עובדי להב"ה: משרדי האוצר והמדע רבים – והמרכזים על סף קריסה

במכתב לראש הממשלה ולשר האוצר מזהירים העובדים שההחלטה להקפיא תקנים גורמת לצמצום הפעילות ולסגירת מרכזים בפריפריה ● האוצר מבקש לקצץ 75 מיליון מתקציב משרד המדע בשנים הבאות ● השר אקוניס מאיים להצביע היום (ה') בממשלה נגד התקציב

פרויקט להב"ה

עובדי מרכזי להב"ה מחדשים את המאבק הציבורי למניעת הפרטת כוח האדם במיזם הלאומי וקריסת המרכזים – לפחות לפי טענתם. במכתב ששיגרו העובדים לראש הממשלה, לשרי האוצר והמדע ולחברי כנסת, הם מפרטים את מצוקת כוח האדם במרכזי להב"ה, בעקבות סירוב האוצר לאשר גיוס עובדים חדשים למרכזים הקיימים. באוצר, יצוין, מבקשים לקצץ 75 מיליון שקלים מתקציב משרד המדע והטכנולוגיה לשנים הקרובות.

להב"ה הוא פרויקט שבמסגרתו ממוקמים מרכזי מחשוב, בעיקר בפריפריה, על מנת לצמצם את הפערים הדיגיטליים. במכתב ששלחו העובדים הם מציינים כי "משרדי האוצר והמדע רבים ביניהם, כל אחד זורק את האחריות לשני, ובינתיים, מי שמשלמים את המחיר אלה העובדים והאזרחים, שלא מקבלים את השירותים החברתיים בפריפריה".

על פי המכתב, רק 60% מהתקנים האלה מאוישים, כאשר במרכזים מסוימים בפריפריה יש סכנה מידית להפסקת הפעילות, בגלל מחסור בכוח אדם. הם מציינים מספר ערים בארץ שבהן המצב חמור במיוחד: בשפרעם ובטירת הכרמל יש תקנים לארבעה מדריכים בכל אחת מהן, אולם מאויש תקן אחד, במעלות מאויש תקן וחצי במקום ארבעה תקנים, בנתיבות מאויש רק חצי תקן להדרכה ובבני ברק – 2.5 במקום חמישה.

העובדים קוראים לנתניהו, כחלון ואקוניס לפעול על מנת למנוע את קריסת מרכזי להב"ה. "עובדים חוששים לעתידם ועוזבים, ואין מי שיאייש את מקומם", הם כותבים. עוד הם קובעים ש-"גם אם קיימת חריגה מהנחיות הממשלה, שבגינה מקפיאים כוח אדם, חובת הממשלה לתת שירותים חשובים אלה לכל תושבי הפריפריה, ואנחנו מצפים שתמצאו פתרון".

אקוניס: "פגיעה לא מתקבלת על הדעת"

האוצר טוען שהקפאת כוח האדם קשורה במכרז לאוריינות דיגיטלית שפרסם משרד המדע והטכנולוגיה, שמיועד להקמת מרכזים חדשים, שיופעלו על ידי גורמים חיצוניים. העובדים טוענים שזהו שלב ראשון בהפרטת כלל פרויקט להב"ה ופיטורי עשרות עובדים, כשבינתיים הממשלה משבשת את הפעילות הקיימת. מנגד, שר המדע, אופיר אקוניס, אמר בשבוע שעבר בתשובה לשאילתא בכנסת כי המכרז החדש לא קשור למרכזים הקיימים ואין כוונה להפריט אותם. אקוניס אמר כי מדובר בייבוש מכוון מצד משרד האוצר, והוא אף מאיים בהצבעה נגד תקציב המדינה, שאמור להיות מובא היום להצבעה בממשלה.

היום אמר אקוניס כי "התקציב שמציע האוצר למשרד המדע והטכנולוגיה בתחומים שבהם עומדת ישראל במקומות הראשונים בעולם, ובעיקר הפגיעה בתשתית החיונית ליצירת הדור הבא שימשיך את המובילות הזאת, בלתי מתקבלת על הדעת".

תגובת משרד האוצר

מרדכי אלישע, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, השיב לעובדים במכתב משלו, בו ציין שבאוצר רואים חשיבות רבה בפעילות להב"ה ומודעים לכך שיש לתת מענה להמשך הפעילות הרציפה של המרכזים, על רקע מכרז האוריינות הדיגיטלית, שטרם הסתיים. אולם, לדבריו, אין אפשרות חוקית לגייס אנשים חדשים, כל עוד המכרז החדש לא הסתיים.

עוד טוען אלישע כי הפערים בתקני כוח האדם עומדים על 28% ולא כפי שהעובדים טוענים. אלא שלדברי העובדים, הנתונים שהוא מסר לא עדכניים, עקב קצב השינוי המהיר בכוח האדם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים