חדש: פרס ישראל בתחום ההיי-טק – שיוענק לגיל שויד

מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט יהיה הראשון שיזכה בפרס בקטגוריה החדשה ● מנימוקי הזכייה: "תרומתו של שויד למדינת ישראל משמעותית בפיתוחה של תעשיית ההיי-טק כבר קרוב ל-25 שנים" ● שויד: "הפרס מגיע לכל עובדי צ'ק פוינט"

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט (Check Point), הוא הזוכה הראשון בפרס ישראל בתחום חדש: ההיי-טק – או, בשמו המלא, טכנולוגיה וחדשנות יישומית. בוועדת הפרס היו חברים שלמה דוברת (יו"ר), ממייסדי קרן הון-הסיכון כרמל ונצ'רס, רן מידן ואילון תירוש, ועל הזכייה הודיע שר החינוך, נפתלי בנט.

בנימוקי הזכייה נכתב כי "תרומתו של שויד למדינת ישראל משמעותית בפיתוחה של תעשיית ההיי-טק כבר קרוב ל-25 שנים. תעשייה זו מובילה בעולם בתחומי אבטחת המידע והסייבר, ותורמת ליצירת אלפי מקומות עבודה וייצוג המצוינות וההון האנושי של ישראל בעולם".

עוד ציינו חברי הוועדה שהוא "עוסק בפעילות ציבורית משמעותית ונרחבת בסיוע לקידום מנהיגות ומצוינות בקרב בני נוער מוכשרים, בדגש על הפריפריה החברתית ותרומה לטיפוח של דור העתיד בישראל".

שויד, בן 50, נולד בירושלים, שירת ביחידה 8200 של צה"ל והקים את צ'ק פוינט ב-1993 – ביחד עם חברו ליחידה, שלמה קרמר, ועם מריוס נכט, שעמו עבד באופטרוטק. הוא משמש מאז כמנכ"ל ויו"ר צ'ק פוינט, ועל שמו אף רשום הפטנט שעליו מבוסס הפיירוול של החברה. שויד הוא מאנשי העסקים העשירים בישראל.

בתגובה אמר שויד כי "התרגשתי לקבל את ההודעה על הבחירה בי כחתן פרס ישראל, ובמיוחד כשמדובר בתחום שמזוהה כל כך עם המדינה שלנו ועם החברה הישראלית. הפרס אולי ניתן לי אך הוא מגיע לכל עובדות ועובדי צ'ק פוינט ב-25 השנים האחרונות, שבאמת יצרנו, ביחד, מענה לבעיה עולמית, וביחד אנחנו הופכים את העולם לבטוח יותר".

לדבריו, "מדינת ישראל היא פלא והתעשייה שלנו, תעשיית ההיי-טק, הופכת את הרוח החדשנית שפועמת כאן למוצרים שמשפרים את העולם ומשנים את חייהם של כל אזרחי העולם באשר הם. אני מודה לוועדת הפרס, לשר החינוך ולכל העוסקים במלאכה".

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, אמר כי הוא "מברך את שר החינוך, נפתלי בנט, על היוזמה לייסד קטגוריה חדשה במסגרת פרס ישראל – פרס ההיי-טק. בתור מדינה שידועה כאומת הסטארט-אפ, הקטגוריה הזו היא אך מתבקשת, ומאותתת לכלל אזרחי ישראל שהמדינה מעריכה ומוקירה את העוסקים במלאכת ביסוס התעשיה עתירת הידע בארץ. אין מתאים יותר מגיל שויד להיות הראשון שזוכה בכבוד הזה. שויד הקים את חברת ההיי-טק פורצת הדרך צ'ק פוינט, שמעסיקה אלפי ישראלים ומהווה דוגמה ומופת לעוד הרבה חברות שהייתי רוצה לראות כאן. חברות שלמות המשלבות בין מחקר ופיתוח יצירתיים, חדשניים ומתקדמים, שכוללות מערך היקפי של מקצועות נוספים דוגמת שיווק ופועלות כאן, בארץ. אני מברך את שויד על זכייתו בכבוד אדיר זה ומאחל לראות יזמי היי-טק נוספים הולכים בעקבותיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים