כשהטוסטר כורה ביטקוין כדי לשלם את חובות ההימורים שלו למקרר

"ארגונים נדרשים לטפל בעולם החדש, של האינטרנט של הדברים", אמר אורן בריג, מוביל ארכיטקטורת רשתות, סיסקו ישראל, "וזה ייעשה עם הרשת החדשה, הלומדת ומגינה בעקביות"

אורן בריג, ארכיטקט מערכות בסיסקו ישראל. צילום: יח"צ

"העולם הדיגיטלי החדש כולל בתוכו מגמות טכנולוגיות רבות. אחת מהן היא האינטרנט של הדברים, IoT. בשל מגמה זו, יש תוספת של מיליוני רכיבים, ולא ניתן לטפל בהם ברמה הרשתית כבעבר. לכן, נדרשת רשת אוטונומית וחכמה, הלומדת בלא הרף, המאמצת דפוסי פעולה חדשים – ובעיקר – מאובטחת באופן מוכלל", כך אמר אורן בריג, מוביל ארכיטקטורת רשתות אנטרפרייז, סיסקו (Cisco) ישראל.

בריג דיבר באירוע Digital Transformation by Cisco. הכנס נערך היום (ג'), במשרדי סיסקו ישראל בנתניה, בהשתתפות יותר מ-150 מלקוחות החברה. האירוע היום, הדן ברשתות אנטרפרייז, הינו השני בסדרה של ארבעה מפגשים, כשכל מפגש מתמקד בעולמות תוכן שונים הקשורים למסע הדיגיטלי.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי בריג, "עולם רשתות התקשרת החדש מציב בפני ארגונים שלושה אתגרים. האחד, האינטרנט של הדברים. על פי IDC, בתוך זמן לא רב, כמות הרכיבים שיותקנו בארגונים תעמוד על כמיליון מדי שעה. בניגוד לעבר, כבר לא ניתן יהיה לטפל בהם בצורה ידנית, ונדרש לחשוב על אופן טיפול שונה בהם".

"האתגר השני קשור לסיבוכיות של הרשתות, המביאה לכך שעל כל דולר עלות ציוד רשת, ארגונים נדרשים להוציא שלושה דולר לתחזוקה ולתפעול שלה. האתגר השלישי, והלא פחות חשוב, הוא הצורך לטפל בהיבטי אבטחת מידע במובנם הרחב: גניבת קניין רוחני עלולה להרוס חברה, וכך גם הקנס שיושת עליה אם היא לא תעמוד בתקנות הגנות הפרטיות החדשות, GDPR, שתיכנסנה לתוקף במאי השנה. אבטחת המידע צריכה להיות בכל מקום, על גבי כל רכיב והתקן".

שינוי בתפיסת הרשת

המענה לכלל האתגרים, אמר בריג, "הוא בשינוי התפיסה של רשת התקשורת. הרשתות הקיימות הפכו למורכבות, אבל אינן מספקות מענה לאתגרי המחר. כך, מנהלי רשתות מוצאים עצמם מבזבזים 43% מזמנם באיתור תקלות וטיפול בהן".

לדבריו, "הרשת החדשה שבנינו, עונה לתפיסה של ארגונים הפועלים בסביבה מרובת-עננים, הרוצים לשפר את חוויית המשתמש שלהם, ונותנים מענה לעולם IoT מרובה רכיבים. רק כך ניתן לטפל במצב בו הטוסטר כורה ביטקוין, כדי לשלם את חובות ההימורים המקוונים שלו למקרר".

לדברי בריג, "בעולם התקשורת החדש, יש אתגרי אבטחה חדשים, יש דרישה לשיפור חוויית המשתמש. בני אנוש אינם יכולים לטפל בריבוי הרכיבים הנכנסים לרשת. טיפול אוטומטי עונה לאתגר זה, ומביא לקיצור משך ההטמעה של קופסה מ-11 שעות ל-25 דקות. המענה הרשתי המאובטח שלנו מכסה את האבטחה בכל מקום, ומביא להתשה של ההאקרים המתקשים לחדור. רק כך ניתן לתת מענה למצב כיום בו 80% מהארגונים הודו שניזוקו מפעילות התוקפים".

החזון שלנו, סיים בריג, "היא רשת חדשה, הלומדת בעקביות, משתפרת אוטומטית תוך כדי תנועה, ומגינה באופן תמידי. רשת שכזו מזהה מה האפליקציות 'דורשות' ומדווחת מה מצבה. הרשת מבינה כוונות ורצונות – על בסיס משפטים קצרים – כגון חסימת יכולת של רכיבי אינטרנט של הדברים ש-'ירצו' לדבר עם מחשבים, מניעה ממי שאינו איש משאבי אנוש לשלוף פרטים אישיים על עובדים, ועוד".

משה בן משה, ארכיטקט בכיר לרשתות אנטרפרייז, סיסקו ישראל. צילום: יח"צ

משה בן משה, ארכיטקט בכיר לרשתות אנטרפרייז, סיסקו ישראל. צילום: יח"צ

משה בן משה, ארכיטקט בכיר לרשתות אנטרפרייז בסיסקו ישראל, אמר כי "הבעיה היא שקשה לנו לאתר בעיות ברשתות של היום. הסיבה היא שהרשת כיום מורכבת מתתי-רשתות רבות, שכל אחת מהן נמצאת באחריות של מישהו אחר, וכך, קשה לעשות קורלציה ביניהן".

לדברי בן משה, "רשת אלחוט שונה במהותה מהרשת של הדטה סנטר, אולם איטיות של משתמש אלחוטי, יכולה לנבוע מכמה רשתות – WAN ,Wi-Fi, או תקלה בדטה סנטר. קשה לערוך קורלציה, איך להתמודד, איזה מומחה תת-רשת להביא, האם הבעיה היא רוגלה, אפליקציה – או מיקום לא נכון".

בן משה הציג את המענה של סיסקו לרשת החדשה, DNA Center, "המכילה בתוכה מודול הנקרא Assurance. הוא אוסף את כל המידע מכל הרשתות ומכל המשתמשים, ומספק מענה מהיר לאיתור הבעיה".

בן משה סיכם באומרו כי "ארגונים שכבר הטמיעו את הפתרון, הביאו לצמצום משמעותי בזמן גילוי הבעיה – מימים לדקות ספורות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים