מהו העתיד של עולם הדטה סנטרים?

"מכיוון שיש צורך בשינוי, לא כל החברות יישרדו את המהלך, במיוחד אלו שלא יתאימו את עצמן לשינויים הללו", כך אמר אלי מטרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-MedOne

אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne. צילום: ניב קנטור

"אנחנו נמצאים היום באמצע המהפכה התעשייתית הרביעית, המהפכה הדיגיטלית, והיא משנה את התפיסות של כל האירועים וכל מה שמתרחש, גם באופן טכנולוגי, ולא משנה באיזה ורטיקל תעשייתי נמצאים. העולם מתקדם בצורה מאוד מהירה, גם אם לא תמיד זה לטובה. העתיד מאוד מעניין בלשון המעטה", כך אמר אלי מטרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-MedOne.

מטרה דיבר בכנס DATA CENTER. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו מני רוזנר, ארכיטקט מתקני מחשוב, מ.ש.ר. הנדסה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בלי לפחד מהשינויים הנדרשים

מטרה התייחס בדבריו לשינויים שצריכים החברות לאמץ במקביל לשינויים שחלים בדטה סנטר בעולם שהופך לדינאמי יותר ויותר, תוך גילוי מודעות לצורך בשינוי, ומבלי לפחד מהשינויים הנדרשים.

הצד הזה של השינוי, אמר, "משליך עלינו כספקים וכלקוחות כאחד, גם בגלל שאנחנו מגלים שוב ושוב שה-IT הוא לא רק הוצאה, הוא גם מנוע צמיחה, ואפילו מנוע חזק, כזה שככל שהוא יתאים את עצמו לשינויים, כך ההשפעה שלו תהיה יותר גדולה", הוא אמר.

זה לא עולם שאין בו סיכונים, ואולי אפילו ההפך, טען מטרה. מכיוון שיש צורך בשינוי, לא כל החברות יישרדו את המהלך, במיוחד אלו שלא יתאימו את עצמן לשינויים הללו.

"יש סיכונים בהחלט. לפי מחקרים יכול להיות מאוד ש-40% מהחברות ייעלמו במהלך השנים הקרובות מסיבה אחת עיקרית – כי הן לא ידעו להתאים את עצמן לשינוי. מאיפה המסקנה הזו? כי לומדים מהניסיון. ה-IT הפך להיות דומיננטי ומשפיע יותר, וחברות שלא התכוננו למהלך הזה נעלמו אחרי השינוי הקודם, ובשיעורים גבוהים מאוד. זה יקרה גם הפעם למי שלא יהיה מוכן", הוא ציין.

אז מה הדבר הכי חשוב שעומד כיום, לפחות לדעתו של מטרה, בראש הרשימה של מנהלי ה-IT? גמישות, ויכולת תגובה מהירה. וכדי להשיג את זה, הם זקוקים לשירותים חיצוניים.

"לא כל מחלקת IT יכולה להחזיק את כל האנשים שהיא צריכה כדי לתמוך בכל האפליקציות ובכל הטכנולוגיות החדשות. למעשה הרוב אינן יכולות. ואז זקוקים לשירותים שמספקים את הצרכים הללו כדי לאפשר את האלסטיות שמנהלי ה-IT זקוקים לה בימינו, כשהם חייבים להגיב מהיר לדרישות העסקיות והשיווקיות של הארגון".

להוכיח שה-IT הוא מנוע צמיחה

"רוב מנהלי ה-IT מספרים שהם כל הזמן במצב של תגובה: השיווק צריך משהו, הארגון רוצה לשנות, אין תכנון קדימה ולפעמים גם אין מספיק מחשבה, מכיוון שכך חבל סתם להעמיס דברים שהם חלק אינטגרלי מההתנהלות. זה הזמן להוציא החוצה, זה בדיוק מדוע צריך לגשת לספק שירותי ענן, כי הוא משחרר ספק אתכם מהצורך לנהל טכנולוגיות. הוא מאפשר למנהל ה-IT את היכולת להוכיח שה-IT הוא מנוע צמיחה", הסביר מטרה.

זו אחת הסיבות ש-MedOne מציעה שירותים מאורחים כולל ITaaS, שירות שלפי החברה הוא סוג של הרחבה לדטה סנטר המקומי. "אני נכנס לפורטל, צורך את המשאב שאני זקוק לו, משלם לפי הצריכה ויוצא. הכל מוסדר בתוך העניין. המוניטורים קיימים, ואפשר לספק חבילה מלאה לאותם ארגונים שזקוקים גם לתנאים רגולוטריים מיוחדים", אמר מטרה. "ובדומה לכך גם DRaaS, למה לשלם על התאוששות מראש במקום להעביר חלק משמעותי לשימוש לפי צריכה? אתם משלמים על הג’יגה-בייט שאתם צורכים עכשיו וכאן ולא קונים מראש שלוש שנים קדימה".

ובכלל, לטענתו שימוש בענן תורם גם לאבטחה. "הענן הוא סוג של מסננת. אנחנו רואים את אבטחת המידע לא כהוצאה אלא כבידול. אנחנו רואים את ההשקעה באבטחת מידע כאספקת חוויית לקוח חיובית, ולא אבטחה לצורך אבטחה בלבד. אנחנו נותנים ללקוחות מענה איכותי יותר", הוא אמר.

לדבריו, "כיום ל-MedOne יש את הפריסה הגדולה ביותר של ענן ציבורי בהיבט של מדינות. בשנה וחצי האחרונות העברנו עשרות חברות לענן, חלקן גופים פיננסיים, חלקן מפעלים, וחלקן חברות שהעבירו את כל הייצור לענן, כשאנחנו מוכנים היום לספק שירות גם במצבים של בעיות הנגרמות מכוח עליון. ויותר מכך, אנחנו בנויים היטב עבור השוק הישראלי. אנחנו אפיינו את הצרכים של הענן לשוק המקומי, ולא פחות חשוב, החשבונית בסוף החודש היא בשקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים