להיות Oozi Cats או לא להיות Uzi Kats – זו השאלה

אחד הבלוגרים באתר ShareProphets ערך תחקיר כדי לבחון האם המדובר באותו עוזי כץ ● הוא גילה נתון מפתיע: יחסית לשכיחות של השמות "עוזי" ו"כץ'', מתוך כלל 274 אלף היהודים במסצ'וסטס, יש יותר מדי ישויות "עוזי כץ-ים באינטרנט"

עוזי כץ, לשעבר מנכ"ל טליט

טליט (Telit Communications) הישראלית הודיעה אתמול (ד') הודעה חריגה לבורסת לונדון, שם היא נסחרת: "ישנן ספקולציות בדבר כתבי אישום היסטוריים אשר הוגשו נגד מנכ"ל החברה, עוזי כץ, בדבר עניינים שלא קשורים אליה ואשר אירעו זמן רב בטרם הוקמה".

החברה הודיעה כי הנהלת טליט מינתה עורכי דין לבדיקת הפרשה וכי עד אז, הנהלת החברה מינתה את יוסי פייט נשיא טליט ומנהל הכספים שלה, לתפקיד מנכ"ל זמני. כץ "ביקש לצאת לחופשה בלא תשלום והנהלת החברה קיבלה את הבקשה".

הנהלת טליט לא פירטה במה מדובר, ולא ניתן היה להשיג את כץ ואשתו, רות, המתגוררים באיטליה. על פי העיתונות הכלכלית בארצות הברית, כתב אישום הוגש במחוז בוסטון, מסצ'וסטס ב-1992 נגד השניים בגין הונאה.

בטרם החל משפטם של השניים, כך דווח, הם ברחו מארצות הברית. בכתב האישום נטען כי ב-1991 בני הזוג כץ ואדם נוסף, פעלו בדרכי מירמה והשיגו כסף ורכוש בדרכי הונאה. המדובר ברכישת דירה במחירה האמיתי, השגת משכנתא ברמייה ובמכירת הדירה במחיר גבוה משוויה האמיתי.

"אם תרצה להחביא ספר, המקום הטוב ביותר לעשות זאת – הוא בספריה"

במסמכים המשפטיים עוזי כץ מאויית כ-Uzi Katz, ולעומת זאת, בדיווחים של טליט שמו של כץ מאוית כ-"Oozi Cats". אף שכתב האישום נגד כץ נמחק בשנת 2006, האישום נגדו לא צוין במסמכים אותם הגישה טליט לבורסת לונדון AIM בשנת 2005.

טליט נוסדה בשנת 2000, והיא עסקה בתחילה ביבוא מכשירי סלולר מדרום־קוריאה. כיום היא פועלת בעולם התקשורת של מכונה למכונה, M2M (ר"ת Machine to Machine) ומספקת יכולות לקישוריות בין רכיבים שונים, לרבות התקנים של אינטרנט של הדברים.

בין לקוחותיה נמצאת טסלה (Tesla Motors). כץ היה ממייסדי אוטו דיפו ב-1995 ושימש כמנכ"ל שלה במשך ארבע שנים. הוא החל את דרכו בטליט כמנכ"ל שכיר וב-2007 הפך לבעל השליטה בה. בין השנים 2010-2013 רכשה טליט חמש חברות בעשרות מיליוני דולרים במצטבר, ביניהן ב-2011 את פעילות חטיבת M2M של מוטורולה (Motorola) ישראל ביותר מ-20 מיליון דולרים.

אחד הבלוגרים באתר ShareProphets ערך תחקיר כדי לבחון האם המדובר באותו עוזי כץ. הוא צילם צילומי מסך של אתרי אינטרנט שהוקמו בשנת 2015 על ידי אנשים בשם זה, המציגים עצמם כמתגוררים בבוסטון. הוא גילה נתון מפתיע: יחסית לשכיחות של השמות "עוזי" ו"כץ", מתוך כלל 274 אלף היהודים במסצ'וסטס, יש יותר מדי ישויות "עוזי כץ-ים באינטרנט: איש נדל"ן, עיתונאי, פרופסור לספרות אנגלית, ספורטאי, מהנדס בנין אזרחי, מעצב גרפי, רקדן ועוד, כיד הדימיון הטובה.

הבלוגר ציטט את הסופר ארתור קונאן דויל, מחבר שרלוק הולמס, שאמר: "אם תרצה להחביא ספר, המקום הטוב ביותר לעשות זאת – הוא בספריה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים