בנק הפועלים ממחשב את תהליך הערבויות על תשתית בלוקצ'יין של מיקרוסופט

"קיימת הסכמה כללית כי לבלוקצ'יין נועד תפקיד חשוב ביותר ב-'כלכלה החכמה' ובמערכות הפיננסיות של העתיד", אמר אבי כוכבא, משנה למנכ"ל בנק הפועלים וממונה על חטיבת החדשנות ● "הטכנולוגיה יוצרת 'חוזה דיגיטלי' חכם ומאובטח בין כל הגורמים העסקיים המעורבים בתהליך"

אבי כוכבא, מנכ"ל שותפות הייב 2040 של קבוצת אבנון. צילום: ניב קנטור

כל אחד מאיתנו שנזקק לערבות של הבנק לכל צורך שהוא, יודע שזה אחד התהליכים היותר מורכבים בעבודה מול המערכות הפיננסיות. בנק הפועלים, החליט לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, לפני כל הבנקים האחרים.

הבנק הודיע כי יאפשר לראשונה שימוש של בנק בישראל בפלטפורמת בלוקצ'יין, שמבוססת על מערכת שפותחה במיקרוסופט (Microsoft).

מדובר במהפכה של ממש בכל מה שקשור לחוויית השירות של כל מי שנזקק לערבות בנקאית. התהליך כולו יהיה מבוסס על הענן של מיקרוסופט Azure ויאפשר לאנשי בנק הפועלים גישה לכל המערכות שעליו מבוססת מערכת הבלוקצ'יין.

אבי כוכבא, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת החדשנות, שהוביל את התהליך, אומר בשיחה עם אנשים ומחשבים כי "אנו עושים טרנספורמציה דיגיטלית במסגרתה אנחנו מטפלים בתהליך בקשת הערבות, בדיקת הזכאות, והליך מתן הערבות. אנו עושים זאת על ידי הטמעת טכנולוגיית הבלוקצ'יין".

"עד היום הלקוח קיבל נייר שמאשר לו את הערבות, ועליו לשמור עליו מכל משמר. בתהליך החדש המבוסס בלוקצ"יין, הלקוח יקבל חוזה דיגיטלי, שיהיה מחובר למערכות שתהיינה שקופות לו ולמי שנותן את הערבות, ושם יוכלו לעקוב ולראות את כל ההתנהלות", אומר כוכבא.

לדבריו, הרעיון החל בשיתוף פעולה שקיים בין מעבדות מיקרוסופט לבנק הפועלים. "הם פיתחו את המערכת ולאחר שעשינו מספר בדיקות היתכנות החלטנו לאמץ את הפלטפורמה הזו. השלב הבא היה לקבל החלטה על אילו יישומים ניתן יהיה לבצע את הפלטפורמה הזו".

"לאחר סריקות שעשינו והתייעצות עם המחלקה העסקית, הגענו למסקנה שכדאי להתחיל עם נושא הערבויות, שכיום הוא ידני, עתיר ניירת ודי מסורבל מבחינת הלקוח ומי שמקבל את הערבות".

"לטכנולוגיית הבלוקצ'יין נועד תפקיד חשוב ביותר ב-'כלכלה החכמה'"

בעולם הטכנולוגי, אומר כוכבא, "קיימת הסכמה כללית כי לטכנולוגיית הבלוקצ'יין נועד תפקיד חשוב ביותר ב-'כלכלה החכמה' ובמערכות הפיננסיות של העתיד. טכנולוגית הבלוקצ'יין יוצרת למעשה 'חוזה דיגיטלי' חכם ומאובטח בין כל הגורמים העסקיים המעורבים בתהליך".

כוכבא אמר כי כרגע מתנהל תהליך בדיקה מול שתי רשויות מקומיות בישראל, שיאפשרו לקבלנים שניגשים למכרזי הרשות להגיש את הערבות על בסיס הבלוקצ'יין.

"אנחנו שמחים על הבחירה של מיקרוסופט העולמית בחטיבת החדשנות של הבנק לצאת בשותפות אסטרטגית להשקת פלטפורמה משותפת, מהראשונות בעולם, לשימוש בטכנולוגית בלוקצ'יין בתחום הפיננסיים", אמר כוכבא.

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, אמר כי "השימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין מהווה מהפכה בכל הקשור לניהול כספים ונכסים דרך האינטרנט, וצפוי למלא תפקיד מרכזי בכלכלה החכמה של העשורים הבאים".

לדברי מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, שלי לנצמן, "בנק הפועלים נבחר להשתתף בתוכנית יוקרתית של מיקרוסופט המאפשרת לבנק גישה למשאבים ולטכנולוגיות החדשניות ביותר שלנו. מיקרוסופט ישראל מעמידה לרשות הבנק ארכיטקטי ענן, מעבדות וגישה למרכז הפיתוח".

"זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל בסקטור הבנקאי שיאפשר לבצע מהפיכה דיגיטלית, להנגיש שירותים מתקדמים ולחבר בין טכנולוגיה לצרכים עסקיים", אמרה לנצמן. "היתרון המרכזי בבניה והרצה של אפליקציות מבוססות בלוקצ'יין הוא באפשרות להשתמש בכלל השירותים המוצעים בענן ולשלב אותם בפתרונות כמו Big Data, בינה עסקית, יכולות חיזוי, סביבות פיתוח ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סיסמאי

    סיסמאות ריקות מתוכן בסוף זה קוד תוכנה, שבבנק הפועלים לוקח שורה ליום לכתוב העיקר שכתוב בכתבה של חצי עמוד, ארבע פעמים משנה למנכ״ל וראש קרח לחדשנות

אירועים קרובים