גיל שויד: "מתקפות הסייבר האחרונות – קריאת השכמה"

"ארגונים נמצאים בדור השני של הגנת הסייבר, כשההאקרים כבר בדור החמישי – ועליהם להתעורר", הזהיר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט ● החברה סיימה את הרבעון עם עליות – אולם מתחת לתחזיות האנליסטים

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

רבעון של עליות – אם כי מאכזבות במידה מסוימת – לצ'ק פוינט (Check Point): ענקית האבטחה הישראלית סיימה את 2017 ואת הרבעון האחרון שלה עם גידולים בהכנסות וברווח הנקי, כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה היום (ד'). עם זאת, ההכנסות הרבעוניות שלה לא עמדו בציפיות האנליסטים, ובארצות הברית נרשמה האטה מסוימת במכירות.

מנכ"ל החברה, גיל שויד, התייחס במסיבת עיתונאים בתל אביב למצב אבטחת הסייבר בעולם ואמר כי "המתקפות בשנה האחרונה, לרבות Wannacry ו-NotPetia, מהוות קריאת השכמה לתעשייה בעולם. מתקפות הסייבר נמצאות במקום השלישי ברשימת הסיכונים העולמית".

הנתונים מראים כי ההכנסות הרבעוניות של צ'ק פוינט עמדו בתחזיות של החברה, אם כי לא של האנליסטים, והגיעו ל-506 מיליון דולר – עלייה של 4% לעומת הרבעון האחרון של 2016. מתוכן, ההכנסות ממכירת רישיונות צמחו ב-18% ל-130 מיליון דולר. מכירות המוצרים, לעומת זאת, רשמו ירידה של כ-6% ל-166 מיליון. ההכנסות מעדכונים ומתחזוקה רשמו גידול של כ-6% ל-211 מיליון. יצוין כי החברה פרסמה תחזיות מתונות יחסית לרבעון הרביעי, שהביאו לצלילה של 12% במנייה שלה בוול-סטריט יום לאחר פרסומן.

הרווח הנקי של צ'ק פוינט על פי GAAP הגיע ברבעון ל-239 מיליון דולר – עלייה של כ-9%, ושלא לפי חישוב זה הוא גדל ב-5% ל-259 מיליון. הרווח הנקי למנייה Non-GAAP רשם גידול של 8% ל-1.58 דולר.

החברה הצליחה להוריד ברבעון את ההוצאות התפעוליות שלה בכ-3% ל-239.5 מיליון דולר, מה שהשפיע לחיוב על הרווח התפעולי, שעלה בכ-10% ועמד על 266.5 מיליון.

בשנה כולה, רשמו הכנסות החברה עלייה של 7% ל-1.85 מיליארד דולר והרווח הנקי לפי GAAP גדל בכ-10% ל-803 מיליון. שלא לפי GAAP הוא עלה בכ-9% ל-888 מיליון. הרווח הנקי למנייה לפי חישוב זה רשם עלייה של 13% ועמד על 5.33 דולר – חצייה ראשונה של רף חמשת הדולרים, והרבה מעבר לתחזיות של החברה. הרווח התפעולי השנתי חצה את רף מיליארד הדולרים והגיע ל-1.025 מיליארד דולר.

שויד ציין כי התוצאות אמנם חיוביות, אך לא מספקות – בפרט במכירות לשוק האמריקני, שמהווה כ-40% מפעילותה של צ'ק פוינט. טל פיין, סמנכ"לית הכספים של החברה, אמרה כי דבר נוסף שהשפיע לרעה על התוצאות של צ'ק פוינט הוא התחזקות השקל אל מול הדולר.

"ארגונים צריכים לפרוץ קדימה בהגנת הסייבר"

לדברי שויד, "מרבית הארגונים לא מוכנים למתקפות סייבר ונמצאים בדור השני או השלישי של ההגנה – כשההאקרים כבר בדור החמישי. ארגונים, כמו גם ממשלות, צריכים לקחת את זה בחשבון ולפרוץ קדימה בהגנת הסייבר". הסיבות לכך שארגונים רבים עדיין נמצאים מאחור הן, לדבריו, שמרנות, אי הכרת עולם הסייבר, המורכבות שבהטמעת פתרונות אבטחה מרובים, העדר כוח אדם מיומן והמחשבות הלא נכונות שלהם שלפיהן להם זה לא יקרה ואין דרך באמת למנוע מתקפות.

שויד ציין שאחת הבעיות העיקריות בהגנת הסייבר היא בתחום הענן, שלדבריו "ברבים מהארגונים הוא בסיסי ולא מנוהל היטב, כאשר החלק שנחשב הכי קשה לאבטח הוא התוכנה כשירות (SaaS)". צ'ק פוינט מציעה כמענה לכך את פתרון ה-CloudGuard. כמו כן, היא מציעה פתרון כולל בשם Infinity total protection, שלטענתו עונה לכל צרכי האבטחה הארגוניים, מקצה לקצה, ומאפשר ניהול אחיד, להתמודדות עם סוגי המתקפות השונים.

במבט קדימה, שויד חוזה שב-2018 נראה את ההאקרים מתפתחים בדו השישי של המתקפות – מהלך שהחל כבר ב-2017. מדובר במתקפות כוללות על המכשירים המחוברים השונים, הבתים החכמים, המכוניות האוטונומיות והרחפנים, שלדבריו יכולות להתחיל במכשיר אחד ומשם להתפשט לכלל הרשת הביתית או הארגונית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים