עיריית הרצליה יוצאת למכרזי ליבה ותשתיות מחשוב במיליוני שקלים

העירייה מקיימת שורה של מכרזים, שהמרכזי שבהם עוסק בתשתיות התקשורת ובמערכת השו"ב, כשהיעד המרכזי הוא לחבר ולסנכרן בינן לבין מרכיבי העיר החכמה ● בניגוד לערים אחרות, בהרצליה מי שמוביל את התהליך הוא המנמ"ר

עיריית הרצליה

עיריית הרצליה מקיימת בימים אלה סדרה של מכרזי ליבה לתשתיות מחשוב ותשתיות פיזיות, בהיקף כולל של מיליוני שקלים. המכרז הגדול והמרכזי שבהם עוסק בתשתיות תקשורת בעיר ובמערכת שו"ב במרכז השליטה העירוני, כאשר היעד הסופי הוא חיבור וסנכרון ביניהן לבין מרכיבי העיר החכמה בהרצליה – בקרת רמזורים, תאורה חכמה, מצלמות אבטחה ועוד.

יש בעיריית הרצליה מכרזים נוספים בנושאים נקודתיים, שחלקם כבר הסתיימו ואחרים יתפרסמו בעתיד הנראה לעין. את המהלך כולו מוביל אמיר זיו, מנהל אגף מערכות המידע בעירייה, יחד עם אנשי האגף שלו, שמונה 13 אנשים. לדבריו, "המכרזים הם חלק ממימוש חזון התקשוב של העירייה ומהווים את הבסיס למימוש תפיסת העיר החכמה אצלנו, שמתגבשת בימים אלה".

בלב מכרז תשתיות התקשורת ומערכות השו"ב עומדים, כפי שנכתב בדרישות מהספקים, "אספקה, התקנה, הפעלה ותחזוקת מערכות טמ"ס (ר"ת מצלמות אבטחה במרחב הציבורי ובמוסדות החינוך) ומערכות שו"ב, פריסת תשתיות תקשורת וסיבים אופטיים".

"החלטנו שאנחנו חייבים להתמודד עם המציאות"

"חלק גדול מתשתיות המחשוב הנוכחיות שלנו הן מדור ישן ובאופן טבעי, יש צורך לחדש אותן – בעיקר בגלל היכולות הטכנולוגיות המוגבלות ועלויות התחזוקה היקרות שלהן", ציין זיו. "לכן, החלטנו שבמקביל לגיבוש התפיסה הכוללת של העיר החכמה, אנחנו חייבים להתמודד עם המציאות ולהכין את התשתיות הפיזיות והמחשוביות, כי בלעדיהן הרי אי אפשר לממש שום דבר בעיר החכמה".

אמיר זיו, מנהל אגף מערכות המידע בעיריית הרצליה. צילום: יח"צ

אמיר זיו, מנהל אגף מערכות המידע בעיריית הרצליה. צילום: יח"צ

כך, לדוגמה, ברחבי הרצליה כבר פזורות אמנם מצלמות אבטחה, אבל יש כוונה להחליפן, כדי שיתנו מענה טוב יותר לדרישות מוקד השליטה העירוני. תחומים נוספים הם התקנת ותחזוקת מערכת בקרת רמזורים ותאורה חכמה – שבהם כבר נערכו מכרזים לבחירת הספקים התפעוליים, והמכרזים הנוכחיים נותנים מענה לתשתיות הטכנולוגיות ולממשקים למערכת השו"ב המרכזית.

חלק משמעותי במכרז, שמאתגר לא מעט חברות בשוק, הוא פתרונות התקשורת – הן הטמעת סיבים אופטיים והן טכנולוגיות אלחוטיות. בהקשר זה ציין זיו מכרז אחר שערכה העירייה, שעסק בתשתיות תקשורת למערכת החינוך בעיר, והספק הזוכה בו היה SMBIT. "החברה סיפקה לנו בנוסף חיבור תקשורתי אלחוטי חדשני לבניין הווטרינריה החדש של העירייה. מדובר בעורק תקשורת מהיר ביותר, שפועל בתדר המוניציפלי שאושר על ידי משרד התקשורת עבור ערים חכמות. העורק מייצר אלומה צרה ומדויקת, כמעט כמו סיב אלחוטי באוויר", אמר זיו.

לדבריו, "שדרוג תשתיות התקשורת ושילוב יישומים על גביהן, כגון אינטרנט וטלפוניית IP, יביאו לחיסכון משמעותי ביותר של הוצאות התקשורת של עיריית הרצליה, ישפרו את תפקוד מערכות השליטה והבקרה ברגיעה ובחירום, וישפרו את השירות לאזרח – שזה היעד המרכזי של העיר החכמה".

"בנוסף", אמר, "אנחנו ממשיכים בטיפול במערכות הליבה התפעוליות, משדרגים את שרתי הבלייד ובוחנים את שדרוג אתר ההתאוששות מאסון. בנושא השרידות, אנחנו בוחנים משמעויות לאתר התאוששות מאסון בתצורת אקטיב-אקטיב".

על הפרק תכנון של מכרזים נוספים, למשל בתחומי המערכות ההנדסיות, ה-GIS ומכרז למערכת מופ"ת לניהול משימות, פניות ותהליכים. "מערכת CRM זו תשרת את המנהלים ואת המוקד העירוני בכל מה שקשור לקשר עם התושב ולדיווח על תקלות, ותשפר את יכולת התגובה לפניות שונות של אזרחים", הוסיף זיו. מכרז נוסף שעל הפרק הוא אתר אינטרנט חדש לעיריית הרצליה, בשיתוף עם דוברת העירייה.

זיו ציין כי לצורך גיבוש אסטרטגיית העיר החכמה שכרה עיריית הרצליה את שירותיו של היועץ אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט, על מנת לבנות תכנית מותאמת למכרזים הקיימים והעתידיים.

המנמ"ר מוביל את העיר החכמה

בניגוד לערים אחרות, בעיריית הרצליה, אמיר זיו, המנמ"ר, הוא זה שמרכז את המהלך ויעמוד בראש ועדת ההיגוי של העיר החכמה, שיהיו חברים בה נציגי האגפים הרלוונטיים. המהלך מבוצע בעידוד ובמעקב של מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, שזיו מדווח לו. זיו ציין כי "התהליך לא היה יוצא לפועל ללא הגיבוי המלא שיש לנו מבן עזרא ומראש העיר, משה פדלון, שמבינים את חשיבות הנושא ומאפשרים אותו".

לסיום, התייחס זיו למעבר אפשרי של עיריית הרצליה לתשתיות ענן. לדבריו, "בשלב הזה אני לא רואה אותנו עושים זאת, גם בתחומים שמותר לנו, משום שעדיין לא הוכיחו לי את החיסכון האמיתי מהמעבר לענן. בנוסף, התלות בספק חיצוני, גדול ומוכר ככל שיהיה, לא מתאימה לאופי הפעילות שלנו, שהיא קריטית ורגישה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים