"כל ארגון הוא מפעל תוכנה מודרני – המייצר אג'יליות עסקית"

"מעבר לעובדה שהאיומים הולכים ומתרבים, וגם משתכללים - נוספו 'שדות קרב' חדשים כמו הענן, האינטרנט של הדברים ואיומי סייבר שנועדו לשבש את פעולת התשתיות הקריטיות", כך אמר אוטו ברקס, CTO של CA Technologies

אוטו ברקס, CTO של CA Technologies. צילום: ניב קנטור

"כל ארגון נדרש להיות מבוסס שורות קוד, ולבנות אצלו מפעל תוכנה. רק כך ארגונים יצליחו לשרוד בעולם הדינאמי והתחרותי כיום, ולייצר אג'יליות עסקית", כך אמר אוטו ברקס, CTO של CA Technologies העולמית.

ברקס דיבר בפתח אירוע ness-CA-cGOV פוגשת את המגזר הממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במלון אוריינט, ירושלים ובכירי CA הציגו בפני המשתתפים יישומים המותאמים לארגונים ממשלתיים. את הכנס הנחה זוהר פרל, מנהל חטיבת CA ישראל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, וסמנכ"ל בכיר בנס. ברקס הוא אחד מארבעת הממציאים של Xbox.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס 

לדברי ברקס, "השתתפתי לפני כמה שבועות בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שווייץ. חלק ניכר מהפאנלים ונושאי השיחה נסבו על הסיכונים העסקיים החדשים, לרבות איומי הסייבר. מעבר לעובדה שהאיומים הולכים ומתרבים, וגם משתכללים, נוספו 'שדות קרב' חדשים – הענן, האינטרנט של הדברים, ואיומי סייבר שנועדו לשבש את פעולת התשתיות הקריטיות".

ברקס תיאר את המגמות טכנולוגיות החדשות, "מולן נדרש המנמ"ר בכל ארגון וארגון להתמודד: טכנולוגיות בלוקצ'יין; בינה מלאכותית, לימוד מכונה ומיכון; מערכות מבוססות דיבור; אינטרנט של הכל, IoE; הכל מוגדר תוכנה, EaaS; מחשוב נטול שרתים; DevOps ו-DevSecOps; אבטחת מידע לומדת ומשתפרת תוך כדי תנועה; ארכיטקטורת IT העונה לצורכי הבטחת הפרטיות; רובוטיקה שיתופית; מודל קיום משותף של ה-IT החדש והישן, Bi-Modal IT".

"במסגרת תפקידי כ-CTO", אמר ברקס, "אני ואנשי צוותי חושבים כל היום מה לעשות עם כל המגמות הללו? איפה להשקיע במו"פ? בין שלל הכיוונים בהם אנו משקיעים, ההשקעות הכבדות ביותר הן בתחומי בינה מלאכותית, לימוד מכונה ו-Big Data. זאת כי נוצרים המון נתונים, במערכי ה-IT הארגוניים ומחוצה להם, ונדרש להפוך נתונים אלו לתובנות בעלות ערך עסקי, שיביאו לקבלת החלטות מושכלות".

השקעה בסטארט-אפים

ברקס תיאר את תכנית החממה הטכנולוגית של החברה, שכעת רשומים בה 11 חברות סטארט-אפ. המיזמים שבחממה, שנקראת CA Accelerator, פועלים כ-'סטארט-אפים רזים' בתוך CA, כאשר יזמים בתוך החברה מקבלים תמיכה ומימון לפיתוח ובדיקה של רעיונות למוצרים חדשים בשוק.

הרעיון להקמת המיזם, הסביר, "נולד כאשר מהנדסי CA חיפשו דרך לנטר את המיקרו-שירותים שלהם באמצעות פתרונות קיימים, והבינו שעליהם לשנות את נקודת המבט שלהם, ולחשוב כלקוחות.

"במקום להסתמך על מודל חדשנות מסורתי, של ביצוע כמה השקעות גדולות בפרויקטים לטווח ארוך, שלעתים קרובות מביאים לאובדן הזדמנויות כתוצאה מקיבעון, או בשל הנחות לקויות – האקסלרטור של CA מטפח פרויקטים קטנים רבים, שיכולים להביא להצלחה מהירה", הסביר ברקס.

"השהיה בחממה היא ברוטציה, מה שמסייע בהפחתת הסיכונים לעובדים המועברים אליה. במהלך התקופה, בת שנה, לעובדי החברה יש יכולת לפתח את המיזם, תוך מתן חופש מלא לרעיונות יצירתיים. יותר מ-100 עובדי CA הצטרפו עד כה לתכנית".

לדבריו, "כשהתחלנו לפני יותר משנה את תכנית האקסלרטור, הכוונה הייתה לא רק להביא רעיונות חדשניים לחברה – רצינו גם להבטיח שהיא תוכל לשמש כמצפן שינחה אותנו, דרך השינויים התרבותיים והטכנולוגיים המואצים שאנחנו רואים בענף".

"התכנית מסייעת לטפח את התרבות של החברה כאג'ילית וכחדשנית יותר", סיכם ברקס, "יש לנו כבר 11 חברות סטארט-אפ בתחומים השונים: קונטיינרים (מיכלים), מיקרו-שירותים, DevOps, DevSecOps, אג'יליות, והאינטרנט של הדברים. אנו רוצים לפתור בעיות אמיתיות, או עתידיות, של לקוחותינו הארגוניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים