האם סימנטק תרכוש את RSA?

ענקית אבטחת המידע רוצה לשוב ולפעול בעולם ה-SIEM, ניהול אירועי אבטחת מידע ● סימנטק ניהלה שיחות על רכישה פוטנציאלית של RSA ושל Splunk

גרג קלארק, המנכ"ל החדש של פורסקאוט. צילום ארכיון: סימנטק

האם סימנטק (Symantec) תרכוש את RSA? לא ברור, אבל דיווחים על כך הופיעו בסוף השבוע בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית.

על פי אותם דיווחים, סימנטק, שבקופתה הר מזומנים במיליארדי דולרים, בחנה כמה רכישות פוטנציאליות – אחת מהן היא של RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC, כיום חלק מ-Dell-EMC.

מקור השם של RSA הוא בראשי התיבות של שמות מקימיה, רון ריבסט, עדי שמיר ולאונרד אדלמן, שעל שמם אף קרוי אלגוריתם ההצפנה האסימטרי RSA.

החברה נוסדה ב-1982. ב-2005 היא רכשה, תמורת 145 מיליון דולרים, את סאיוטה (Cyota) הישראלית, שהתמחתה באבטחת מידע ברשת ופתרונות למניעת התחזות לגופים כלכליים. נפתלי בנט, כיום שר החינוך, היה המנכ"ל ואחד מארבעת המייסדים שלה. ב-2006 RSA נרכשה על ידי EMC בעבור 2.1 מיליארד דולרים.

בשבוע שעבר דיווחה בלומברג (Bloomberg) כי סימנטק קיימה דיונים עם Splunk בדבר רכישה אפשרית שלה. Splunk פועלת בעולם ה-Big Data, ושווי השוק שלה עומד על 9.3 מיליארד דולרים. היא מספקת פתרונות תוכנה מתקדמים לאיסוף, קטלוג וניתוח נתונים מרובים בזמן אמת, מכלל מקורות המידע השונים בארגון, בין היתר באפליקציות, שרתים ומכשירים ניידים.

רוצה לחזור לעבר

החברה דורגה על ידי גרטנר (Gartner) בראש רביע הקסם לתחום פתרונות ה-SIEM (ר"ת Security Information and Event Management), ניהול אירועי אבטחת מידע. השיחות על רכישת Splunk נקטעו, כך דווח, כשסימנטק החלה לחקור את תזרים המזומנים שלה, לעומת שווי השוק שלה.

RSA מציעה מגוון רחב של פתרונות אבטחה, כולל מוצרים ושירותים בתחום ניהול זהויות וניהול הגישה, וכן SEIM עם יכולות לניטור וזיהוי איומים ובניית תגובה כנגדם.

שתי החברות שהוזכרו כמועמדות לרכישה בולטות בעולם ה-SEIM. סימנטק פעלה בתחום בעבר, ומאז 2013  חדלה מלהציע פתרונות לתחום. אנליסטים ציינו כי השיחות על הרכישות הפוטנציאליות שלה, מעידות על רצונה לחזור ולפעול בתחום זה בתוך עולם אבטחת המידע. שתי החברות סירבו להגיב על הפרסום.

חברות אחרות הפועלות בתחום ה-SIEM או בניתוח האבטחה הן: LogRhythm ,Exabeam ,SumoLogic, וכן HPE ויבמ (IBM). Cybereason הישראלית ומק'אפי (McAfee) מציעות אף הן פתרונות SIEM.

בחודש שעבר אמר גרג קלארק, מנכ"ל סימנטק, כי החברה פתוחה לרכישה גדולה נוספת, לאחר תקופה של תשלום חובות והוכחה לוול סטריט, שהיא הצליחה לעמוד ביעדי הצמיחה שלה.

"יש דברים שיכולים לשנות לחלוטין את הכל בתעשייה – אם הם הגיוניים וטובים למצב הפיננסי שלנו", אמר קלארק. "בשלב מסוים בעתיד משהו כזה יכול לסייע לנו". כך, אמר קלארק, " Splunk היא יעד רכישה אטרקטיבי עבור קונה אסטרטגי", אולם הוא לא אמר אם הרכישה עשויה להיות מתאימה לסימנטק.

רכישות במיליארדים

בשנה האחרונה, סימנטק מיקדה את עצמה באופן בלעדי לתחום הגנת הסייבר. לפני שנתיים, באוגוסט 2015, סימנטק מכרה את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס (Veritas), לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית קרלייל (Carlyle Group). סכום העסקה היה גבוה – שמונה מיליארד דולר במזומן – ולמרות זאת, מדובר בהפסד עבור ענקית אבטחת המידע, שכן היא קנתה את וריטאס ב-2005 תמורת 13.5 מיליארד.

ביוני 2016 סימנטק רכשה את בלו קואט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן. במסגרת העסקה, מנכ"ל בלו קואט, קלארק, הפך למנכ"ל סימנטק. בלו קואט מתמחה בהגנה על שערי הגישה לאינטרנט של ארגונים מפני מתקפות סייבר. השירות שלה משלים את היצע המוצרים שמציעה סימנטק בעיקר לחברות ולארגונים גדולים.

כמה חודשים לאחר מכן, בנובמבר האחרון, סימנטק רכשה חברה נוספת: LifeLock, תמורת 2.3 מיליארד דולרים. LifeLock מציעה ניטור ומניעה פרואקטיבים של הונאות, ניתוח צופה פני עתיד (Analytics) וניבוי של הונאות פוטנציאליות, הגנה מפני גניבה ושירותי שיקום ("ריפוי"). החברה מוסיפה מדי יום יותר מ-50 מיליון רכיבי זיהוי – המגיעים ממידע לא מובנה, ממגוון של מקורות – לרבות אפליקציות אשראי, אתרים בשוק השחור ועוד.

ביולי השנה ערכה ענקית האבטחה שתי רכישות, שתיהן מישראל. בשבוע הראשון של יולי, סימנטק רכשה את חברת הסייבר הישראלית פיירגלאס (FireGlass) בסכום שלא נמסר, אולם מוערך ברבע מיליארד דולר. פיירגלאס מציעה פתרון הגנה ל-Web, מסמכים, מייל ואפליקציות. הפתרון שלה מאפשר גלישה מאובטחת בחברות וארגונים תוך בידוד מלא בין הרשת הארגונית לרשת האינטרנט (Air-Gap), ללא צורך בשרתי טרמינל.

שבוע לאחר מכן שוק הסייבר הישראלי המשיך לרתוח, כאשר סימנטק הודיעה שתרכוש את Skycure הישראלית, תמורת יותר מרבע מיליארד דולר. הנרכשת הישראלית עוסקת בזיהוי, איתור, ניבוי ומניעה של מתקפות על מכשירי סלולר – על בסיס שימוש ביכולות בינה מלאכותית. כך היא מספקת למשתמשים הניידים גישה מאובטחת למערכות ה-IT והאפליקציות הארגוניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים