אבי כוכבא, ראש חטיבת החדשנות בבנק הפועלים – פורש

כוכבא פורש מהבנק לאחר שש וחצי שנים, בהם כיהן בין היתר בתפקיד מנמ"ר הבנק ● יחליף אותו גולן שרמן, שמכהן כיום כראש אגף הבנקאות

אבי כוכבא, מנכ"ל שותפות הייב 2040 של קבוצת אבנון. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים וראש חטיבת החדשנות בבנק, פורש מתפקידו שנה וחצי לאחר שהקים אותה. יחליף אותו גולן שרמן, שמכהן כיום כראש אגף הבנקאות. שרמן עובד בבנק 21 שנה ובין היתר מילא תפקידי ניהול בחטיבת החדשנות של הבנק.

כוכבא פורש מהבנק אחרי שש וחצי שנים, בהם כיהן בין היתר בתפקיד מנמ"ר הבנק. לאחר שמונה לראש חטיבת החדשנות, החליפה אותו המנמ"רית הנוכחית, אתי בן זאב.

כוכבא שירת בצה"ל במשך 27 שנים ושימש כמפקד ממר"ם בין השנים 2002-2006. עם פרישתו מצה"ל, בדרגת אל"מ, הקים סטארט-אפ בשם וינושן טכנולוגיות ושימש כמנכ"ל החברה. בשנת 2010 ניהל את מגזר הביטחון ב-HP, וב-2011 הצטרף לבנק הפועלים. עם כניסתו לתפקיד מנהל חטיבת טכנולוגיה ומחשוב, הוביל כוכבא את האסטרטגיה הטכנולוגית בבנק ובמסגרתה מיצב את בנק הפועלים כבנק המוביל בתחום הבנקאות הדיגיטלית בישראל.

כמו כן קידם כוכבא את תחום החדשנות בבנק על ידי הקמה של מעבדת חדשנות מתקדמת ותשתית למובילות המידע – Smart data. הוא יזם את מהלך הבנקאות הפתוחה מבוססת OPEN-API אשר הביאה לשינוי רעיוני במסגרתו פתח הבנק את שעריו בפני קהילת המפתחים וחברות סטארט-אפ. במסגרת תפקידו זה קידם כוכבא את נושא החדשנות, בין היתר על ידי העצמת המשאב האנושי ועידוד יזמות בחטיבה הטכנולוגית.

הפתעה שלא ציפו לה

במסגרת תפקידו כראש חטיבת החדשנות הוביל כוכבא את הקמת הסניפים הדיגיטליים, בין היתר הסניף הדיגיטלי הראשון, בצפון תל אביב. בשנת 2016 קיבל את פרס המנמ"ר המצטיין מוועדת איתור שבראשה עמד פרופ' גדי אריאב.

ההודעה על סיום תפקידו של כוכבא התקבלה בהפתעה בקרב גורמים בשוק. כוכבא מונה על ידי המנכ"ל הקודם, ציון קינן, שהגדיר את החטיבה של כוכבא כזו שנועדה להאיץ ולהטמיע את תחומי החדשנות בבנק. במכתב לעובדים, כתב אז קינן כי "חטיבת החדשנות היא חלק מתפיסת החזון של הבנק המייצר תרבות עסקית המתאימה לעולם הדיגיטלי".

מינויים נוספים עליו הודיע הבנק: צחי כהן, שמשמש כמנהל חטיבת ניהול סיכונים, ימונה למנהל החטיבה העסקית, ויחליף את יעקב אורבך שפורש מהבנק אחרי 38 שנים; יעל אלמוג, שמשמשת כיום כמנהלת חטיבת מחזיקי עניין, תמונה ליועצת משפטית ראשית ותחליף את אילן מזור שפורש מהבנק אחרי 37 שנים; ניב פולני, שמשמש כקצין ציות ראשי בחטיבה לניהול סיכונים, יצטרף להנהלה וימונה למנהל חטיבת ניהול סיכונים; יעל דרומי תצטרף לבנק כחברת הנהלה ותשמש כמנהלת חטיבת מחזיקי עניין, במקום יעל אלמוג.

"סבב המינויים מאפשר לקדם מנהלים מצוינים ומקצועיים משורות הבנק לתפקידי ניהול בכירים, ובמקביל לקלוט לבנק מנהלים מובילים בתחומם" אמר מנכ"ל הבנק, אבי פינטו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים