מתקפות סייבר הסבו לארה"ב נזק של יותר מ-100 מיליארד דולר ב-2016

המדינות הזרות אשר פעלו הכי הרבה בסייבר כנגד מטרות אמריקניות הן רוסיה, סין, איראן וצפון קוריאה ● ארצות הברית הצטרפה לבריטניה והאשימה את רוסיה בביצוע מתקפת הסייבר ההרסנית NotPetya, שאירעה בשנה שעברה

קריאת השכמה. ארצות הברית. אילוסטרציה: BigStock

פעילות הסייבר הזדונית נגד ארצות הברית, הסבה לכלכלתה נזק המוערך בסכום שבין 57 ל-109 מיליארד דולרים בשנת 2016, כך העריכה המועצה הכלכלית המייעצת לבית הלבן.

בדו"ח שהנפיקה המועצה הכלכלית המייעצת לבין הלבן, אשר פורסם ביום ו' האחרון, היא ציטטה מדו"ח של קהילת המודיעין האמריקנית, שקבע כי המדינות הזרות אשר פעלו הכי הרבה בסייבר כנגד מטרות בארצות הברית הן רוסיה, סין, איראן וצפון קוריאה.

עוד קבעה המועצה הכלכלית המייעצת בדו"ח שלה כי פעילות הסייבר הזדונית אינה מוגבלת לשחקנים זרים. "מתחרים עסקיים, אקטיביסטים אשר מבקשים לקדם אג'נדה פוליטית, ופשיעה מאורגנת – אחראים גם הם לנזקים כלכליים בשל פעילותם בסייבר", נאמר.

הדו"ח ציין כי מאמצים יעילים של המגזרים הציבוריים והפרטיים למאבק בפעילות האסורה, יתרמו לצמיחת התוצר המקומי הגולמי, דבר הדורש העברת נתונים מדוייקים ושיתופי פעולה בין הגורמים השונים.

"האיומים הקיברנטיים מתפתחים כל הזמן, ועלולים לבוא מכיוונם של אויבים מתוחכמים", נכתב בדו"ח. "בשל פגיעויות נפוצות, מקרים של אירועי אבטחת מידע ומתקפות עלולים להתרחש כנגד ארגונים וחברות באופן שהוא בלתי ניתן לצפי מראש. מתקפות סייבר עלולות להשפיע לרעה על הפעילויות העסקיות של ארגונים בכל מגזר. עלולה אף להיות פגיעה בחברות הפועלות בתחום התשתיות הלאומיות הקריטיות, דבר העלול להסב נזק כבד לכלכלה".

על פי הדו"ח, סוגי המתקפות הנפוצים הם: מתקפות מניעת שירות (DoS), הרס נתונים ורכוש, שיבוש עסקי (לעיתים לצורך מתקפות כופרה), גניבת נתונים קנייניים, וכן גניבות של קניין רוחני ומידע פיננסי-רגיש ואסטרטגי. עוד מצוין בדו"ח כי מתקפות הסייבר עלולות לעתים לעבור מיעדי המתקפה לחברות המקושרות אליהן (מה שמכונה חברות צד ג') – "ובכך להגדיל את היקף הנזק למשק".

"רוסיה אשמה"

הבית הלבן האשים בסוף השבוע את רוסיה במתקפת הסייבר ההרסנית NotPetya שאירעה בשנה שעברה. הממשל האמריקני הצטרף בצעדו זה לממשלת בריטניה, אשר גינתה את מוסקבה על שיגור הנוזקה אשר פגע בחלקים מהתשתיות של אוקראינה והסב נזק למחשבים במדינות ברחבי העולם.

ביוני 2017 פורסם כי גל חדש של מתקפת כופרה התפשט במהירות ברחבי העולם. מממצאים ראשוניים עולה כי לא מדובר בואריאנט של הכופרה Petya, כפי שדווח עד כה, אלא בכופרה חדשה, שטרם נראתה עד אז. המתקפה פגעה בארגונים רבים ברחבי העולם, חלקם הגדול באירופה, ובמסגרתה הותקפו אלפי עסקים, מוסדות וארגונים, בעיקר באוקראינה ורוסיה, אבל גם בגרמניה, איטליה, בריטניה, פולין, צרפת, ארצות הברית ומדינות נוספות, לרבות ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים