ThetaRay הטמיעה מערכת למניעת הלבנת הון בבנק OCBC הסינגפורי

היקף הפרויקט עומד על מיליוני דולרים ● הפתרון שהוטמע מבוסס בינה מלאכותית ולמידת מכונה

מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay

Oversea-Chinese Banking Corporation הסינגפורי הטמיע פתרון הלבנת הון, מבוסס בינה מלאכותית ולמידת מכונה, של ThetaRay הישראלית. הפרויקט ארך כמה חודשים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני דולרים.

Bank OCBC הסינגפורי בחר בפתרון על מנת להתמודד עם הונאות ופשיעה פיננסית. על פי הבנק, הוא הראשון באסיה-פסיפיק המטמיע מערכת למניעת הונאות מבוססת טכנולוגיות אלו. הפתרון פועל במקביל למערכות הבקרה הנוספות של הבנק.

"בעולם בו פשעים פיננסים הופכים למורכבים ומתוחכמים יותר, פתרונות הגנה מבוססי בינה מלאכותית ולמידת מכונה הופכים למשמעותיים במלחמה בהלבנת הון", אמר אלכס נג, ראש קבוצת מעקב הטרנזקציות ב-OCBC Bank.

להתמקד באירועי האמת

"המערכת שהוטמעה מאפשרת לנו לבחון טרנזקציות חשודות בצורה יעילה וממוקדת יותר. על ידי גילוי בזמן אמת של ניסיונות להלבנת הון והורדת התראות השווא בצורה משמעותית, הפתרון של ThetaRay מאפשר לאנליסטים שלנו להתמקד באירועי האמת".

המגזר הפיננסי עובר מהפכה דיגיטלית, בה בנקים מטמיעים מערכות תשתיתיות מודרניות ומפתחים יישומים בנקאיים לסביבות ניידות ומבוססות אינטרנט. כתוצאה מכך, הבנקים מתמודדים עם כמויות גדלות והולכות של לוגים ומידע שנאסף ממכשירים ניידים – אשר מוזרם למערכות זיהוי האיומים ומציף אותן. באותו הזמן, פושעי הסייבר ממשיכים לפתח דרכים חדשות להלבנת הון ולתקיפת המערכות הבנקאיות.

הפתרון נגד הלבנת ההון של ThetaRay מאפשר למוסדות פיננסים לזהות את הסימנים המוקדמים ביותר להלבנת הון. הוא מבוסס על אלגוריתם שפותח על ידי מתמטיקאים מובילים במשך עשור, ומתבסס על טכנולוגית למידת מכונה מתקדמת. זאת, על מנת לזהות סימני הלבנת הון בזמן אמת. אחוז התראות השווא הנמוך במיוחד, תורם אף הוא ליעילות הפתרון בהתמודדות של הבנקים עם סיכוני הלבנות ההון וסיכונים תפעוליים שונים.

מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay, אמר כי "המחויבות המוחלטת של בנק OCBC לאמץ טכנולוגיות וכלים חדשים לייעול ושיפור מערך הטרנזקציות והתפעול – הבשילו לידי השותפות שלנו. הבנק השקיע ביזמות פיננסית ואנו שמחים לתמוך בהשקעה זו, על ידי הטכנולוגיה שלנו ולתרום להצלחת הבנק במלחמתו בפשעים פיננסים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים