בעקבות פרשת דליפת המידע: חקירה נגד פייסבוק – גם בישראל

הרשות להגנת הפרטיות הודיעה לחברה כי פתחה נגדה בחקירה, במטרה לבדוק האם בוצעו "הפרות חוק נוספות במידע אישי של ישראלים"

פייסבוק. אילוסטרציה: Pe3check, Bigstock

פרשת דליפת המידע מפייסבוק (Facebook) מכה גלים גם בישראל: הרשות להגנת הפרטיות הודיעה לחברה היום (ה') כי היא פותחת חקירה מנהלית בעניינה, בעקבות הפרסומים הנוגעים להעברות המידע האישי ממנה לקיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica). בכך מצטרפת הרשות הישראלית לחקירות דומות שמתבצעות בארצות הברית ובבריטניה.

ברשות להגנת הפרטיות מבקשים לבדוק האם בוצעו "הפרות חוק נוספות במידע אישי של ישראלים", כלשונם.

הפרשה החלה בדיווחים בתקשורת לפני ימים אחדים, שלפיהם דלף מידע אישי על 50 מיליון משתמשים ברשת החברתית הענקית, בעיקר מארצות הברית אך לא רק, והגיע לידיה של קיימברידג' אנליטיקה, שעשתה בו שימוש לטובת קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ. בתחקיר של ערוץ 4 הבריטי נחשף כיצד המנהלים הבכירים של קיימברידג' מתפארים בפני "הלקוח הפוטנציאלי" – העיתונאי עם המצלמה הנסתרת – בכך שהמידע וניתוחו סייעו להם לנצח את הבחירות עבור הלקוח שלהם.

ההודעה של הרשות כללית למדי ולא מוסרת במה בדיוק תתמקד החקירה, אולם נכתב בה כי "לפי דיני הפרטיות, שימוש במידע אישי ייעשה רק למטרה שלשמה הוא נמסר וניתן להעבירו לגורם אחר רק אם ניתנה לכך הסכמה. בהתאם לכך, הרשות תחקור אם נעשה שימוש בלתי חוקי במידע אישי של משתמשים ישראלים, באופן שפוגע בזכותם לפרטיות ומפר את דיני הגנת הפרטיות בישראל".

יצוין כי פרשת פייסבוק וספיחיה נוגעים גם למדינות אחרות, ולא רק לארצות הברית: על פי החשש, לידי קיימברידג' אנליטיקה הגיע מידע גם על גולשים בריטיים, והיא ביקשה להשפיע באמצעותו על תוצאות משאל העם שבו הוחלט על הברקזיט. בנוסף, היום פורסם כי החברה קיבלה מהאקרים ישראליים (ככל הנראה ללא קשר לפייסבוק) מידע אישי על פוליטיקאים בניגריה ובמדינת האיים סנט קיטס ונוויס, לשימושם של מתחרים שלהם.

בחודשים האחרונים עושה הממשלה צעדים בתחום הגנת הפרטיות של אזרחי המדינה. כך, לפני חודשים החליפה הרשות להגנת הפרטיות את רמו"ט (הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים), ובמושב הקיץ של הכנסת, שיחל לאחר יום העצמאות, צפויות תקנות הגנת הפרטיות החדשות לעבור כחוק.

לא נתקבלה תגובה מפייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים