מיהו מנכ"ל הבנק שמקודד בעצמו?

מנכ"לי בנקים מודעים לפינטק ולהתפתחויות הטכנולוגיות, אבל פרדריק אודה, מנכ״ל Société Générale, הבנק השלישי בגודלו בצרפת, לקח את זה צעד אחד קדימה ומקודד בשפת פייתון ● למה הוא עושה זאת?

09/11/2017 16:05
קידוד זה גם למנכ"לי בנקים, או לפחות לאחד מהם. צילום אילוסטרציה: Ian_atpn, BigStock

מנכ"לים, בוודאי של בנקים, עוסקים בדברים גדולים הרבה יותר מקידוד ומפיתוח תוכנה, עם כל החשיבות שיש לדבר. מוטלת עליהם אחריות גדולה ליציבות החברה, לניהול הנכון שלה ולכסף של המשקיעים – והציבור. את הקידוד הם משאירים לעובדים זוטרים יותר – ומומחים בתחומם.

פרדריק אודה, מנכ״ל Société Générale, הבנק השלישי בגודלו בצרפת והשישי באירופה, שונה, לפחות בהקשר זה. הוא נפגש במסגרת עבודתו עם אנשי טכנולוגיה ונציגי סטארט-אפים שמתדפקים על דלת הבנק שהוא מנהל כדי למכור את הפיתוחים שלהם, ומעודכן במה שקורה בתחום, אבל רצה להבין איך זה קורה פיזית. לכן, הוא למד לקודד בעצמו ומשקיע בכך מזמנו.

פרדריק אודה, מנכ״ל Société Générale, בכנס. צילום: ביג-בן פלד

פרדריק אודה, מנכ״ל Société Générale, בכנס. צילום: ביג-בן פלד

בראיון שהתקיים במסגרת כנס Web Summit, שמתקיים השבוע בליסבון, בירת פורטוגל, סיפר אודה שהוא עושה זאת מאחר שהוא רואה חשיבות רבה במהפך הדיגיטלי שעובר על התעשייה, ומחייב התאמה גם של הבנק שהוא עומד בראשו. "היה לי חשוב להבין בדיוק מה קידוד אומר", ציין, "אז אני מקודד מדי פעם למשך כמה שעות בשפת פייתון (Python)".

"אנחנו עומדים בפני גל הנפקות של חברות פינטק"

Web Summit הוא כנס אינטרנט שהתקיים בפעם הראשונה ב-2010 בדבלין, בירת אירלנד, עם 400 משתתפים. בשבע השנים שמאז הקמתו הוא צמח בקצב מסחרר ולכנס שהתקיים השנה בליסבון – אליה עבר האירוע בשנה שעברה – הגיעו כבר 60 אלף איש. ניתן למצוא שם נציגים מחברות האינטרנט והטכנולוגיה המובילות בעולם, משקיעים בולטים וכמובן – סטארט-אפים.

הכנס מתפרש על פני לא פחות מ-25 במות. אחת מהן היא במת Moneyconf, שעוסקת בתחום הפינטק. בעידן המטבעות הווירטואליים והמספר ההולך וגדל של סטארט-אפים שמציעים שירותים חדשניים, מעל הבמה הזו דנו בנושאים החמים ביותר שמעסיקים את הבנקים, המוסדות הפיננסיים והאזרח הפשוט.

מימין: רונן אסיא, מייסד שותף וסמנכ״ל מוצר ב-eToro הישראלית, ורבקה לין, מייסדת שותפה ב-Canvas Ventures, וג׳וש בוטומלי, ראש תחום הדיגיטל ב-HSBC. צילום: ביג-בן פלד

מימין: רונן אסיא, מייסד שותף וסמנכ״ל מוצר ב-eToro הישראלית, ורבקה לין, מייסדת שותפה ב-Canvas Ventures, וג׳וש בוטומלי, ראש תחום הדיגיטל ב-HSBC. צילום: ביג-בן פלד

אחד הפאנלים המעניינים שנערכו עסק בשאלה כיצד הבנקים ושאר החברות הפיננסיות הגדולות מתאימים את עצמם לעידן המסחר וניהול השקעות באינטרנט, במובייל ובפלטפורמות החברתיות, והאם הם נעים בקצב מספיק מהיר בעידן החדש. השתתפו בו דמויות בולטות בתחום: ג׳וש בוטומלי, ראש תחום הדיגיטל ב-HSBC, רונן אסיא, מייסד שותף וסמנכ״ל מוצר ב-eToro הישראלית, ורבקה לין, מייסדת שותפה ב-Canvas Ventures.

לין ציינה כי ההתחממות של הפינטק תביא להנפקות רבות של חברות בתחום זה. ״אנחנו עומדים בפני גל של הנפקות של חברות כאלה וכבר כיום רואים שהמשקיעים הפרטיים נותנים להן ערכים גדולים, בהתאם להצלחותיהן ולפוטנציאל האדיר שהן מציגות. חברות כמו eToro מבינות טוב יותר מכולם כיצד לבנות מוצר שמתאים לעולם של ימינו".

אסיא השיב לשאלה האם סטארט-אפים רבים מדי, שמתחילים בהצעת שירות חדשני וסקסי לקהל הרחב, הופכים לשותפים של הבנקים באמרו ש-״אנחנו ממש לא כאלה. אנחנו מתכננים להמשיך בבניית מוצרים ושירותים חדשניים וסקסיים, שפותחים את השווקים הפיננסיים לכולם ומאפשרים לסחור בצורה פשוטה, שקופה וחדשנית, על ידי שימוש בטכנולוגיה וחוויית מוצר שמתאימה לדור שלנו. להערכתי, יהיו יותר סטארט-אפים כאלה מאשר אחרים שיבנו מוצרי B2B (עסק לעסק – ב"פ) לבנקים".

בתשובה לשאלה האם סטארט-אפים בתחום הפינטק יירכשו על ידי ענקי התעשייה או יונפקו לציבור, הוא אמר ש-״כמייסד, יש לך חזון שאפתני. אתה רוצה לעשות שינוי גדול בעולם. אלא שהסטארט-אפים שמציעים שירותי B2B עבור הבנקים לא יחוללו שינויים גדולים. רוב היזמים והמשקיעים לא מחפשים את הכיוון הזה, כי אם רוצים להציע מוצר שונה וחדשני ישירות לשוק".

ומה אומרים הבנקים הגדולים? הגישות לפינטק בהם שונות – משמרנות ועד לקבלה מסיבית של חדשנות – ומשתנות אצל חלק מהם. על פי בוטומלי, HSBC – הבנק השביעי בגודלו בעולם – שינה את הגישה שלו לתחום בשנים האחרונות. "ראשית, אנחנו לא חושבים שכל שוק וכל קבוצה של לקוחות צריכים לקבל את אותו המוצר. חלקים מהשוק ימשיכו להשתמש במוצרים ותיקים, בעוד שחלקים אחרים יעדיפו מוצרים ושירותים חדשניים יותר. שנית, בעבר, אם רצינו לשתף פעולה עם סטארט-אפים ומפתחים להצעת שירותים דיגיטליים וחדשניים, הדבר היה יקר ומסובך. בשנים האחרונות השקענו יותר בתשתיות וב-APIs, ואנחנו מזמינים את קהילת המפתחים והסטארט-אפים לשתף אתנו פעולה בהצעת כאלה שירותים ללקוחותינו".

בראיון נוסף נשאל ג'וזף לובין, ממייסדי Etherum, האם המטבעות המבוזרים (קריפטוגרפיים) הם בועה. לדבריו, ״אנחנו בבועה טובה. הסיבה שהיא טובה היא שאנשים מעבירים ערך מהכלכלה הוותיקה לזו החדשה, המבוזרת, שנמצאת אונליין. הפעילות מעלה את ערך המטבעות כמו ביטקוין ו-ICOs על גבי ה-Etheruem, וזה מאפשר למפתחים וליזמים לפתח עוד שימושים ומוצרים, ולשפר את הטכנולוגיה. בסופו של דבר, היא זו שתייצר את האפליקציות שיגשימו את החזון של כלכלה מבוזרת, פתוחה, שקופה, בה התשלומים עוברים ישירות בין אנשים ללא שימוש במטבעות שנוצרים על ידי מדינות ובתיווך בנקים".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים