האם משרד האוצר בדרך להטיל רגולציה על הביטקוין?

המשרד הקים צוות שתפקידו לבחון את סוגיית המטבעות הווירטואליים, והוא צפוי להגיש את המלצותיו עד מרץ הקרוב ● גורם בכיר באוצר: יהיה קשה להטיל רגולציה על מטבעות אלה ולמסות את הרווחים מהם

בדרך לרגולציה בישראל? צילום אילוסטרציה: Artmagination

משרד האוצר הקים באחרונה צוות מומחים, שיבחן את סוגיית המטבעות הווירטואליים – כך נודע לאנשים ומחשבים. הצוות מונה חמישה אנשים – שלושה נציגים של מחלקות שונות באוצר ושני נציגים מרשות המסים. הוא צפוי להגיש את מסקנותיו בפברואר או במרץ הקרובים.

על הצוות הוטל לבחון את היכולת להשית רגולציה על המסחר והשימוש מטבעות וירטואליים, ולבחון את האפשרות להטיל מס על הרווחים מהשקעות במטבעות אלה ועל המסחר בהם. זאת, על רקע העובדה שערכו של הביטקוין הולך ועולה, באופן כללי, ואתמול (ד') חצה את רף ה-11 אלף דולרים ליחידה (אם כי מאז הוא ירד). מדובר למעשה במכשיר השקעה שחווה זינוק של פי 11 בערכו לעומת תחילת השנה.

נדב שמש, יועץ לשר האוצר, אמר אתמול בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה כי ישראל קרובה להטלת רגולציה על הביטקוין וכי הדבר יהווה זריקת עידוד לתעשיית ההיי-טק במדינה. לעומתו, גורם בכיר באוצר אמר לאנשים ומחשבים שיהיה קשה מאוד להטיל רגולציה על הפעילות של המטבעות הווירטואליים, שכן הם תוכננו על מנת שלא יהיו תחת פיקוח ממשלתי כלשהו. הוא ציין שעקב כך, יהיה קשה גם למצוא דרך להטיל מסים על הרווחים מהשקעות בהם.

רבות מהמדינות לא ממש יודעות איך להתמודד עם תופעת המטבעות הווירטואליים ודרכי ההתמודדות של אלה שכן שונות. כך, למשל, סין ורוסיה נוקטות גישה מחמירה כלפיהם, ובסין אף נאסרה הנפקתם. לעומת זאת, במדינות אחרות הם מתקבלים קצת יותר באהדה, למשל בארצות הברית, שם אישרו שלוש בורסות את השימוש בו. עדיין לא ברור לאיזה צד תצטרף ישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ברוך

    עדיף שעל זה לא יהיה מיסוי. וקשה שיהיה כי ארנק וירטואלי והמימוש בין אישי. בכל אופן, מי שמרגיש שאיחר את הרכבת עם הביטקוין בגלל מחירו המופקע, שידבר איתי לגבי מטבע פוטנציאלי שמחירו עדיין פחות מ 10 סנט. Facebook - Baruch.aviram

אירועים קרובים