"גלגל ההצלה למנמ"ר: פתרון ההופך את התשתיות לשקופות"

"הגופים העסקיים בארגון רוצים שהמחשוב ינוע מהר יותר, וייענה לדרישותיהם באופן זריז, אבל זה לא קורה - ה-IT מאט את קצב מהירות העסקים", כך אמר ניקולא לה-בלאנק, מנהל אזורי בכיר לשווקים מתפתחים, מזרח אירופה, נוטניקס

ניקולא לה-בלאנק, מנהל אזורי בכיר לשווקים מתפתחים, מזרח אירופה בנוטניקס. צילום: ניב קנטור

"המנמ"רים ומנהלי התשתיות טובעים תחת המורכבות, הסיבוכיות וריבוי המערכות הקיימות בשכבת התשתיות שלהם. הם נדרשים לפתרון ש-'הופך' את התשתיות ל-'בלתי ניראות', לשקופות לכאורה. בדרך זו אנשי ה-IT יכולים להתמקד בפיתוח האפליקציות ובאספקת המשאבים והשירותים", כך אמר ניקולא לה-בלאנק, מנהל אזורי בכיר לשווקים מתפתחים, מזרח אירופה, נוטניקס (Nutanix).

לה-בלאנק דיבר בפתח כנס הלקוחות השנתי של נוטניקס ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים, ונערך תחת הכותרת "בונים את העתיד על גבי הענן הארגוני".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בעידן הנוכחי, אמר לה-בלאנק, "הגופים העסקיים בארגון רוצים שהמחשוב ינוע מהר יותר, וייענה לדרישותיהם באופן זריז, אבל זה לא קורה. ה-IT מאט את קצב מהירות העסקים. הוא עסוק יתר על המידה בפרטים טכנולוגיים ואינו מצליח למנף את עצמו לטובת השירותים והאפליקציות שהעסק נדרש להם".

לה-בלאנק ציין כמה מהאתגרים מולם מתמודדים המנמ"רים כיום: "הצורך בקונסולידציה של כלי ניהול ה-IT שלהם; צמצום כמות ספקיות ה-IT עימם הם עובדים; תכנון של מערכי המחשוב לטווח ארוך – אף שקשה לצפות מה יהיה היקף הגידול; הרצון לעבור מרכישת תשתיות IT בתפיסה מסורתית, לרכישה במודל ענן, עם תשלום מדורג, לפי מידת הגידול שלו וטכנולוגיה התומכת בכך".

אתגר נוסף, ציין לה-בלאנק, "נוגע לכך שהארכיטקטורה שהיתה קיימת בתעשיה – של רישות, אחסון ושרתים – מתחילה להיות מאד מורכבת בכל שלביה. כל מחזור חיי התשתיות הפך מורכב מאוד והוא דורש כוח אדם מיומן, תפעול מול הרבה כלי ניהול שונים בממשקים שונים. עוד הוא דורש שירות לפחות מול ספקיות IT רבות ושונות – אחסון, רישות, שרתים, ו-וירטואליזציה – מה שמשפיע על ה-SLA וחוויית הלקוח".

ארגונים, ציין לה-בלאנק, "רוצים יכולת גידול וקיטון דינאמית, שתאפשר להם ארכיטקטורת Web Scale, גידול בלא גבולות – גם בעיבוד וגם באחסון וצמצום של מספר הכלים לניהול ה-IT".

החברה, אמר לה-בלאנק, "מספקת מערכות IT המשולבות והאחודות לעומק (Hyper-converged). עם התוכנה ומערכת ההפעלה שלנו, אנשי ה-IT יכולים להתמקד בפיתוח האפליקציות ובאספקת משאבים, שירותי IT ואפליקציות – למשתמשים".

החברה, אמר לה-בלאנק, "פועלת בכמה עולמות: שכבת האפליקציות הקריטיות, וירטואליזציה של שרתים ושל תחנות קצה (VDI), שו"ב וסניפים מרוחקים, תקשורת אחודה ושיתופיות, Dev/Test, וענן פרטי והיברידי".

הוא סיכם באומרו כי "התוכנה ומערכת ההפעלה שלנו מספקות גמישות כמו זו שיש בענן הציבורי – אבל בחצר הלקוח, עם מודל עבודה של 'כמו ענן'. על הארגונים לא לחשוב על התשתיות, כמו שאינם מוטרדים מהחשמל, המים, והכבישים. השוק הישראלי מתאים לנו מאוד בשל החדשנות ובהיותו מאמץ מוקדם של טכנולוגיות. יש לנו עשרות לקוחות ארגוניים, ואני צופה גידול משמעותי ב-2018 – הגידול במכירות פה גדול יותר מהגידול העולמי שלנו".

ארכיטקטורה מבוססת תפיסת "הקליק בודד"

נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס ישראל, אמר כי "אנו מציעים מערכת הפעלה שמטפלת בכל שכבות ה-IT, ומייתרת לחלוטין את הצורך בתשתיות SAN. הארכיטקטורה שלנו, שבבסיסה קיימת תפיסת 'הקליק בודד', משלב ההתקנה ועד שלב ההרחבה – מאפשרת ללקוחות את חופש הבחירה: לאיזה ספק שרתים לפנות בהיבט החומרה, ובאיזה ספק וירטואליזציה לבחור. היא מגדירה מחדש את המודל של ענן היברידי, על ידי הפשטה של כל רכיבי המערכת".

נדב טוביאס, מנכ''ל נוטניקס ישראל. צילום: ניב קנטור

נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס ישראל. צילום: ניב קנטור

לדברי טוביאס, "אנו תומכים בספקיות הענן המובילות, בכל מערכת הפעלה, ובכל שרת. אנו מספקים תוכנה שמטפלת ועובדת על גבי כל חומרה, ומספקת אחסון מבוסס תוכנה, רישות מבוסס תוכנה, ושכבת הוירטואליזציה, ומעל כל אלה – את כלי הניהול, האוטומציה, הניטור וכלי ניתוח – והכל במוצר אחד, מספקית IT אחת".

נוטניקס, סיכם טוביאס, "ממתגת את עצמה כפתרון לענן האנטרפרייז שמספק גם שירותים נוספים. התפיסה שלנו היא מימוש של חזון ה-SDDC, דטה סנטר מוגדר תוכנה, בלא תלות ביצרן ספציפי. תפיסת הארכיטקטורה לדור הבא של הדטה סנטר, אותה פיתחנו, היא בראייה ממוקדת אפליקציה – ולא תשתית".

"אנו בעיצומו של מסע להפיכת התשתיות לבעלות ניראות רבה יותר. בדרך זו, המנמ"ר יוכל לצרוך את משאבי המחשוב במודל של 'כאילו' ענן'. כך אנו מסייעים לו להפסיק ולעשות פרויקטי IT גדולים ובזבזניים. הקמתי את הפעילות של החברה  בישראל לפני ארבע שנים ואנו מכפילים את היקף הפעילות שלנו מדי שנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים