צחי וייספלד פורש מניהול האקסלרטורים של מיקרוסופט

וייספלד פורש לאחר שמונה חודשים, וימלא תפקיד אחר במיקרוסופט - עדיין לא ברור איזה ● טרם ברור האם ניהול תכנית האקסלרטורים ימשיך להתבצע מישראל, או יועבר למטה החברה בארצות הברית

צחי וייספלד, המנהל הגלובלי של אינטל איגנייט. צילום: פלי הנמר

צחי וייספלד, מנהל פעילות האקסלרטורים של מיקרוסופט (Microsoft), הודיע אתמול (ג') על פרישתו מהתפקיד. טרם ברור האם ניהול תכנית המאיצים יעבור לארצות הברית ונכון לעכשיו היא מנוהלת מישראל – על ידי חנן לביא. כך או כך, פעילות התכנית בארץ תימשך כרגיל. יצוין כי וייספלד לא פורש ממיקרוסופט, אולם לא ברור איזה תפקיד הוא ימלא בה.

וייספלד מונה לתפקידו לפני כשמונה חודשים ועיקר המשימה שלו היה לנהל את כלל שיתופי הפעולה של מיקרוסופט מול סטארט-אפים. כיום יש לה שבעה אקסלרטורים ברחבי העולם. הוא אף היה זה שיזם את הקמת האקסלרטור הראשון של מיקרוסופט לפני קצת יותר מחמש שנים, ומאז הוקמו מאיצים בערים כמו ברלין, לונדון, הודו, סין ובמטה העולמי בסיאטל. לפי הודעת מיקרוסופט, החברות שפעלו במסגרת האקסלרטורים, תחת ניהולו של וייספלד, גייסו שלושה מיליארד דולר.

גורמים במיקרוסופט ציינו בזמנו כי עצם המינוי של וייספלד, בישראל, לתפקיד הוא הפתעה מוחלטת והוכחה להערכה הגדולה שיש במטה החברה לפעילות שלה בארץ.

בהודעת החברה נמסר כי "לאחר שמונה שנים של הובלת פעילות הסטארט-אפים בחברה ויצירת תשתית עולמית עם הצלחות מוכחות, וייספלד החליט, בתיאום עם ההנהלה, לעבור לאתגר הבא במסגרת החברה".

בראיון לאנשים ומחשבים זמן קצר לאחר מינויו אמר וייספלד כי "הסטארט-אפים בישראל הם ברמה טובה, יש להם עומק טכנולוגי אמיתי והתעשייה מאוד מעורבת". הוא הוסיף ש-"יש בעולם צמא גדול לחדשנות, לחינוך לחדשנות ולחשיבה מחוץ לקופסה".

מי יחליף את יורם יעקבי?

בינתיים נמשכות פעולות האיתור למינוי מנהל למרכז הפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה במקום יורם יעקבי, שהודיע בספטמבר על פרישתו, אחרי 20 שנים בחברה. יעקבי היה אמור לפרוש בסוף החודש שעבר, אבל בינתיים ממשיך לעבוד, כנראה עד למציאת מחליף.

אחת המועמדות ששמה הוזכר בהקשר זה, ושמגיעה ממרכז הפיתוח עצמו, היא מיכל ברוורמן, מנהלת תחום הענן של מיקרוסופט, שנחשב לאחד התחומים האסטרטגיים ביותר של החברה. ברוורמן הצטרפה לענקית מרדמונד לפני חמש שנים וקודם לכן הייתה מנכ"לית RSA בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים