"קונטיינרים יהפכו בקרוב למיינסטרים"

"טכנולוגיית הקונטיינרים הולכת ומבשילה, והפלטפורמות הללו יגיעו לעוד קהלים טכנולוגיים ויספקו עוד פונקציונליות", אמר דיפאק סינג, מנכ"ל שירותי הקונטיינרים ב-AWS

דיפאק סינג, מנכ''ל שירותי הקונטיינרים ב-AWS. צילום: יח"צ

"המנמ"רים נמצאים כיום במצב בו עליהם להתמודד עם שלל אתגרים: לחסוך בהוצאות, לספק יותר מוצרים ושירותי IT – ולעשות זאת מהר יותר. וכמובן, עליהם לענות על השאלות מתי ולאיזה ענן להגר. בתוך עולם הענן, קונטיינרים מאפשרים לנצל משאבים קטנים במיוחד, בשל החיסכון במערכות הפעלה – והם מתאימים באופן ספציפי לסביבות ענן. לכן, אני מעריך שבתוך זמן לא רב, קונטיינרים יהפכו להיות במיינסטרים של השיח והעשייה הטכנולוגיים במערכי מחשוב בארגונים", כך אמר דיפאק סינג, מנכ"ל שירותי הקונטיינרים ב-AWS.

סינג התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת הכנס השנתי, AWS re:Invent, שערכה החברה באחרונה בלאס וגאס. בכנס, שהתקיים זו הפעם השישית, נטלו חלק 43 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של חברת שירותי הענן מבית אמזון (Amazon).

"הענן הוא הנורמלי החדש", אמר. "הלקוחות הארגוניים רוצים להתמקד בליבתם העסקית ולא לעסוק בתשתיות ובבעיות הכרוכות בהן, כגון תחזוקה, היעדר זמינות ופונקציונליות, או בעיות של עומסי עבודה".

על פי סינג, "פעמים רבות המנמ"רים מוצאים עצמם מתחזקים ומעדכנים תוכנות ישנות, או מערכות IT ישנות, והם מבינים שהדרך לצמצום ההוצאות התפעוליות של ה-IT שלהם היא בתצורת אירוח". לדבריו, "המניע המרכזי בכל פעילות של המנמ"רים הוא הצורך באג'יליות וביעילות תפעולית. זו מתקבלת בענן, כי הענן הוא הפלטפורמה הנכונה להנפקת שירותי IT ללקוחות – הפנימיים והחיצוניים – בצורה מהירה ויעילה יותר".

"קונטיינרים מסייעים לחסוך זמן וכסף"

סינג ציין ש-"קונטיינרים מסייעים לארגוני פיתוח תוכנה לחסוך זמן וכסף. הם עושים זאת על ידי אספקת מנגנון לניוד של היישומים ברחבי סביבות הפיתוח, הבדיקות וההטמעה".

לדבריו, "עולם הקונטיינרים מכיל חדשנות רבה, אולם יש בו גם לא מעט אתגרים להתמודד עימם. כך, לדוגמה, במקרה של מערך של מאות יישומים ארגוניים, שמיוצג על ידי מאות אלפי, אם לא מיליון, קונטיינרים – כאשר מנסים להריץ את אותם מיקרו-שירותים בקונטיינרים, עלולות להיווצר בעיות. המענה למצב מאתגר זה הוא המיכון. בדרך זו השירותים מסופקים בתוך שניות, ניתן לשנות רכיבים במהירות, אפשר לפעול במקביל בשפות פיתוח שונות וניתן להגדיל את היקף השירותים המסופקים. המהירות היא ממד משמעותי בעבודה בסביבת קונטיינרים והיא הופכת את חייהם של המפתחים לקלים ופשוטים".

כך, אמר סינג, "הכרזנו על שני פתרונות חדשים למערך פתרונות ה-Elastic Container Service, המוכר בשמו ECS. מטרתם היא להפוך את המשימות של פריסה, ניהול וגידול של פעילות הקונטיינרים על גבי תשתיות AWS לקלות ופשוטות. האחד, EKS (ר"ת Elastic Container Services for Kubernetes), הוא פתרון שמביא את הקוברנטיס לענן של AWS ומאפשר להריץ יישומי קוברנטיס כשירות מנוהל מלא, כלומר: מבלי להזדקק למומחיות בהפעלה של הסביבות. השני, Fargate, מאפשר לארגונים להשיק או להריץ קונטיינרים מבלי שיהיה צורך להקצות ולנהל שרתים או אשכולות שרתים".

לדבריו, "יש לנו יותר מ-100 אלף לקוחות שמפעילים סביבות ECS על גבי אשכולות מחשוב מבוססי AWS, ויותר לקוחות המריצים סביבות קוברנטיס על גבי הענן שלנו מאשר כל ספקית ענן אחרת. לקוחותינו העלו בפנינו דרישה להקים שירות מנוהל לסביבות קוברנטיס, ממש בדומה לשירות שאנחנו מציעים ללקוחות ECS. עם EKS אנחנו מספקים שירות העונה לדרישה הזו וגם מביאים פתרון מנוהל לתחום הקונטיינרים. הוא מאפשר לאנשי הפיתוח לפתח ולהריץ אפליקציות באמצעות קונטיינרים מבלי לדאוג בכלל לתשתיות ולסביבות השרתים, או להקצאת אשכולות המחשוב".

"העדות להצלחת התפיסה הטכנולוגית שלנו היא היקף הגידול שאנחנו חווים בתחום", אמר סינג. "מאז ינואר 2016, בתוך פחות משנתיים, צמחנו פי יותר מארבעה – ב-462% – ואנחנו ממשיכים לצמוח. נמשיך לספק עוד פתרונות רבים שאותם נפתח, על מנת לענות על האתגרים בעולם הקונטיינרים. טכנולוגיית הקונטיינרים הולכת ומבשילה, והפלטפורמות הללו יגיעו לעוד קהלים טכנולוגיים ויספקו עוד פונקציונליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים