מיקרוסופט ונצ'רס מכריזה על תחרות גלובלית לסטארט-אפים מתחום הבינה המלאכותית

מובילות תחרות Innovate.AI בארץ - מיקרוסופט ונצ'רס בשותפות עם קרן ורטקס - יעניקו פרס של מיליון דולר לזוכה הישראלי ● סך הפרסים בתחרות הגלובלית יעמוד על יותר מ-3.5 מיליון דולר

הבינה המלאכותית קריטית למערכות בריאות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מיקרוסופט ונצ'רס (Microsoft Ventures) בשיתוף עם קרנות הון הסיכון ורטקס ישראל, מדרונה ונצ'ר גרופ ו-Notion קפיטל, הודיעו על פתיחת התחרות העולמית Innovate.AI, שמטרתה לחשוף סטארט-אפים חדשים הפועלים לקידום עתיד הבינה המלאכותית (AI). סך הפרסים שמיקרוסופט ונצ'רס ושותפותיה יעניקו עומד על 3.5 מיליון דולר במימון הון סיכון ו-2 מיליון דולר בקרדיט לשימוש ב-Azure.

ההרשמה לתחרות – המיועדת לחברות סטארט-אפ הרותמות את הבינה המלאכותית ליישומים, שירותים או פלטפורמות חכמות – תפתח היום (ג'). החברות מוזמנות להגיש מועמדות דרך אתר האינטרנט של מיקרוסופט ונצ'רס, בכדי להתחרות על ההזדמנות לזכות באחד מארבעה פרסים: מיליון דולר במימון הון סיכון ו-500 אלף דולר בקרדיט Azure אשר יוענקו לסטארט-אפ הזוכה בכל אחד מהאזורים: צפון אמריקה, אירופה וישראל. הפרס הרביעי יוענק לסטארט-אפ המשתמש בבינה מלאכותית לטובת האנושות – AI for Good. פרס זה מורכב מ-500 אלף דולר במימון מיקרוסופט ונצ'רס ו-500 אלף דולר בקרדיט Azure. הפרס בתחרות בישראל בסך מיליון דולר יוענק במשותף על ידי מיקרוסופט ונצ'רס וקרן ורטקס.

"במיקרוסופט, העתיד מושרש בקידום טכנולוגיות ה-AI" אמר מוני חסיד, מנכ"ל ומנהל דירקטור זרוע ההון סיכון של מיקרוסופט בישראל ואירופה. "אנחנו נלהבים להשיק את התחרות בשיתוף פעולה עם קבוצה חזקה של קרנות הון סיכון המכירות בחשיבות שימוש בטכנולוגיות הללו להגברת כושר ההמצאה והחדשנות האנושית בתחום ה-AI".

לסייע בפתרון חלק מהאתגרים הגדולים של החברה המודרנית

הנגשת הבינה המלאכותית והפיכתה לבעלת ערך לחברה האנושית בכל מקום בעולם היא אחד מעקרונות הליבה של מיקרוסופט. על ידי התמקדות בחברות העוסקות בפיתוח משמעותי בתחום ה-AI, מיקרוסופט ונצ'רס מסייעת לממש את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי של הבינה המלאכותית – למקסם את היעילות ולסייע בפתרון חלק מהאתגרים הגדולים ביותר של החברה המודרנית. שיתוף הפעולה עם חברות החולקות את אותה מחויבות הוא צעד גדול קדימה בהאצת החדשנות בתחום זה, הגורם לצמיחה בפיתוח ותכנון יישומים חכמים עתידיים.

עמנואל תימור, שותף מנהל בקרן ורטקס, מסר כי "לטכנולוגיית בינה מלאכותית יש את היכולת לשנות את חיינו בכל אספקט שרק ניתן לחשוב עליו. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט ונצ'רס, ורואים בתחרות הזדמנות אסטרטגית וייחודית ליזמים המפתחים יישומים ותשתיות מבוססי בינה מלאכותית לפרוץ את גבולות הדמיון האנושי ולזכות במימון ראשוני משמעותי."

הגשת המועמדות תתאפשר בין ה-10 באוקטובר ל-31 בדצמבר בשלושה אזורים: מדינות האיחוד האירופי, ישראל וצפון אמריקה (קנדה, מקסיקו וארה"ב) לסטארט-אפים שגייסו פחות מ-4 מיליון דולר במניות ו/או בחוב ערב הגשת הבקשה. החברות ידרשו להציג מוצר, שירות או פלטפורמה העושים שימוש בטכנולוגיות AI כפי שהוגדר במחקר מדעי רלוונטי.

עד עשרה מועמדים סופיים מכל אזור יציגו את הפתרון שלהם באופן בלתי אמצעי ויתמודדו על פרס אזורי בשווי מיליון דולר. הסטארט-אפים הזוכים עשויים ליהנות מהחשיפה שתיווצר בעקבות התחרות כמו גם מימון פוטנציאלי עתידי מקרנות הון סיכון באזורם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים