מידע רגיש על בסיסי צה"ל נחשף באפליקציית כושר

המידע, שכולל נתונים על מיקומי בסיסים, אזורי אימונים ודרכי הפטרול של צה"ל ושל צבאות אחרים נחשף ב-"מפת החום" של אפליקציית Strava ● דובר צה"ל: "נבחן את האפליקציה וננחה את המשרתים באופן פרטני, ככל שיידרש"

תל אביב כפי שהיא נראית ב-"מפת החום" של סטרבה. צילום מסך

מידע רגיש אודות מיקומים של בסיסים צבאיים ועל חיילים שמשרתים בהם, גם בישראל, וכן דיווחים של תצפיות סביב העולם נחשפו על ידי אפליקציית הכושר סטרבה (Strava).

האפליקציה מאפשרת לחבריה המשתמשים בצמידי כושר או בשעונים חכמים לשמור נתונים על פעילותם לאורך זמן ולשתף בהם משתמשים אחרים, והשירות כולל גם נתוני מיקום, באמצעות רכיב GPS שמוטמע ברוב המכשירים הלבישים.

בנובמבר האחרון החל השירות לפרסם "מפות חום" – שילוב של נתונים ומידע של משתמשים על מסלולי פעילות פופולריים באזורים מסוימים של כושר, הליכה או רכיבה על אופניים. המפות האלה לא חושפות נתונים אישיים, אך מציגות את האזורים והמסלולים שנמדדה בהם פעילות מרובה.

בסוף השבוע האחרון הבחינו אנליסטים שהמפה המוצגת של האפליקציה מפורטת וחושפת מידע רגיש במיוחד על בסיסים סודיים של צבא ארצות הברית ועל משתמשים רבים שהם אנשי צבא חיילים.

המתכנת הישראלי רן בר-זיק חשף באתר אינטרנט ישראל שגם נתונים על מיקומי בסיסים, אזורי אימונים ודרכי פטרול של צה"ל נחשפו באפליקציה, מאחר שרבים מהחיילים משתמשים כנראה בצמידי כושר או בשעונים חכמים.

בכתבה שפורסמה בגרדיאן (Guardian) צוין שבאפליקציה נחשפו בסיסים של כוחות מערביים באפגניסטן, בסוריה ובאפריקה, ושל בסיס חיל האוויר המלכותי של בריטניה בפוקלנד. בדרך כלל, מיקומם של הבסיסים האלה מוסתר בשירותים פומביים, כמו Google Maps. בכתבה מצוין כי המפות של סטרבה כה מפורטות, עד כי הן חושפות לא רק את הבסיסים, אלא גם את הכבישים הפנימיים שלהם, שמשמשים את החיילים לאימונים שונים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "באחרונה הופצה בצה״ל מדיניות שימוש בשעונים חכמים, לפיה המשרתים מונחים שלא לשתף מיקום ומידע מסווג באפליקציות מסוג זה וברשתות חברתיות בכלל, וכן כיצד להשתמש בהן באופן בטוח, שאינו מסכן את פעילות צה"ל ואת ביטחונם האישי. צה״ל יבחן את האפליקציה וינחה את המשרתים באופן פרטני ככל שיידרש. מדובר באפליקציה אזרחית, לה משתמשים שונים ולא רק משרתי צה"ל. המידע באפליקציה הנוגע לבסיסי צה״ל אינו רשמי ואינו מפוקח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים