מוטורולה סולושנס ישראל העלתה גרסה חדשה של ERP-אורקל

היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ביותר ממיליון שקלים ● רוני סומך, IT Director בחברה: "המערכת, שעלתה בשבוע שעבר עם גרסה 12, תמשיך לשרת אותנו לטווח ארוך"

רוני סומך, IT Director במוטורולה סולושנס ישראל. צילום: יח"צ

מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions) ישראל העלתה מערכת ERP של אורקל (Oracle) בגרסתה החדשה, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך כ-10 חודשים והסתיים בשבוע שעבר. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ביותר ממיליון שקלים.

את הפרויקט חשף רוני סומך, IT Director בחברה. סומך דיבר היום (א') בעת ביקור שערכו כמה עשרות חברי פורומים של אנשים ומחשבים – ובראשם פורום C3, במשרדי החברה בקריית שדה התעופה.

מוטורלה סולושנס ישראל, אמר סומך, הוקמה בשנת 1964 והייתה השלוחה הראשונה של מטה החברה מחוץ לצפון אמריקה, והמקום הראשון שבו הוקם מרכז מחקר ופיתוח, שכיום עוסק בטכנולוגיית LTE.

מחזורה של החברה העולמית עומד על יותר מששה מיליארד דולרים, עם מאות אלפי לקוחות ביותר מ-100 מדינות. החברה מונה 15 אלף עובדים בעולם, כ-1,000 מתוכם בישראל.

אחריות על תשתיות המחשוב – אזורית וגם עולמית

תחום האחריות שלו במוטורולה העולמית, אמר סומך, הוא על תפעול ה-IT באירופה, ישראל, אפריקה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית.

"ה-IT בחברה הוא פונקציה תומכת – יש לנו אחריות על תשתיות המחשוב – אזורית וגם עולמית". המטרה, אמר, "היא לעבור לתשתיות כמה שיותר פשוטות, אחודות ומתקדמות – תוך הורדת עלויות גלובלית".

לדבריו, "אנו בחברה עוברים לאלחוט מוחלט – אין כבלים. בכל אתרי החברה, למעט בישראל, אין יותר טלפונים, הכל נעשה דרך המחשב, עם התבססות על מובייל, ענן ואינטרנט. העברנו אפליקציות ארגוניות רבות לגוגל (Google) לפני שנתיים, ואנו בתהליך העברת התשתיות ל-AWS, כשיותר ממחציתן כבר עברו לענן של אמזון (Amazon). מצב זה מספק לנו פשטות, אפשרות להתחבר מכל מקום ומכל מכשיר, עם זמינות והורדת עלויות בצורה דרסטית".

ניהול מאות אתרים, אמר סומך, "הוא אתגר לא פשוט. אנו מסתייעים בשירותי מיקור-חוץ גלובליים: TCS לעולם האפליקטיבי, DXC לתשתיות, וה-WAN מטופל על ידי וריזון (Verizon)". היתרון היחסי של עובדי מוטורולה בישראל, אמר סומך, הוא בעולמות ה-ERP והגנת הסייבר – והעובדים הישראליים מובילים בנושאים אלו ברמה הגלובלית.

לפני חצי שנה, אמר סומך, "סיימנו פרויקט גלובלי בעלות של 150 מיליון דולרים, להעברת מערכת ה-ERP הגלובלית, עם יותר מ-150 מודולים למערכת אחידה (Greenfield) של אורקל. עשינו קונסולידציה למערכות רבות, למעלה מ-400 אפליקציות, והבאנו לפישוט של התהליכים".

חשוב לציין, הדגיש סומך, "כי החיסכון הגדול לא מגיע מה-IT, כי אם בפישוט תהליכים עסקיים, בהאחדה שלהם. בדרך זו ניתן להסיט כוח אדם ממקומות יקרים – לזולים".

"לייצר ערך עסקי מבוסס IT"

בארץ, יש למוטורולה סולושנס מערכת ERP מקומית שמקושרת למערכת ה-ERP של מוטורולה העולמית. זו המקומית אינה יושבת בענן. "הדבר נעוץ בעובדה שאנו פועלים במגזר הביטחוני. המערכת, שעלתה בשבוע שעבר עם גרסה 12, תמשיך לשרת אותנו לטווח ארוך", ציין.

סומך סיים את דבריו בהצגת מפת הדרכים העתידית של החברה: "הליכה ל-'הכל דיגיטל' והסבת המערכות הידניות לטובת מימוש יעד זה; פישוט מערכות המשרד האחורי; דיגיטציה של המשרד הקדמי; זירוז הטרנספורמציה הדיגיטלית, פיתוח במובייל, עיסוק ב-Big Data ובניתוח צופה פני עתיד, Analytics, רובוטיקה ושינוי תהליכי הפיתוח. הכל תוך מחשבה על הטמעת עוד יעילות לתהליכים העסקיים, תוך עבודה שלובה עם הגורמים העסקיים והתפעוליים – על מנת לייצר ערך עסקי מבוסס IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים