קמפיין מימון המונים חדש – למניעת זיהומים בבתי חולים

הקמפיין הועלה על ידי עמותה חדשה בשם רפואה בטוחה, שהוקמה על ידי אשת ההיי-טק רחל לייקוביץ', לשעבר בכירה באמדוקס ובנס ● מטרתו היא לגייס תרומות על מנת להשיק קמפיין הסברתי ולפעול לשינוי המצב

מימון המונים למניעת זיהומים. צילום אילוסטרציה: Spaxia, BigStock

עמותת רפואה בטוחה למניעת זיהומים נרכשים במרכזים רפואיים, שקמה בימים אלה, השיקה קמפיין מימון המונים לצורך העלאת המודעות לנושא והקמת פרויקטים ראשונים מטעמה בתחום.

את העמותה הקימה אשת ההיי-טק רחל לייקוביץ', שמילאה תפקידים בכירים באמדוקס ובחברות בינלאומיות, וכן הייתה סמנכ"לית בנס טכנולוגיות. היא עשתה זאת לאחר שאימה נפטרה מזיהום בבית חולים. בעקבות המקרה האישי שלה, החלה לייקוביץ' לחקור את הנושא ונדהמה מגודל התופעה. היא גייסה את בן זוגה וכן צוות של אנשי עסקים והיי-טק ונפגשה עם גורמים במערכת הבריאות, רופאים, מומחים וגורמים ממשלתיים – הכול על מנת לצמצם את מגפת הזיהומים בבתי החולים בישראל.

רחל לייקוביץ', מקימת עמותת רפואה בטוחה. צילום: יח"צ

רחל לייקוביץ', מקימת עמותת רפואה בטוחה. צילום: יח"צ

ברפואה בטוחה מציינים את הנתון העגום שלפיו בין 4,000 ל-6,000 איש מתים בכל שנה מזיהומים נרכשים בבתי חולים בארץ, כתוצאה מהידבקות בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. לדבריהם, "זהו נתון בלתי נתפס, שעולה על מספר ההרוגים בתאונות דרכים, מלחמות ישראל ובפיגועי טרור עשרות מונים. מדובר בנתון מדהים ומדאיג, אבל גם כזה שקיים סביבו קשר שתיקה: הנתונים המדויקים לא שקופים, הנושא לא עולה לסדר היום הלאומי, הציבור לא מודע לגודל הסכנה, אינו נוקט באמצעי זהירות בסיסיים – ובכך נוצר מעגל קסם קטלני".

בעמותה מצטטים את דו"ח מבקר המדינה, שקבע שניתן למנוע זיהומים ולהציל עד 75% מהחולים על ידי העלאת המודעות בציבור, תקצוב מערכת הבריאות ונקיטת אמצעי בטיחות וזהירות בסיסיים. "עם זאת", הם אומרים, "על אף הזמן שחלף ועל אף פעולות מסוימות שננקטו, היקף התופעה נשאר בעינו".

רפואה בטוחה שמה לנגד עיניה כמטרה להעלות את המודעות לבעיה בקרב הציבור, וליצור שיח אפקטיבי עם מקבלי ההחלטות, תוך הפעלת לחץ משותף להעברת תקציבים ייעודיים לחיזוק מערכת הבריאות ולמימוש מסקנות דו״ח המבקר. לכן, היא השיקה את קמפיין מימון ההמונים, באמצאות אתר ישראל תורמת. הסכום שיגויס יושקע בהקמת תשתיות, פעילות עם נציגי השדולות הרלוונטיות בכנסת וקמפיינים ראשונים להעלאת המודעות בקרב מבוגרים ובקרב נשים בהריון.

תרמו עכשיו והצילו חיים!

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רפי

    שלום יואב יש פתרונות. אני ועוד שותפים לדרך שמנו למטרה להפחית את הזיהומים והאלרגיות. אנא ראה פתרון שפותח בנס"א ובעל אישור FDA האתר הישראלי בבניה בינתיים עלו לאויר חומרים בעברית על המוצר הביתי. www.airocide-israel.co.il שנה טובה רפי

  2. יואב הלר

    ממש לא צריך להיות כך. ישנו פתרון פשוט וזול יחסית. מערכת ש: 1. מחטאת את כל בית החולים תוך 24 שעות. 2. מחטאת ברצף 24/7 את כל בית החולים דרך מערכת האיוורור של המוסד. 3. תוך כדי כל חולה או איש צוות או אורח כלשהו במוסד שנושם את האוויר המחוטא מקבל חיטוי פנימי לעצמו עקב נשימתו. [מכאן שגם החולים במוסד "יזכו" לטיפול מבריא און-ליין]. 4. חומר החיטוי/טיפול מחסל כל פתוגן ידוע כיום למדע. הבעייה, קשה להכניס מוצרים/רעיונות חדשים לבתי חולים. אגב, בשיטה זו ניתן לחטא/לטפל בכל מקור לזיהומים. המקור הראשי בכל המוסדות הרפואיים הוא מערכת מיזוג האוויר שאין שום מוצר/שיטה לטפל במושבות הפתוגניים העצומות הקיימות שם. פרט לשיטה שלי. אשמח לשמוע או לקרוא ממישהו שירים את הכפפה.

אירועים קרובים