"נדרש היום יישום מהיר של טכנולוגיות – וזה קורה בענן"

"הענן מספק מודל כלכלי יעיל וגמיש, עם מגוון שירותים, מאובטחים וחדישים", כך אמר הראל יפהר, מנכ''ל AWS ישראל

הראל יפהר, מנהל AWS ישראל. צילום: תומר פולטין

"בעולם התחרותי של ימינו, נדרש יישום מהיר של טכנולוגיות. המענה לאתגרים הללו הוא עבודה במחשוב ענן. הענן מספק מודל כלכלי, יעיל וגמיש, עם מגוון שירותים, מאובטחים וחדישים. יותר ויותר ארגונים מפנימים את התועלות הטמונות בו, ועוברים לענן. מדובר במגמה שתמשיך לצמוח", כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל אמזון ווב סרוויס (AWS) ישראל.

יפהר דיבר בפתח כנס AWS SUMMIT TEL AVIV. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים התקיים היום (ד') בהשתתפות כ-5,000 איש, מפתחים, לקוחות ושותפיה העסקיים של ענקית הענן.

יפהר אמר כי ייחודו של הכנס השנה הוא בכך שישראל היא המקום הראשון בו הכנס נערך. מסלולי הכנס, אמר, "מהווים שיקוף של המגמות הטכנולוגיות החמות בשוק: חדשנות – איך לפתח אפליקציות במהירות, תוך שימוש בשירותים שלנו; Big Data ו-Analytics; בינה מלאכותית ולימוד מכונה, כדי לטפל בעיבוד כמויות גדולות של נתונים; תפעול הענן וניהולו; איך לעשות את הצעדים הראשונים בענן".

עסקי הענן של החברה, אמר יפהר, "עומדים על יותר מ-20 מיליארד דולר, עם גידול שנתי של 45%, זה נתון מדהים המשקף כמה הענן מתקדם".

לדבריו, "לחברה יש מיליוני לקוחות פעילים, מסטארט-אפים ועד חברות ענק. על פי גרטנר (Gartner) אנחנו מובילים את ריבוע הקסם בשוק התשתיות כשירות, IaaS, עם נתח שוק של 44.1%. אנו מובילים בריבוע הקסם גם במימד החזון וגם במימד יכולת המימוש. חדשנות היא דבר מהותי אצלנו. בשנת 2008 השקנו 24 שירותים, ב-2016 המספר עמד על יותר מ-1,000, ובשנה החולפת השקנו יותר מ-1,400 שירותים ותכונות חדשים".

"סטארט-אפים רבים אימצו בשנים האחרונות את שירותי AWS", סיכם יפהר, "ורבים מסיפורי ההצלחה בשנים האחרונות מבוססים על שירותי הענן שלנו. גם מגזר חברות ההיי-טק מוביל בהטמעה של שירותים מתקדמים כבסיס לפריסת שירותים בשוק העולמי".

"סטארט-אפים, חברות ההיי-טק וגם המחקר האקדמי משתמשים כיום בשירותי ה-AI, ה-ML לפיתוח דור חדש של אפליקציות חדישות. עסקים וארגונים מכל המגזרים כבר העבירו את פעילותם העסקית לענן – ואני צופה שפעילות זו תתעצם בשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים