צפון אמריקה: יותר מ-200 ערים מתמודדות על המטה החדש של אמזון

החברה קיבלה הצעות מפתות במיוחד מערים שרוצות שהמטה, HQ2, ימוקם אצלן, בהן הצעה משיקגו לתמריצים והטבות בשווי של יותר משני מיליארד דולר ● המטה עתיד ליצור בעיר שהוא ימוקם בה עד 50 אלף מקומות עבודה

אמזון מחפשת מקום למטה החדש שלה - וההצעות נערמות. אילוסטרציה: דניז נ., BigStock

238 ערים בארצות הברית ובקנדה הגישו הצעות לאמזון (Amazon), שמחפשת מיקום למטה השני שלה בצפון אמריקה, המכונה HQ2. כל המקומות המתחרים מעוניינים להפוך לסיאטל החדשה, שם ממוקם המטה של החברה, כולל כמה משכנותיה של עיר זו. אחת מהערים המתמודדות על מיקומו של המטה החדש היא שיקגו, שהציעה לאמזון חבילת תמריצים בשווי של יותר משני מיליארד דולר.

המרוץ החל כשחברת הענק הודיעה ב-7 בספטמבר על חיפוש אחר בית למטה החדש שלה. אמזון מתכננת להשקיע יותר מחמישה מיליארד דולר בהקמת המטה, שעתיד ליצור עד 50 אלף מקומות עבודה.

רשימת הדרישות שפרסמה החברה עבור היעד המבוקש כוללת, בין השאר, את הנתונים: עיר עם יותר ממיליון תושבים, סביבה ידידותית לעסקים, מקום עם יכולת למשוך כישרונות טכנולוגיים ו-"קהילות שחושבות בגדול וביצירתיות כאשר בוחנים מיקומים ואפשרויות נדל"ן".

אמזון מסרה שבכוונתה לשקול הצעות למיקום במרכזי ערים, אבל גם התעקשה שאינה נעולה על הרעיון לשכפל את הקמפוס שלה בסיאטל. החברה, שנוסדה על ידי ג'ף בזוס ב-1994 כחנות ספרים אונליין, הפכה מאז לקמעונית השלישית בגודלה בעולם והתרחבה גם לתחומים אחרים, בהם שירותי הענן שלה, AWS. אמזון קבעה את המטה המרכזי שלה בסיאטל, שבה שוכנים רוב המשרדים הנוכחיים שלה ב-33 בניינים, שמאכלסים כ-40 אלף עובדים.

החברה הציבה את היום (ג') כמועד האחרון להגשת ההצעות וקיבלה עד כה, כאמור, יותר מ-200 פניות מערים ומחוזות. לחלק מההצעות התלוו מחוות ייחודיות, כמו להצעה של קלגרי ממדינת אלברטה שבקנדה, שהעמידה שלט חוצות שהודיע כי העיר תילחם עבור ה-HQ2, או לזו של ניו-יורק, שצבעה בניינים בולטים בה ב-"כתום אמזון".

שיקגו: חבילת הטבות ותמריצים מרשימה

עיריית שיקגו ושלטונות אילינוי פנו אל הענקית במכתב שבו כתבה כי העיר מהווה "הזדמנות יוצאת דופן עבור אמזון" על מנת למקם את המטה החדש שלה. העיר והמדינה, במשותף, הציעו לענקית הקמעונות תמריצים בהיקף של יותר משני מיליארד דולר והוסיפו רמיזה שהן מוכנות אפילו להשקיע יותר, כך מסרו ביום א' גורמים שמכירים את הנושא.

במכתב למנהלי אמזון המקושרים למכרז הציגו ראש העיר, רם עמנואל, ומנהיגים בכירים אחרים מהאזור את חבילת ההטבות, שכוללת הטבות מס ממשלתיות, שלל הנחות בהוצאות תשתית ותמריצים אחרים. במכתב, שצוטט בשיקגו טריביון (Chicago Tribune), הציעו הפוליטיקאים להוציא רבע מיליארד דולר נוספים, שלא יגיעו ישירות לאמזון, אך יועברו להכשרת כוח עבודה שממנו היא תוכל לשכור עובדים לבחירתה.

כמו כן, כתבו הנבחרים שאם אמזון תבחר באילינוי ובשיקגו כפיינליסטיות ראויות למיקום ה-HQ2, עשויים להיות כרוכים בעסקה אפילו עוד כספים והקלות מס. "בסוף, כאשר תצמצמו את המרחב ותעסקו בשיחות ספציפיות יותר אתנו, אנחנו מוכנים לשקול במהירות תמריצים אחרים", צוין במכתב. "כולנו רוצים להבטיח שמובן היטב שלאילינוי ולאזור שיקגו יש גישה בונה לטכנולוגיה ולחדשנות".

אמזון עתידה לקבל החלטה על מיקומו של המטה החדש שלה במהלך השנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים