פורסמו החברות שיספקו לממשלה שירותי ענן

הענן הממשלתי ייבנה משירותים של שמונה ספקיות ענן ● אספקתם לענן הממשלתי-פרטי תחל בקטן, בעלות מיליוני שקלים השנה, ותצמח למאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות ● מיהן החברות הזוכות?

החיים בעננים. אילוסטרציה: BigStock

רשות התקשוב הממשלתי פרסמה את שמות הספקים שזכו במכרז לאספקת שירותי ענן, במסגרת הקמתו של ענן ממשלתי-פרטי, כך נודע לאנשים ומחשבים.

למרות שרבות מספקיות הענן מתהדרות ביכולת לספק מכלול שירותים מלא בענן, הרי שברשות התקשוב הממשלתי בחרו ללכת על ספקים רבים, כדי לתת מענה רחב לצרכים השונים של משרדי הממשלה. עוד נודע כי אספקת שירותי הענן תחל בקטן, בעלות מיליוני שקלים השנה, ותצמח למאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות.

ממסמך הזכייה במכרז, שהגיע לידי אנשים ומחשבים, עולה כי 34 ספקיות יביאו לממשלה שירותים של שמונה עננים. את Azure, הענן של מיקרוסופט (Microsoft), יספקו לממשלה EWave, בינת, כלנית כרמון שירותי תוכנה, פרודוור (Prodware) ישראל, בזק בינלאומי, ואלינור ואלעד מערכות.

אזטק טכנולוגיות תספק את הענן של מיקרוסופט באירלנד. את הענן של אורקל (Oracle) יספקו One1, HMS, דב הלפרין יועצים ואינטרסרב שירותי חומרה ותוכנה. הענן של ServiceNow יסופק על ידי Dicomanolabs. את הענן של Salesforce יספקו BA link ,CloudTech , ווידו איט, ו-AllCloud יישומים ארגוניים.

הענן של סאפ (SAP) יסופק על ידי וליו פלוס ו-איי קיי טי פתרונות. אבנט תקשורת תספק את הענן של OMC. דובר אפליקציות תספק את אמזון ווב סרביסז (AWS), לצד אמת מחשוב וצ'ופק נטוורק סולושנס. יבמ (IBM) ישראל תספק את הענן שלה, SoftLayer.

מי תספק יותר מענן אחד?

כמה מספקיות ה-IT ינפקו לממשלה יותר מענן אחד. כך, אקסגלוב תספק את AWS ו-Azure, מלם מערכות תביא לממשלה את העננים של אמזון (Amazon), מיקרוסופט, יבמ ואורקל. דו.אי.טי תוכנה תספק את העננים של AWS, גוגל (Google) ומיקרוסופט. וואן שילוב מערכות תביא את ענני יבמ ומיקרוסופט. יעל תוכנה מערכות תטפל בעננים של גוגל, AWS, מיקרוסופט ואורקל. אמת ברמור תספק את ענני אמזון ויבמ. MedOne תספק את העננים של Dimension Data ומיקרוסופט. נס תפסק את ענני מיקרוסופט ואורקל. סלע מעבדות תוכנה תביא את מיקרוסופט, גוגל ו-AWS. מטריקס תספק את העננים של: AWS, גוגל, מיקרוסופט, Synatrace, יבמ ואקרוניס (Acronis). כמו כן AllCloud פלטפורמות תביא לממשלה את AWS, גוגל ומיקרוסופט.

מ-MedOne נמסר כי "המייחד אותה על פני כל שאר החברות הוא כי כל שרתי החברה נמצאים בישראל, כך שהמידע הרגיש של משרדי הממשלה לא יגיע לידיים זרות בחו"ל".

כפי שפורסם באנשים ומחשבים, ביולי האחרון רשות התקשוב הממשלתי הולכת לענן הציבורי. הרשות פרסמה אז מכרז לרכישת שירותי ענן ציבורי עבורה. היקפם של השירותים שיסופקו במסגרת הענן הציבורי לא פורסם, אולם גורמים בשוק העריכו אותם בעשרות רבות של מיליוני שקלים – עד מאות מיליונים בודדים.

על פי המכרז, השירות יינתן בהתאם לתיחור פרטני, שייערך על ידי רשות התקשוב, עבור כל משרד ממשלתי. העבודה של רשות התקשוב לא תהיה מול ספקיות הענן, אלא מול אינטגרטורים מקומיים, להם יש הסכם התקשרות עם ספקית ענן בינלאומית, אחת לפחות.

בכנס KickOff 2018 היום (ה') אמר יאיר פראנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי כי "אנו מעבירים את הממשלה לענן. נעשה זאת עם כל הזהירות הנדרשת. כיום, לכל משרד יש דטה סנטר פרטי – אנו רוצים ענן ממשלתי פרטי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים