אמדוקס רוכשת את הקרקע ברעננה שיועדה לבניית מטה טבע

השלמת העסקה כפופה למילוי תנאי הסגירה המקובלים וכן בכפוף לוויתור צד שלישי על הזכויות בנוגע לקרקע זו

שינוי מקום - שינוי אווירה. צילום: Gajus/BigStock

אמדוקס הודיעה לבורסת נאסד"ק כי חתמה על הסכם לפיו תרכוש שטח מסחרי במיקום מרכזי ברעננה. השלמת העסקה כפופה למילוי תנאי הסגירה המקובלים וכן בכפוף לוויתור צד שלישי על הזכויות בנוגע לקרקע זו.

הקרקע שייכת לטבע שהתכוונה לבנות שם את מטה החברה ונרכשה על ידה לפני כשנתיים. גודל המגרש כ-45 דונם. בהודעה של אמדוקס לא נמסר את סכום העסקה, אולם לדעת מומחי נדל"ן מדובר בסכום של כ-200 מיליון שקלים.

טבע ככל הנראה רוצה לממש נכסים כדי לשלם חלק מחובה העצום שמעורך ביותר מ-40 מיליארד דולר. טבע התכוונה לבנות במקום את מטה החברה בהשקעה של 1.2 מיליארד שקלים, אך במצבה הפיננסי הקשה זה לא היה צעד חכם.

בתכנון, התכוונה אמדוקס לעזוב את רעננה ואף החלה לחפש שטחים חלופיים. מצד העירייה נרשמו מאמצים רבים למנוע את עזיבתה – דבר שהיה מנחית מכה קשה על כל מתחם ההיי-טק בכניסה הדרומית לעיר. אמדוקס היתה בין החברות הראשונות שעברו לרעננה ואחריה הגיעו חברות היי-טק רבות.

יש לציין כי מיקרוסופט (Microsoft), אשר לה המבנה הגדול ביותר באותו מתחם, צפויה לעזוב את המקום בעוד כשנתיים, מיד לאחר שתסתיים בניית המתחם החדש של הענקית בהרצליה, אליו יעברו כל העובדים שמפוזרים כיום בכמה מבנים בהרצליה וברעננה

בהודעה שהוציאה טבע, נמסר כי "טבע מאשרת כי החליטה למכור את הקרקע ברעננה שבבעלותה. טבע שוקדת על מציאת פתרון מיטבי להקמת המטה הגלובלי של החברה בפתח תקווה, אשר יביא לייעול עבודתו ולחיסכון בעלויות הקמתו. טבע מחויבת ליצירת סביבת עבודה נוחה ומתקדמת העולה בקנה אחד עם התרבות הארגונית והערכים המנחים אותה".

הקרקע שתירכש תשמש לאמדוקס להקמת קמפוס חדש שיספק סביבת עבודה מתקדמת ומיטבית הממלאת את צרכיה של אמדוקס ישראל ועובדיה ותומכת בצמיחתה העתידית של החברה. אמדוקס בוחנת כעת חלופות שונות לפיתוח ובנייה של הקמפוס החדש, לרבות מבנה של בעלות או שכירות לטווח ארוך.

כך או כך, עד שאמדוקס תעבור למבנה החדש שיוקם, יחלפו שנים רבות . משרדי החברה שוכנים במבנה בבעלות ריט 1. אמדוקס האריכה באחרונה את הסכם השכירות שלה במבנה הנוכחי. עם זאת, ההסכם כלל אפשרות ליציאה מוקדמת בהתרעה של חמש שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים