שר הכלכלה: "החדשנות הטכנולוגית היא מותג – ועל התעשיינים לאמצה"

"התעשייה המסורתית צריכה להיעזר בחדשנות על מנת להתייעל ולצמוח", אמר השר אלי כהן בוועידת התאחדות התעשיינים ● כחלק מהוועידה נערך, בשיתוף אנשים ומחשבים, פאנל שעוסק בהיי-טק הישראלי בפסגת החדשנות

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן. צילום: ספי שילה

"החדשנות הטכנולוגית היא ה-מותג עכשיו, ועל התעשיינים לאמץ אותה בתעשייה המסורתית – על מנת להתחדש, להתייעל ולצמוח", כך אמר הבוקר (ה') שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בפתיחת הוועידה השנתית של התאחדות התעשיינים, שמתקיימת בתל אביב. בוועידה, שנערכת בסימן תעשייה 4.0, משתתפים מאות מנהלים בכירים ממגזרי המשק השונים וחברי ההנהלה הבכירה של ההתאחדות, בראשות הנשיא שלה, שרגא ברוש.

לדברי כהן, משרד הכלכלה ישים השנה דגש על הגדלת הפריון במפעלי התעשייה המסורתית ועל השוואתו לזה שמקובל במגזר ההיי-טק.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: ספי שילה

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: ספי שילה

כהן סקר את פעילות משרדו והממשלה בנושא בשנים האחרונות וציין את המגמות שהוא מוביל: הורדת מיסים, צמצום רגולציה ומתן תמריצים ליצואנים. "המס בישראל על מפעלים שמייצאים הוא הנמוך בעולם", אמר. "אין לזה אח ורע בעולם ולראייה – גם בארצות הברית מורידים את המס". הוא ציין כי הממשלה מודעת לבעיית התחזקות השקל מול הדולר ולקושי שהיא מייצרת אצל היצואנים, אולם הוא קרא לתעשיינים לא להסתפק בהתרעה על המצב, כי אם לחפש פתרונות יצירתיים ולהתמודד עם זה.

"החדשנות – צורך עליון של המשק"

את הכנס פתח ברוש, שאמר כי "בפעם הראשונה מזה שנים, הממשלה הבינה שאנחנו הבסיס של הכלכלה, שאין לנו מנוע צמיחה אחר, ובעזרת תכנית נטו תעשייה של הממשלה, נשקיע 1.5 מיליארד שקלים בעידוד החינוך הטכנולוגי".

שר החינוך, נפתלי בנט. צילום ארכיון: דוברות משרד החינוך

שר החינוך, נפתלי בנט. צילום ארכיון: דוברות משרד החינוך

שר החינוך, נפתלי בנט, דיבר גם הוא בכנס ואמר כי החדשנות היא "צורך עליון של המשק" וביצועה הוא האתגר. הוא ציין כי "הדבר הראשון בחדשנות הוא מחויבות של הבכיר ביותר בארגון. עשיתי זאת בנוגע לרפורמת בחינות הבגרות במתמטיקה – ישבתי אישית בישיבות סטטוס עם כל הגורמים הרלוונטיים במשרד וקיבלתי בכל שבוע דיווחים על ההתקדמות בתהליך. זה העביר את המסר שזו המטרה שאליה אנחנו חותרים. היעד שהצבתי הוא שבתוך חמש שנים, אחד מכל שני ילדים יהיה בחינוך הטכנולוגי".

דוברים נוספים בכנס היו שר העבודה והרווחה, חיים כץ, ונשיא המדינה וראש הממשלה, ששיגרו ברכות למשתתפיו. הוא כולל מספר מושבים ופאנלים בנושאי התעשייה הישראלית והחדשנות בתעשיות המסורתיות. אחד המושבים, שעוסק בהיי-טק הישראלי בפסגת החדשנות, נערך בשיתוף אנשים ומחשבים, ומנחה אותו ד"ר נמרוד קוזלובסקי. במושב השתתפו יהודה זיסאפל, יו"ר רד-בינת; ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המצוינות של Dell-EMC; ח"כ יואב קיש (הליכוד); צחי וייספלד ממיקרוסופט (Microsoft); אילן כרמית, ממלא מקום מנהל מכון התקנים; וד"ר צבי מרום, יו"ר איגוד ההיי-טק בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים