"מתקפות הסייבר – איום מתמיד על גופים מדינתיים ופיננסיים"

כך לפי פרופ׳ דני דולב, ראש מרכז הסייבר הלאומי באוניברסיטה העברית ● הושק שיתוף פעולה גרמני-ישראלי במו''פ להגנת הסייבר

פרופ' דני דולב, ראש מרכז הסייבר הלאומי באוניברסיטה העברית. צילום: דוברות האוניברסיטה

"מתקפות הסייבר מהוות איום מתמיד על גופים מדינתיים ופיננסיים, כמו גם על כל אחד ואחת מאיתנו", כך אמר פרופ' דני דולב, ראש מרכז הסייבר הלאומי באוניברסיטה העברית.

פרופ' דולב דיבר במסגרת השקתה של יוזמה חדשה לשיתוף פעולה בתחום הגנת הסייבר, בין סטודנטים מהאוניברסיטה העברית לסטודנטים מארגון פארונהופר (Fraunhofer SIT) הגרמני, הארגון הגדול ביותר באירופה למחקר יישומי ומוכוון תעשייה.

לדברי פרופ' דולב, "כפי שמוכח מדי יום ביומו, תשתית התקשורת של האינטרנט, והשירותים הרבים שנשענים עליה, פגיעים ביותר למתקפות סייבר כאלו".

הוא ציין כי "באוניברסיטה מתקיים מחקר רחב היקף על היבטים שונים של הגנה בסייבר, ובכללם הגנה על מנגנון ניתוב המידע באינטרנט, חישוב בענן, ביטקוין, רשת החשמל החכמה, ועוד. שיתוף הפעולה עם ארגון פראונהופר מעמיק את המחקר בנושאים אלה ומאפשר שיתופי פעולה עם התעשייה והמוחות הצעירים של שתי המדינות – לטובת יצירת כלים חדשים להתמודדות עם מתקפות סייבר".

מימין לשמאל: פרופ' מיכאל וויינדר, מנהל ארגון פראונהופר; פרופ' דני דולב, ראש מרכז הסייבר הלאומי באוניברסיטה העברית; ד''ר חיה שולמן, מנהלת מחלקת פראונהופר; בוריס רהיין, המשרד ללימודים גבוהים, מחקר ואומנות, הסן, גרמניה; פרופ' יאיר וייס, ראש בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית; פרופ' מיכאל שפירא, בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית; יגאל אונא, ראש היחידה לטכנולוגיות סייבר, מטה הסייבר הלאומי; עידו מועד, מתאם ביטחון סייבר, משרד החוץ. צילום: יח"צ

מימין לשמאל: פרופ' מיכאל וויינדר, מנהל ארגון פראונהופר; פרופ' דני דולב, ראש מרכז הסייבר הלאומי באוניברסיטה העברית; ד"ר חיה שולמן, מנהלת מחלקת פראונהופר; בוריס רהיין, המשרד ללימודים גבוהים, מחקר ואומנות, הסן, גרמניה; פרופ' יאיר וייס, ראש בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית; פרופ' מיכאל שפירא, בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית; יגאל אונא, ראש היחידה לטכנולוגיות סייבר, מטה הסייבר הלאומי; עידו מועד, מתאם ביטחון סייבר, משרד החוץ. צילום: יח"צ

"הקמת מרכז הפרויקטים המשותף עם פראונהופר", אמר פרופ' יאיר וייס, ראש בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית, "מהווה הצבעת אמון של גרמניה בישראל, שהיא מוקד חדשנות עולמי בתחום הסייבר ובמצוינות המדעית של האוניברסיטה העברית בתחום הסייבר".

היוזמה חדשה לשיתוף פעולה בתחום הגנת הסייבר היא שיתוף פעולה בין סטודנטים מצטיינים למדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית, לבין כישרונות מובילים בתחום הסייבר בגרמניה. היא מהווה המשך לפעילות של מרכז החדשנות הבינלאומי בתחום אבטחת המידע במרחב הקיברנטי (סייבר), שהוקם לפני כשנתיים באוניברסיטה העברית. הקמתו של המרכז נעשתה בשיתוף מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה וארגון פראונהופר.

הסטודנטים יעבדו במשותף על פרויקטים מתקדמים בתחום הגנת הסייבר, בתחומים כמו טכנולוגיות רשת, תשתיות אינטרנט ואבטחת תוכנה. הפרויקט, נמסר, צפוי להאיץ את הפיתוח של רעיונות טכנולוגיים חדשים בתחום אבטחת המידע באינטרנט, תוך חיבור צעירים יזמים וסטודנטים – עם חוקרים, יועצים ולקוחות פוטנציאליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים