"עוד לא נפרצה תקרת הזכוכית בתחום הטכנולוגיות החינוכיות"

על הדור הבא לומר 'לא' לבינוניות - על מנת לעמוד באתגרים ולמנף את תכונותיהם הייחודיות, להתמודד עם אתגרים יוצאי דופן ולחקור את עתידו של העתיד", כך אמרה טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך, נס

טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך, נס. צילום: ניב קנטור

"אומת הסטארט-אפ כבר הוכיחה את יכולותיה בייצור חברות שהן מובילות עולמיות בתחומן. ההיי-טק הישראלי הוא מעצמה בינלאומית בתחומי אבטחת המידע, האפליקציות, התקשורת ובתחומים נוספים. אך יש תחום אחד, שבו עוד לא נפרצה תקרת הזכוכית, ועדיין לא נחרטו בה אפילו הסדקים – ככל שהדבר נוגע להיי-טק המקומי: זהו תחום הטכנולוגיות החינוכיות", כך אמרה טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך, נס.

צירלין דיברה בכנס נס מנהיגות טכנולוגית. הכנס נערך אמש (ג') באולם סמולרש שבאוניברסיטת תל אביב. בכנס השתתפו הנהלת נס, ראשי ערים ומועצות, הורים ובוגרי מחזור י' של התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע של החברה.

"הרשו לי לומר בגאווה", אמרה צירלין, "כי התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע – כבר אינה סטארט-אפ". לדבריה, "אנו מציגים הערב את פרי עמלם של הבוגרים, עם סיומו של מסלול הכשרה מאתגר. הבוגרים מהווים את ההוכחה לנחיצותה והשפעתה של התכנית על התפתחותם ועתידם המקצועי, להשתלבותם ותרומתם ליחידות אגפי התקשוב והמודיעין, היתרונות אותם מביאים לאקדמיה ומי מביניהם שכבר הקימו חברות סטארט-אפ".

"מיום הקמתו של תחום חינוך טכנולוגי לפני 12 שנים", אמרה, "הנהיגה אותו חתירה ותשוקה לחדשנות, עתידנות ובינתחומיות, ערכים המחדדים את הבחינה המתמדת – לאילו טכנולוגיות ומימדים חדשים עלינו להכשיר את דור פורצי הדרך?". יסודות אלה, הוסיפה, "מוטמעים בתהליך ההכשרה ויוצרים מעבדת היי-טק חינוכית, להעצמת חוקרים מוכשרים ויצירתיים, בעלי מיומנויות ופרקטיקה, להתמודדות עם תהליכים דינאמיים ותמורות טכנולוגיות מחד, ושינויים בסדר הכלכלי חברתי מאידך".

לחשוב בצורה עתידנית ולהתמודד עם כל תרחיש אפשרי

החזון להכשיר מנהיגים טכנולוגיים, ציינה צירלין, "תובע מידה רבה של מקצוענות ותבונה בשעה בה אנו באים לעיין במה שצופן לנו העתיד. תכני התכנית ויעדיה נבנים ונבחנים לאורך השנים, כשבלב האתגר פיתוח ומחקר, ממנו נגזרים מרכיבי התוכן והשיטה. בעולם בו טכנולוגיה מתפתחת בקצב אדיר, עלינו לפתח בקרב התלמידים ומדריכיהם את היכולת לחשוב בצורה עתידנית ולהתמודד עם כל תרחיש אפשרי".

"בשנת 2018 הצטרפו, כמדי שנה, רשויות ומועצות חדשות לעשרות שותפינו מצפון לדרום, ביניהן קרן פיקו קידס מירושלים, ראשי ערים ומועצות. אנו מגויסים עם פתיחתו של מחזור י"ב ברשויות הוותיקות והמחזורים החדשים לאתגרים המקצועיים והחינוכיים המונחים על מפתן דרכינו המשותפת".

מסלול ההכשרה הטכנולוגי, הסבירה, "יחולק לשלושה מסלולי בחירה: תכנות מתקדם, אינטרנט של הדברים ומסלול סייבר ייחודי. מסלולים אלה נובעים מתפיסת הכשרתה של התכנית, ששמה לה למטרה להצמיח מובילי פיתוח ומחקר, הוגי רעיונות פורצי דרך וארכיטקטורת מערכות. ההרחבות שהמסלולים מציעים יוגשו למשתתפי התכנית על ידי למידה מרחוק".

בראשונה, אמרה צירלין, "ערכנו שיתוף הפעולה עם ארגון BOOST ובמסגרתו בוגרי התכנית יציגו את פרויקטי הגמר שלהם, במטרה לסלול את דרכם אל עולם היזמות ולהשתלב בחממות טכנולוגיות להקמת חברות הזנק. שיתוף פעולה ייחודי זה ממנף את חזון התכנית. תהליך הגיית רעיון פורץ דרך וחקירתו המדעית והטכנולוגית, מסכם דרך ופותח שער למימושה, לקראת ההאצה – חממה טכנולוגית עתידית שתניב לסטארט-אפ את מירב היתרונות".

הבוגרים, סיימה, "הם אנשים צעירים מוכשרים ומנוסים, אל להם להקטין קומה ולהנמיך שאיפות. עליהם לומר 'לא' לבינוניות – על מנת לעמוד באתגרים ולמנף את תכונותיהם הייחודיות, להתמודד עם אתגרים יוצאי דופן ולחקור את עתידו של העתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים