יואל זלצמן, היו"ר והבעלים של אזטק, הלך לעולמו

זלצמן נפטר אתמול (ג') בארצות הברית לאחר מאבק במחלה ● הוא הקים את אזטק לפני 35 שנים והפך אותה לאחת מחברות התוכנה המובילות בישראל ● מרק בלנק, מנכ"ל אזטק: "הוא היה איש מדהים ובעיקר צנוע מאוד, האבא של כל העובדים"

יואל זלצמן, מנכ"ל אזטק. צילום משפחתי

יואל זלצמן, היו"ר והבעלים של אזטק, נפטר אתמול (ג'). בן 60 היה במותו. זלצמן הלך לעולמו בארצות הברית, שם שהה בשבועות האחרונים כדי לקבל טיפול למחלתו, ממנה נפטר. הוא השאיר אישה, ארבעה ילדים וארבעה נכדים.

זלצמן, יליד ארצות הברית, הקים את אזטק לפני 35 שנים כחברת תוכנה, אולם במשך שנים רבות היא הייתה מפיצה דומיננטית בשוק של חומרה מתוצרת החברות המובילות בעולם. בין היתר, היא הייתה מהיבואניות החלוציות לישראל של מודמים לאינטרנט של AST ומוצרי חומרה. בהמשך עסקה החברה בהפצה של מוצרי תוכנה, ובעיקר בלטה ברישוי מוצרי תוכנה של מיקרוסופט (Microsoft). אזטק אף הוכתרה במפיצה הכי גדולה שלה במזרח התיכון.

לפני כשנתיים שינתה החברה כיוון ונכנסה לעולם השירותים. היא אף קנתה מספר חברות בתחום הענן. כיום, אזטק מייעצת ומטמיעה את הענן של מיקרוסופט בארגונים גדולים וקטנים.

זלצמן הגיע לארץ כנער ולאחר התיכון חזר ללמוד כלכלה וניהול עסקים בישיבה יוניברסיטי בארצות הברית. כאשר שב לישראל, הקים את החברה.

מרק בלנק. מנכ"ל אזטק מזה 18 שנים, הספיד את זלצמן: "הוא היה איש מדהים ובעיקר צנוע מאוד, האבא של כל העובדים. דלתו תמיד הייתה פתוחה והוא היה מוכן לסייע לכולם בכל". לדבריו, "החברה מעסיקה 40 עובדים, כאשר חלק גדול מהם עובדים בה שני עשורים לפחות וזה מלמד על אופיו של זלצמן כאיש וכבוס אהוב".

המחלה התפרצה אצל זלצמן לפני מספר חודשים. בלנק אמר שגם בתקופה שבה התמודד עם המחלה הוא המשיך לעסוק בפעילות ספורטיבית וביוני, כשזו הייתה בשיאה, השתתף בתחרות איש הברזל, שכללה ריצה, שחייה ורכיבה על אופנים.

זלצמן יובא למנוחות הערב בבית העלמין במודיעין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים