הוגש כתב אישום נגד ההאקר שניסה לסחוט את בנק יהב

הפרקליטות מאשימה את ליאור שרעבי בכך שניסה לסחוט את הבנק ואת אקטיב טרייל, ולגרום להם לשלם לו סכום כסף ניכר בביטקוין

פרויקט דגל במערכת הבנקאית בישראל. בנק יהב

פרקליטות המדינה הגישה היום (ג') כתב אישום נגד ליאור שרעבי, תושב פרדס חנה בן 32, בפרשת ניסיון הסחיטה של בנק יהב. שרעבי מואשם בעבירות של סחיטה באיומים המביאה לידי מעשה, סחיטה באיומים, ומספר עבירות של פגיעה בפרטיות וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת. כתב האישום כולל שלושה אישומים ומפרט מסכת ארוכה ושיטתית של חדירה לחומר מחשב והעתקת מאגרי מידע המכילים מידע פרטי ורגיש על אודות מיליוני אנשים.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איתי גוהר ממחלקת הסייבר, נכתב כי שרעבי, עובד לשעבר של אקטיב טרייל (Active Trail), המספקת שירותי דיוור ישיר לאלפי לקוחות, נהג לחדור למערכות הממוחשבות של החברה ללא הרשאה ולהעתיק מאות מאגרי מידע שהיו מאוחסנים בשרתיה. בדרך זו, לכאורה, העתיק הנאשם והחזיק ברשותו מאות מאגרי מידע המכילים מידע פרטי ורגיש על מיליוני אנשים.

יצוין כי כתב האישום מתאר את מסכת הסחיטה אונליין שביצע לכאורה הנאשם. נכתב בו כי שרעבי שלח, בעשרות הזדמנויות שונות, מיילים מאיימים לבכירים בבנק יהב ובאקטיב טרייל, ואיים עליהם שאם לא יעבירו מיליוני שקלים בביטקוין, הוא יפרסם בדארקנט ויעביר לעיתונאים מאגרי מידע השייכים לבנק ולחברה, ושפרסומם עלול להסב להם נזקים כלכליים ניכרים.

הפרקליטות ציינה שלאחר שהמתלוננים פנו למשטרה, השוטרים נכנסו בנעלי הנסחטים מבנק יהב וניהלו משא ומתן מול הנאשם, תוך הסוואת העובדה שמאחורי מקלדת הנסחטים עומדת המשטרה. כתוצאה מכך, עלה בידי המשטרה לסכל את מימוש הסחיטה, למעט 2,000 שקלים ששולמו בביטקוין, כדרישת הנאשם.

הנאשם יצר רשימות של אנשים אמידים

עוד כתבה הפרקליטות ששרעבי השתמש במאגרי המידע שלקח משרתי החברה ובעזרת חיתוכים סטטיסטיים שונים יצר רשימות של אנשים אמידים. את הרשימות שיצר הוא מכר, לכאורה, בהזדמנויות שונות לבית השקעות שחיפש פרטי התקשרות של משקיעים פוטנציאליים על מנת לשווק להם את שירותיו.

כתב האישום הוגש לאחר חקירה של יחידת הסייבר בלהב 433, בשיתוף יחידת המשא ומתן באגף המבצעים של המשטרה ובסיוע הרשות הלאומית להגנת הסייבר במשרד ראש הממשלה. בפרקליטות מציינים כי "תהליך העבודה המאומץ והמשולב שהתקיים במקרה זה מנע נזק ניכר שהיה עלול להיגרם לבנק יהב, לאקטיב טרייל ולפרטיותם של מיליוני האנשים שפרטיהם האישיים היו בידי הנאשם".

במקביל לכתב האישום, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בנוסף, הוגשה בקשה לאסור את פרסום פרטי המידע האישי שבמאגרי המידע שנטל הנאשם מאקטיב טרייל ואשר בו השתמש, על פי הפרקליטות, על מנת לסחוט את החברה ואת הבנק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים