"הפיתוח בקוד פתוח בישראל – עדיין לא ברמה מספקת"

"אנחנו רוצים לקדם את התחום הזה, בפרט בעברית ובערבית, כי גם שם אין התקדמות מספקת", אמר ד''ר אנדרי ברויסמן, מנהל מדעי לתחום מדע יישומי והנדסה במשרד המדע והטכנולוגיה

ד''ר אנדריי ברויסמן, מנהל מדעי לתחום מדע יישומי והנדסה במשרד המדע והטכנולוגיה. צילום: נתנאל קרייף

"הפיתוח בקוד פתוח בישראל עדיין לא נמצא ברמה של פיתוח תוכנה קניינית – ואנחנו רוצים לקדם תחום זה", כך אמר ד"ר אנדריי ברויסמן, מנהל מדעי לתחום מדע יישומי והנדסה במשרד המדע והטכנולוגיה.

ד"ר ברויסמן דיבר בפתח Press for Word – כנס הוורדפרס והדיגיטל השנתי. הכנס נערך היום (ד') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בשיתוף ובהפקת אנשים ומחשבים, ובהשתתפות מאות מקצוענים בתחומי הפיתוח, העיצוב, הקמת האתרים וניהול התוכן.

"החזון שלנו", אמר ד"ר ברויסמן, "הוא לקדם את המדע והטכנולוגיה במדינת ישראל, בין השאר על ידי יצירת שיתופי פעולה ובניית קשרים עם מדינות אחרות". לדבריו, משרד המדע והטכנולוגיה אמון על ההשקעה במחקר מדעי במדינת ישראל בתחומי עדיפות לאומית ומהווה חוליה מקשרת בין מחקר אקדמי ופיתוח תעשייתי. בנוסף, ציין, המשרד פועל ליצירת קשרי חוץ ושיתופי פעולה בין לאומיים, על מנת לקדם את המחקר בישראל.

התמיכה נעשית בכמה ערוצים: המדע הבסיסי נתמך על ידי הקרנות, הסטארט-אפים נתמכים על ידי רשות החדשנות במשרד הכלכלה, "ומשרד המדע מהווה גשר בין מדע בסיסי, מחקר וחברות ההזנק. אנחנו מממנים מחקרים שכבר אינם בגדר מדע בסיסי, אבל הם עדיין לא בחברה", ציין.

לדברי ד"ר ברויסמן, "משרד המדע מעוניין בקוד פתוח. הפיתוח שלו בישראל עדיין לא נמצא בהיקף מספיק, וזה מה שאנחנו רוצים לקדם, בפרט בעברית ובערבית, כי גם שם אין התקדמות מספקת". הוא אמר כי "משרד המדע תומך, בין השאר, במחקרים בין תחומיים. מדעי מחשב, למשל, יכולים להתחבר לרפואה, ביולוגיה – ושם כל תחום קוד פתוח יכול להיכנס".

"התמיכה היא בגובה של עד 2.5 מיליון שקלים, למשך שלוש שנים", ציין ד"ר ברויסמן. "בנוסף, יש לנו מלגות לדוקטורנטים ולפוסט דוקטורנטים ואנחנו מממנים כנסים בינלאומיים ומקומיים, דוגמת זה הנערך היום".

הוא סיכם באמרו כי "ניתן להגיש הצעת מחקר בכל תחום. התקציב שלנו גדל בכל שנה ואנחנו מקדמים את תחומי מדעי המחשב, ה-Big Data, הנדסת התוכנה ומערכות המידע. אנחנו חותמים על הסכמים עם מדינות שונות בתחומי התוכנה, הסייבר וה-Big Data, וכן תומכים במחקרים ובשיתופי פעולה בארץ ובחו"ל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים