עננים על ראשינו – ורחפני משלוחים ביניהם

יריב בש, מנכ''ל פלייטרקס, משנה את עולם המשלוחים עם רחפנים: "הצרכנים יקבלו את שרכשו בתוך שעה - ולא למחרת" ● ה-IT שלו מבוסס AWS: "אין סיבה להקים תשתיות IT פיזיות ב-2018" ● השירות כבר פועל ברייקיאוויק שבאיסלנד - וצפוי להתרחב לאמריקה הלטינית

יריב בש, מנכ''ל פלייטרקס. צילום: יח"צ

"אם הזמנת ברשת מוצר היום, אין כל סיבה שבעולם לקבל אותו רק למחרת היום. בעולם הקמעונאות, תחום המשלוחים מבוסס המסחר המקוון משתנה – וימשיך להשתנות. באמצעות רחפנים, המוצר שרכשת ברשת – יגיע אליך בתוך שעה מההזמנה", כך אומר בראיון לאנשים ומחשבים יריב בש, מייסד-משותף ומנכ"ל פלייטרקס (Flytrex).

פלייטרקס היא חברה לשירותי משלוחים בעזרת רחפנים. היא הוקמה בסוף 2013, ומזה כמה חודשים כבר פועלת בעיר אחת בעולם.

החברה פיתחה רחפן חכם, בשם Flytrex Mule, הכולל רכיב חומרה תקשורתי. סביבו פיתחו אנשי פלייטרקס מערכת שליטה ובקרה לשינוע הרחפנים – עם קישוריות לרשת. כך, הרחפן משמש כגרסה האווירית של השליח על הקטנוע עם הפיצה והקולה. הוא כולל אפליקציית Messenger, באמצעותה ניתן לקבל ולשלוח משלוחים על גבי הרחפנים. לרחפן יש יכולות קישוריות, המאפשרות מעקב אחר נתוני הטיסה שלו – נתיב, מיקום וגובה הטיסה. הרחפן גם מצויד – כמו במטוסים – במעין קופסה שחורה, אשר רושמת ומתעדת את נתוני הטיסה שלו.

בינואר אשתקד פרסם אתר TechCrunch כי החברה השלימה סבב גיוס בהיקף של שלושה מיליון דולר. את הסבב הובילה הקרן השוויצרית Armada יחד עם אנג׳לים פרטיים.

מזה כמה חודשים השירות של פלייטרקס פועל ברייקיאוויק, בירת איסלנד. אנשי החברה עובדים בשיתוף פעולה עם AHA – חברת המסחר המקוון הגדולה ביותר באיסלנד. כעת פועלים ברייקיאוויק שני רחפנים של פלייטרקס, עם תכנון להגדלת היקף הפעילות בעיר מאוחר יותר השנה.

"אנו מסוגלים לעשות משלוחים של מוצרים במשקל של עד שלושה ק"ג – למרחק של עד חמישה ק"מ", אמר בש לאנשים ומחשבים, "אנו מתמקדים במשלוחי אוכל ממסעדות ומוצרים מחנויות מכולת. רוב הדברים הנשלחים בעולם שוקלים פחות משלושה ק"ג".

הענן – האופציה הראשונה והיחידה

"אנשי ה-IT שלי כלל לא שקלו לבנות תשתית IT פיזית, עם דטה סנטר", אומר בש בהתייחסו להיבטים הטכנולוגיים של פלייטרקס, "הליכה לענן הייתה האופציה הראשונה והיחידה שלנו. עם הקמת החברה הרמנו את מערך המחשוב שלנו על גבי אמזון ווב סרביסז (AWS). כיום, בשנת 2018, אין כל סיבה להקים תשתיות מחשוב פיסיות – למעט ארגונים שכפופים למגבלות רגולטוריות".

לדבריו, "אנו מפעילים על גבי AWS לא מעט משירותי הבסיס, ביניהם EC2 – המספק יכולת גידול אוטומטית ומפעיל שרתים בהתאם לדרישות הביצועים; שירות האחסון S3 ועוד. אנו צורכים גם שירותים נוספים, דוגמת RDS – שירותים לבסיסי נתונים רלציוניים, ElasticSearch – מנוע חיפוש מבוסס קוד פתוח, ועוד: ElasticCache ,ALB ,CodeDeploy ,IAM ,VPC ,Certificate Manager ו-SNS. אנחנו שוקלים גם להתחיל להשתמש בשירותים מתקדמים יותר, דוגמת  Rekognition, DeepLens".

"AWS הייתה השותף השקט שלנו", ציין בש. "היא מאפשרת לנו להסיר דאגה מהזמינות של השרתים ולהתמקד בפיתוח של הליבה העסקית שלנו. היה לנו הרבה יותר קשה אם לא היו לנו את השירותים שלה – הן בהיבט הביצועים והן בעלויות".

"מערכת השילוח מבוססת הרחפנים הייחודית שלנו תגדיר ותעצב מחדש את עולם הצריכה המקוון", סיכם בש. "נגדיל את שביעות רצון הצרכנים, ונהפוך את חוויית הצריכה למהירה יותר. בתוך כמה חודשים נפעל בערים נוספות – באמריקה הלטינית. מבחינתנו, השמים הם לא הגבול – אלא מרחב הפעילות הטבעי שלנו".

בש ידבר בכנס השנתי של AWS ישראל אשר יתקיים ב-14 למרץ בגני התערוכה.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים