כפיר בירנבוים מונה למנכ"ל סימנטק ישראל

בירנבוים מגיע לסימנטק מגיגהמון, שם שימש כמנהל מכירות בכיר לישראל, טורקיה, יוון, רוסיה ומדינות חבר העמים ● בחודשים האחרונים פעל הסניף הישראלי בלי מנכ"ל, לאחר שאבי זריהן עזב את תפקידו

כפיר בירנבוים, מנכ"ל סימנטק ישראל. צילום: יניב פאר

כפיר בירנבוים מונה לתפקיד מנכ"ל סימנטק (Symantec) ישראל – כך נודע לאנשים ומחשבים. הוא ייכנס לתפקיד ב-1 בחודש הבא. בירנבוים מחליף את אבי זריהן, שמונה ב-2015 ועזב את הסניף הישראלי של ענקית אבטחת המידע השנה. בחודשים האחרונים פעל הסניף בלי מנכ"ל.

בתפקידו האחרון עבד בירנבוים בגיגמון (Gigamon), כמנהל מכירות בכיר לישראל, טורקיה, יוון, רוסיה ומדינות חבר העמים. לפני כן שימש כמנהל מכירות ב-3Com ולאחר שזו נרכשה על ידי HP, הצטרף לחטיבת הנטוורקינג של HP ישראל כמומחה מכירות (Sales Specialist).

בעשור הקודם שימש בירנבוים כמנהל מכירות לאזור EMEA ב-Waterfall Security Solutions, המפתחת מוצרי אבטחת מידע להגנה על תשתיות רשת. קודם לכן הוא עבד כמנהל מכירות בחברות טלדור ונטקום. לבירנבוים תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק וניהול משאבי אנוש מבית הספר לעסקים של המכללה למינהל.

לא התקבלה תגובתו של בירנבוים לפרסום.

לא קלה היא, לא קלה דרכנו

השנים האחרונות לא האירו פנים לענקית אבטחת המידע. ב-2005 היא הרחיבה את עסקי האבטחה שלה, נכנסה לעולם הגיבוי וקנתה את וריטאס (Veritas) תמורת 13.5 מיליארד. אלא שהרכישה לא צלחה, היוותה זעזוע ארגוני ובסופו של דבר, ב-2015, סימנטק מכרה את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית קרלייל (Carlyle Group) בסכום גבוה – שמונה מיליארד דולר במזומן. למרות זאת, מדובר היה בהפסד של מיליארדים עבור ענקית אבטחת המידע.

הטלטלות הביאו לפיטורי שלושה מנכ"לים בתוך שנים ספורות: ביולי 2012 הודח המנכ"ל, אנריקה סאלם, מתפקידו. במקומו מונה לתפקיד היו"ר, סטיב בנט, שזכה לגורל דומה לזה של סאלם. במרץ 2014, פחות משנתיים לאחר שמונה לתפקיד, הנהלת החברה החליטה להדיח את בנט מאחר שהוא הפגין חוסר יכולת להוביל את יצרנית תוכנות האבטחה הגדולה בעולם עם המגמה של המעבר למכשירים ניידים, ומאחר שהשינוי הארגוני שביצע בסימנטק נכשל. בתקופת בנט המשיכה הצניחה במכירות תוכנות האנטי-וירוס למחשבים אישיים, שבחלקה הגדול הוסברה בשל הירידה המתמדת במכירת מחשבים אלה. במאי 2016 הודח מייק בראון, מנכ"ל ונשיא החברה, בשל אי עמידה ביעדי המכירות.

מכירות ורווחי סימנטק היו בירידה בשנים האחרונות – וזאת בהיפוך המגמה של הגידול בשוק הגנת הסייבר, והגידול במכירות וברווחים בו.

גבירותיי ורבותיי, מהפך

בשנה האחרונה חל מהפך חיובי בחברה. סימנטק מיקדה את עצמה באופן בלעדי לתחום הגנת הסייבר. ביוני 2016 היא רכשה את בלו קואט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן. במסגרת העסקה, מנכ"ל בלו קואט, גרג קלארק, הפך למנכ"ל סימנטק. החברה הנרכשת מתמחה בהגנה על שערי הגישה לאינטרנט של ארגונים מפני מתקפות סייבר. השירות שלה משלים את היצע המוצרים שמציעה סימנטק, בעיקר לחברות ולארגונים גדולים.

כמה חודשים לאחר מכן, בנובמבר האחרון, סימנטק רכשה את LifeLock תמורת 2.3 מיליארד דולר. LifeLock מציעה ניטור ומניעה פרו-אקטיביים של הונאות, ניתוח צופה פני עתיד (Analytics), ניבוי של הונאות פוטנציאליות, הגנה מפני גניבה ושירותי שיקום ("ריפוי").

ביולי השנה ערכה ענקית האבטחה שתי רכישות – שתיהן מישראל. האחת היא של פיירגלאס (FireGlass) – רכישה אותה ביצעה בכרבע מיליארד דולר. פיירגלאס מציעה פתרון הגנה ל-ווב, מסמכים, מייל ואפליקציות, שמאפשר גלישה מאובטחת בחברות ובארגונים, תוך בידוד מלא בין הרשת הארגונית לרשת האינטרנט (Air-Gap), ללא צורך בשרתי טרמינל.

לאחר מכן סימנטק קנתה את Skycure הישראלית תמורת יותר מרבע מיליארד דולר. החברה הנרכשת עוסקת בזיהוי, איתור, ניבוי ומניעה של מתקפות על מכשירי סלולר – על בסיס שימוש ביכולות בינה מלאכותית. כך היא מספקת למשתמשים הניידים גישה מאובטחת למערכות ה-IT ולאפליקציות הארגוניות.

מאז שהפך למנכ"ל לפני כשנה, קלארק בילה את רוב זמנו בשילוב של קווי עסקים חדשים וארגון מחדש של כוח המכירות. "אנחנו שמחים עם ההיצע שיש לנו עכשיו", אמר. "הרבעונים הבאים ייבחנו על הביצוע". עד כה, המשקיעים אישרו את האסטרטגיה של סימנטק. מניות החברה עלו ב-45% מאז שקלארק החל לשמש כמנכ"ל ושווי השוק של החברה עומד כיום על 18.3 מיליארד דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עידן

    כפיר תותח על, איש של אנשים. בהצלחה

אירועים קרובים