BDI: אלה הן חברות התוכנה המובילות בישראל

HPE ישראל, אמדוקס, פורמולה, מיקרוסופט, צ'ק פוינט ועוד חברות - איפה נמצאת כל אחת מהן ממוקמת בעולם התוכנה הישראלי? אלה הנתונים, על פי דו"ח BDI

ואיש השנה הוא... צילום אילוסטרציה: GearSTD, BigStock

דירוג החברות המובילות בישראל של BDI, שיצא באחרונה, מתייחס לענף ההיי-טק לא רק בקטגוריה של חברות האינטגרציה, אלא גם לאלה שפועלות בעולם התוכנה. דירוג זה כולל 33 חברות, רובן ציבוריות וחלקן מפעילות בישראל מרכזי פיתוח גדולים. מי בין החברות המדורגות?

במקום הראשון נמצאת אמדוקס, שמניותיה נסחרות במקביל בישראל ובארצות הברית. ב-2016 (כל הנתונים מתייחסים לשנה זו) דיווחה החברה על מחזור של 14.28 מיליארד שקלים. היא מעסיקה 25,561 אלף עובדים והמחזור לעובד בחברה זו עומד על 559 אלף שקלים.

אלי גלמן, נשיא ומנכ"ל אמדוקס. צילום: נתן דביר

אלי גלמן, נשיא ומנכ"ל אמדוקס. צילום: נתן דביר

במקום השני ממוקמת ענקית אבטחת המידע צ'ק פוינט (Check Point), עם מחזור הכנסות של 6.687 מיליארד שקלים, 4,281 עובדים ותפוקה של 1.562 מיליון שקלים מכל עובד.

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: יח"צ

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

את המקום השלישי תופסת פורמולה מערכות, שבשנה שעברה עמדו הכנסותיה על 4.257 מיליארד שקלים. החברה מעסיקה 13,572 עובדים והמחזור של כל אחד מהם עמד אשתקד על 314 אלף שקלים. יצוין כי פורמולה מערכות היא חברת אחזקות הנסחרת בתל אביב ובנאסדא"ק, נוסדה על ידי האחים דני וגדי גולדשטיין ושולטת בחברות מטריקס, מג'יק וסאפיינס, שמדורגות בנפרד בטבלה של BDI. מטריקס מוקמה ראשונה בקטגוריה של חברות האינטגרציה.

גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה מערכות. צילום: יח"צ

גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה מערכות. צילום: יח"צ

במקום הרביעי בדירוג חברות התוכנה נמצאת HP ישראל. עורכי הדו"ח מציינים שהנתונים מתייחסים רק ל-HPE. על פי המסמך, החברה גלגלה ב-2016 בישראל מחזור של 2.0739 מיליארד שקלים, היא מעסיקה 2,100 עובדים והמחזור לעובד אצלה עמד על 988 אלף שקלים.

אורי ברגמן, מנכ''ל HPE ישראל. צילום: סיון פרג'

אורי ברגמן, מנכ"ל HPE ישראל. צילום: סיון פרג'

את המקום החמישי תופסת חברה בשם פלוס 500 (Plus 500), שמספקת פתרונות בתחום זירות המסחר אונליין. היא בעלת רישיון מהרשות לניירות ערך החל מ-2008 והייתה הראשונה שהציעה מסחר במניות ללא עמלה. מחזור המכירות שלה, על פי הדו"ח, היה אשתקד 1.2593 מיליארד שקלים והיא מעסיקה 100 עובדים, שהתפוקה של כל אחד מהם הגיעה לסכום הגבוה של 12.593 מיליון שקלים.

החמישייה השנייה

מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, מחברות התוכנה הגדולות בעולם, משובצת בישראל במקום השישי. על פי הדו"ח, מחזור המכירות השנתי שלה עמד אשתקד על 1.3 מיליארד שקלים, עם מספר עובדים מוערך של 600 ומחזור של 2.167 מיליון שקלים לכל אחד מהם. בטבלה לא מצוין אם הנתונים כוללים את מרכז הפיתוח של החברה.

שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. צילום: רמי זרנגר

שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. צילום: רמי זרנגר

פריון נטוורק ניצבת במקום השביעי. החברה מתמחה בפיתוח כלים לפרסום אונליין ולמדיה הדיגיטלית, פתרונות אבטחה וכן מוניטיזציה. היא הוקמה ב-1999 על ידי בני הדודים ירון ועופר אדלר, תחילה תחת Incredimail, וב-2006 הונפקה בבורסה. כיום היא נסחרת גם בניו-יורק. המחזור שלה עמד ב-2016 על 1.2013 מיליארד שקלים, היא מעסיקה 535 עובדים והמחזור לעובד בה הוא 2.245 מיליון.

סיסקו (Cisco), שיש לה יחידה שעוסקת בטכנולוגיות וידיאו, ניצבת במקום השמיני והמחזור שלה, על פי הדו"ח, הוא 1.1 מיליארד שקלים, עם כ-1,500 עובדים ומחזור לעובד של 733 אלף שקלים.

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: טלי שגיא

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: טלי שגיא

חברת האבטחה והסייבר סייברארק (CyberArk) תופסת את המקום התשיעי, עם מחזור מכירות של 831.9 מיליוני שקלים ו-100 עובדים שכל אחד מהם מייצר לה מחזור של 1.011 מיליון שקלים.

אודי מוקדי, מנכ"ל סייברארק. צילום: יח"צ

אודי מוקדי, מנכ"ל סייברארק. צילום: יח"צ

סאפיינס (שבשליטת פורמולה) סוגרת את העשירייה הראשונה, עם מחזור של 830.3 מיליון שקלים, 1,928 עובדים ומחזור של 431 אלף שקלים לעובד.

רוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס. צילום: יוסי אלוני

רוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס. צילום: יוסי אלוני

את העשירייה השנייה פותחת סאפ (SAP) ישראל, ואחריה נמצאות, לפי הסדר, מג'יק, פאנדטק, רדוור ו-BMC. במקום ה-16 ניצבת Dell-EMC, ובהמשך נמצאות קליק סוופטוור, רנדום לוג'יק, NCR וקווליטסט. בסך הכול כולל הדירוג 33 חברות.

לדירוג המלא לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים