אחרי 20 שנה: יורם יעקבי, מנהל המו"פ של מיקרוסופט ישראל – פורש

יעקבי מנהל את המרכז ב-6.5 השנים האחרונות ויישאר בתפקיד עד סוף השנה ● הוא כתב לעובדים כי "ההחלטה לעזוב אינה קלה אף פעם, אבל עכשיו הוא זמן טוב יותר מכל זמן אחר"

יורם יעקבי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל. צילום: פלי הנמר

אחרי קריירה ארוכה, בת שני עשורים, במיקרוסופט (Microsoft), מהן 6.5 שנים כמנכ"ל מרכז המו"פ של החברה בישראל, הודיע הבוקר (ה') יורם יעקבי על פרישתו. הוא צפוי להישאר בתפקידו עד סוף השנה ולהיות שותף בתהליך מציאת המנכ"ל החדש.

במכתב ששלח לעובדי החברה כתב יעקבי כי "החלטתי לעבור הלאה ולחפש אתגרים חדשים. היום האחרון שלי בתפקיד יהיה 31 בדצמבר 2017".

"ההחלטה לעזוב אינה קלה אף פעם, אבל עכשיו הוא זמן טוב יותר מכל זמן אחר", הוסיף. "מרכז המו"פ בישראל פועל היטב, מה שעושה את ההחלטה לעזוב לקלה יותר. אין שאלה לגבי הקרדיט שיש לנו במיקרוסופט העולמית. גדלנו ליותר מ-1,000 מהנדסים. אנחנו האב של אבטחת סייבר עבור מיקרוסופט, ומשלחים מכאן את מרבית מוצרי אבטחת הסייבר של החברה. אנחנו בונים מערכות PowerBI ,Excel Online והפקת תובנות מיישומים, ויש לנו תפקיד משמעותי בקורטנה (Cortana) ובחנות של מיקרוסופט".

בנוסף, ציין יעקבי, "ביצענו שבע רכישות וחמש השקעות בשלוש השנים האחרונות ויש לנו יותר ויותר קרדיט ברדמונד. בנוסף, אנחנו מובילים את תוכנית האקסלרטור והסטארט-אפים הגלובלית של מיקרוסופט".

הוא הוסיף כי "ניתן לומר בבירור שהעובדים, על הזמן, התשוקה והמחויבות שלהם למיקרוסופט ולמוצרים שלה, שיחקו תפקיד מרכזי בהבאת המרכז להצלחה ולהשפעה שלו על החברה ועל הלקוחות".

"באופן מיידי", כתב יעקבי, "נתחיל את התהליך למציאת המנכ"ל החדש של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל. אני כאן ומחויב לחלוטין להצלחה של המרכז".

עוד הוא ציין כי המרכז הוא "מקום נהדר לעבוד בו. רוב הקריירה שלי אני במיקרוסופט, וזו במרחק רב החברה הטובה ביותר לעבוד בה. החברה מחויבת לחלוטין למצוא למרכז המו"פ בישראל מנכ"ל שיוביל את המשך המומנטום וייקח אותו קדימה. אני מעורב אישית בתהליך".

ברזומה של יעקבי: אלביט, אינטל, אמדוקס – ומיקרוסופט

יעקבי, בן 60, הוא בעל ניסיון עשיר בעולם ההיי-טק. הוא החל את הקריירה שלו ב-1983 באלביט, שם עסק בתכנות מערכת תקשורת למטוסי חיל האוויר. שנה לאחר מכן הצטרף יעקבי לאינטל (Intel) בארצות הברית, שם עסק בתפקידי הנדסה, ייעוץ והדרכה, והוביל פיתוח של מערכות יוניקס (Unix) ו-X-Windows.

יצוין כי יעקבי עבד במיקרוסופט פעמיים במהלך הקריירה שלו: בפעם הראשונה, החל מ-1993, הוא עסק בפיתוח תוכנה וניהול פיתוח תוכנה, עד 2004. ארבע שנים לאחר מכן הוא חזר לענקית מרדמונד, שם כיהן במשך שלוש שנים כמנהל הטכנולוגיות הראשי של מרכז המו"פ בישראל ואחר כך, כאמור, כמנכ"ל המרכז. בין 2004 ל-2008 שימש יעקבי כראש ארגון פיתוח המוצרים ולאחר מכן מנהל התפעול של קבוצת המוצרים – שניהם באמדוקס.

בראשותו של יעקבי, עוסק מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל בחינוך הדור הבא של ההיי-טק ובשילוב המגזר הערבי. בשנה שעברה השיקה החברה אתר של המרכז בנצרת, שהצטרף לאתרים בחיפה ובהרצליה. יעקבי אמר בכנס של אנשים ומחשבים ועמותת צופן שנערך ב-2015 בעיר כי "החשיבות של קליטת עובדים ערבים בתעשיית ההיי-טק ברורה. התעשייה נמצאת במצוקה קשה של כוח אדם וקליטתם תיתן מענה לכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים