תהיו בהיכון: בקרוב תוכלו להזמין בגדים במהלך שידור חי בפייסבוק

כך תיאר עומר גל, מנהל תחום המסחר האלקטרוני בפייסבוק ישראל, את הכיוון אליו צועד המסחר האלקטרוני בתחום האופנה

עומר גל, מנהל תחום המסחר האלקטרוני בפייסבוק. צילום: ניב קנטור

"Instegram Stories הם היום המקור הגדול ביותר בתחום האופנה, בשילוב Facebook live ו-AI Messenger Bots יוכלו מותגי אופנה לאפשר ללקוחות להזמין בגד מיד לאחר שנראה בשידור חי בתצוגת אופנה", כך מתאר עומר גל, מנהל תחום המסחר האלקטרוני בפייסבוק (Facebook) ישראל, את הכיוון אליו צועד המסחר האלקטרוני בתחום האופנה.

גל דיבר במסגרת כנס FashTech Stage, שהתקיים באחרונה בייזום ובהפקת אנשים ומחשבים, והוא הראשון מסוגו בישראל המשלב בין טכנולוגיה ואופנה. הכנס נערך במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, בהשתתפות כ-800 איש. את הכנס הנחתה שי-לי שינדלר, מעצבת אופנה ומנחת טלוויזיה".

לדבריו, "שלא כמו בעידן המגזינים – כל אחת יכולה להיות אייקון אופנה בפייסבוק. בשבוע האופנה בפברואר בניו יורק, עשו אנשי החברה של טומי הילפיגר שימוש בדיגיטל ובמיוחד במובייל. הם הציגו את הקולקציה החדשה בפייסבוק ותקשרו עם לקוחותיהם באמצעות ה-Messenger".

"צרכני האופנה בודקים את האינסטגרם (Instegram) פעם בשעה. כולנו רוצים לקבל עצה – יש 52 אלף קבוצות אופנה בפייסבוק בכל מדינה באירופה. 45% עוקבים אחרי אנשי אופנה כדי להחליט מה לקנות. אנשים מדברים על יופי ואופנה כל הזמן. אנחנו צריכים להיות שם כל הזמן ולא רק באירוע ספציפי כמו שבוע האופנה בניו יורק".

כשמדברים על אופנה, הסביר גל, "רוצים ליצור קשרים משמעותיים עם הלקוחות. אנשים מקבלים השראה מפייסבוק או אינטסגרם, ואחר כך מתייעצים ולבסוף רוכשים. ב-50 השנים האחרונות השתמשנו במגזינים, והסלבריטאים היו צריכים להופיע על שער מגזין כדי להודיע משהו חשוב. היום, אם אני ביונסה ורוצה להודיע שאני בהיריון – אני מודיעה על זה בזמן אמת בפייסבוק".

השקעות מניו יורק

"הסטארט-אפים בתחום האופנה צריכים כסף חכם, כדי שיעזור להם לפתח את העסק", כך אמר מייקל רידבארד, מייסד Fashion Tech Consortium בניו יורק ומרצה ב-Fashion Institute בניו יורק.

מייקל רידבארד, מייסד Fashion Tech Consortium בניו יורק ומרצה ב-Fashion Institute בניו יורק. צילום: ניב קנטור

מייקל רידבארד, מייסד Fashion Tech Consortium בניו יורק ומרצה ב-Fashion Institute בניו יורק. צילום: ניב קנטור

"Fashion Tech Consortium הוא מאיץ שתפקידו לשמש זרז לחברות טכנולוגיה ולאקו-סיסטם של ענף האופנה כדי ששני הצדדים ישתפו פעולה וייצרו חוויית משתמש בעלת משמעות. מדובר בשותפות בינלאומית של חברות אופנה, טכנולוגיה ומסחר קמעונאי. אנחנו מפגישים יזמים עם אנשי מסחר ועוזרים להביא חדשנות לשוק בעידן שבו חנויות נסגרות".

לדברי רידבארד, "ענף הקמעונאות בכללו ובפרט ענף האופנה נאבקים כיום משום שהם לא מספקים חוויית משתמש שלמה, משתפת וחווייתית, הדומה לזו שאנחנו מקבלים בקניות ברשת".

"מידע ספציפי על הלקוח, מגמות ותכונות נוספות נדרשות כדי לספק חוויה טובה יותר בתוך החנויות, אך כל הדברים הללו לא נאספים ולא נעשה בהם שימוש. בנוסף, היצרנים נדרשים להיות הרבה יותר יעילים ולהטמיע פתרונות חדשים שיכווצו את שרשרת האספקה ויאפשרו מסירה מהירה יותר של יותר מוצרים נחשקים".

כדי שסטארט-אפים בתחום האופנה יצליחו, הסביר רידבארד, "נדרש קודם כל רעיון, לאחר מכן כמובן צוות שיוציא אותו לפועל. הגורם השלישי הוא מודל עסקי, והרביעי – מימון וקידום העסק. ואולם מעל הכל יש גם עניין של תזמון של הוצאת המוצר – מוקדם מדי לא טוב, וגם מאוחר מדי כבר לא טוב. כדי לדעת מה התזמון הנכון לכל רעיון, אנחנו צריכים את עזרת הסטארט-אפים, ולשם כך הגענו לאומת הסטארט-אפים".

ריבדבארד נתן עצות ליזמים: "הגן על הקניין הרוחני שלך – אף אחד לא ידבר איתך אם לא תעשה זאת. כמהנדסים אתם חושבים שאתם יודעים מה הלקוח רוצה. אם תעבדו ביחד, תצליחו. אל תנסו להכריח אותם לעצב את המוצר כפי שאתם חושבים שהוא צריך להיות. אחד השירותים של הקונסורציום הוא עריכת קבוצות מיקוד בשלב מוקדם עם לקוחות פוטנציאליים".

"החברות הללו צריכות טכנולוגיות חדשות. הן צריכות את זה כדי לבלום את סגירת החנויות. אם יש לכם סטארט-אפים בתחום טכנולוגיות האופנה – אנחנו יכולים להיות המשרד הקדמי שלכם בניו יורק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים