכנס לתא מדידה; מיפוי הברזיות הציבוריות בעיר והפיכתן לברזיות החוסכות במים – אלו הם חלק מפרויקטים טכנולוגיים מבוססי אפליקציות, אותם יזמו ויצרו תלמידי בית הספר היסודי המנחיל ברמת גן, במסגרת יוזמה חינוכית חדשנית המתקיימת בעיר, בשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית לחינוך אוהלו בקצרין וקבוצת ד"ר עדנה פשר.

המטרה היא למצב את רמת גן כעיר חכמה חינוכית מובילה. את הפרויקט הובילו מנהלת אגף החינוך בעיר בראשות דליה לין ואתי אלפנדרי, מנהלת מחלקת תקשוב במחלקת החינוך.

"בית הספר המנחיל פועל בהנחיית ה-HUB החינוכי העירוני בשיתוף עם צוות מכללת אוהלו בקצרין זו השנה השנייה", אומרת אלפנדרי.

לדבריה, "בשנה שעברה, מורי בית הספר עברו הכשרה פרטנית סביב פדגוגיה חדשנית והוראה במרחבים שונים בתוך ומחוץ לגבולות הכיתה. השנה, נערך בבית הספר שבוע למידה שבו לקחו 450 תלמידי כיתות ד'-ח' בבית הספר ועסק בנושא 'פדגוגיה חדשנית בעיר חכמה'.

הדגשת חשיבות החינוך הטכנולוגי כבר מגיל צעיר

"זוהי יוזמה חינוכית שהעירייה מתכוונת להעתיק אותה גם לבתי ספר אחרים, כחלק ממיצוב העיר והדגשת חשיבות החינוך הטכנולוגי לתלמידים כבר מגיל צעיר", אמרה.

בשבוע שעבר נערך אירוע סיום הפרויקט בהשתתפות ראש העיר, ישראל זינגר, נשיא מכללת אוהלו, פרופ' שמעון עמר וד"ר עדנה פשר שמלווה את הפרוקיט החינוכי. הדוברים ציינו לשבח את מנהלת בית הספר, איילה אלבז

"רמת גן ממקמת את נושא החדשנות בחינוך בראש סדר עדיפותה ורואה בחינוך מפתח להצלחה ואמצעי ליצירת שינוי חברתי", אמר זינגר. "ככזו, העיר שואפת לקדם חינוך חכם בעיר חכמה ומקדמת פרויקטים פורצי דרך של צוותים חינוכיים – מורים ותלמידים – לקידום היותה של העיר חכמה בתחום החינוך".

"פרויקטים ומיזמים שפותחו בבית ספר המנחיל, אשר מושתתים על קהילות עשייה חינוכיות, ומתרחשים במרחבים שונים בתוך ומחוץ לגבולות הכיתה – הופכים למעשה את העיר כולה לכיתה המשמשת מרחב לימודי", סיכם זינגר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים