"גם בעידן הטכנולוגי – למורים נותר תפקיד חשוב בחינוך"

"על עובדי ההוראה מוטלת המשימה שהתלמידים יגיעו לידע הרלוונטי עבורם - עלינו ללמדם איך לצרוך ידע ואיך לברור בין עיקר לטפל", כך לדברי יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים

יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים. צילום: ניב קנטור

"צורכי הדור הצעיר, שמה שמאפיין אותו סקרנות – מחייבים את עובדי ההוראה להיות חלק מהשינוי המתחולל. מערכת החינוך היא אחד הגורמים המשפיעים על ילדינו, ולתוכה נכנסת הטכנולוגיה, שהיא הבסיס לחדשנות. ככל שנשקיע בחינוך ובמורים, כך נבסס את מעמד ישראל כאומה מחוללת חדשנות, כאומת הסטארט-אפ ואומת הסייבר. גם בעידן הדיגיטלי למורים יישאר תפקיד חשוב בחינוך", כך אמרה יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים.

בן דוד דיברה בכנס EduTech 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך אתמול (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות אנשי חינוך וחינוך מתוקשב. הכנס מתקיים זו הפעם החמישית. את המליאה המרכזית בכנס הנחו אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה ויהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים

לדברי בן דוד, "המאה ה-21 מזמנת לעובדי ההוראה אתגרים רבים, שאחד מהם הוא האתגר הטכנולוגי. רוב חיי ילדינו ממוקדים במסכים, והופכים את העולם לידע בכף היד. עלינו, עובדי ההוראה, מוטלת המשימה שהתלמידים יגיעו לידע הרלוונטי עבורם, עלינו ללמדם איך לצרוך ידע, איך לברור בין עיקר לטפל".

לדברי בן דוד, "יש להתמקד בפער הדיגיטלי הקיים בין הורים ומורים – ובין התלמידים. הנגשה דיגיטלית תהפוך את המורים וההורים לשותפים מלאים, ותקנה לכולם שפה משותפת אחת".

יש לדבר על ההווה

"לפני שמדברים על קידמה", אמרה בן דוד, "יש לדבר על ההווה. אנו נמצאים בעיצומו של מאבק מתמשך על מעמד המורים. אנו פועלים על מנת לשפר את תדמית ומעמד עובדי ההוראה. מדי יום הם מתמודדים עם תופעות של אלימות, ושיימינג ברשת, עם צפיפות בלתי מתקבלת על הדעת בכיתות, עם מחסור בכוח אדם, עם סמכות מורית מתפוררת, ועם שכר נמוך. עובדי ההוראה הם המפתח למערכת חינוך משגשגת – אבל על המדינה לספק להם כלים, תשתיות, ושכר".

יש לשאול, אמרה  מזכ"לית הסתדרות המורים, "איך הטכנולוגיה יכולה לסייע, או להזיק – בתהליכי הלימוד בהוראה. יש שינויים הדורשים מחשבה מחודשת להיערכות הפדגוגית. הטכנולוגיה מעצבת מחדש את תפקיד המורה, זה מלהיב מחד, אך מעורר אתגרים. על המורים להיות יצירתיים. עלינו להעניק להם כלים על מנת להפוך את המאבק לאפשרי, עלינו לשמור על הצד האישי בתהליך ההוראה".

לדברי בן דוד, "אף מחשב לא יזהה בין כלל תלמידי הכיתה את התלמידים אשר מתקשים בלמידה וזקוקים לעזרה. רק המורים יכולים לעשות זאת. איננו מתנגדים לקידמה".

"הרחבנו את תכנית מחשב לכל מורה", סיכמה בן דוד. "אנו מעורבים בהענקת טאבלטים למורי החינוך המיוחד. אנו שואפים לקדם כיתות מתוקשבות – כי הן הוכיחו את עצמן. הכל מתחיל בהשקעה: אם המדינה תשקיע במורים ובשכרם – כולנו נקבל חינוך מצוין ומתקדם במדינת ישראל. זו השקעה חיונית, אשר תבטיח את המשך שגשוגה של ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים